Permalänk
Medlem

Xbox kontroll till PC?

Någon som vet om en xbox kontroll som funkar till att spela med på PC? Det ska funka med windows 11

länka gärna

Typ alla kontroller är slut överallt??

Permalänk
Medlem

Ja det fungerar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av perra234:

Någon som vet om en xbox kontroll som funkar till att spela med på PC? Det ska funka med windows 11

länka gärna

Typ alla kontroller är slut överallt??

MaxGaming har 20+ i lager

Permalänk
Medlem

Kör trådlös 360 handkontroll med trådlös adapter från ms och det fungera klockrent på Windows 11.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Köpte begagnad 360 kontroll med sladd för ett gäng år sedan, programmet "Xpadder" låter en simulera tangentbord och mus. Primärt var den här lösningen till för att jag ville ha ett bekvämt sätt att styra musen liggandes i soffan vilket jag nu gör med ena joysticken. Ska den spelas med så känner den av spelen jag gjort annan profil till och växlar profil.
Lite mer frihet med keybinds & macros än när jag låter den vara en ren 360 kontroll vilket windows tror om jag inte har Xpadder programmet igång.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Alla nya xbox-kontroller stödjer två olika sätt att kommunicera så har din dator bluetooth ska det fungera oavsett.

Finns även adapter att köpa för snabbare överföring med mindre latens.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Fick tag i en dosa med sladd Moga XPS och kollade en guide hur jag skulle ”aktivera” den i steams inställningar