Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Fint, det ser ut som att du samtidigt fångade en betydligt mer närbelägen fågel (svala?) flygandes i motsatt riktning, strax ovan mitten (om det nu inte var en satellit ).

Kan lika gärna vara satellit. Tidigare fångade jag StarLink framför solen. Lite trist att det finns saker och ting där uppe som stör så mycket nu mera, men ett flygplan stör inte mig lika mycket då det är som att spela på Triss; plötsligt händer det!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av toast_93:

Väldigt vacker bild!
Vilket objektiv samt inställningar har du kört med här? Hade även varit intressant och lärorikt att veta hur din efterbearbetningsprocess är på den här typen av bilder?

Tack så mycket

Nikon 16-35mm
32mm, 1/8s, ISO 100, f/22 (Ville få till en solstjärna därav det höga bländartalet).

Jag gjorde faktiskt en speed edit på denna bild för några år sedan, går att se här:
https://youtu.be/DXxkZBeRPyE

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av slotte:

Mina bidrag till fototävlingen 🌞
En samling sommarbilder som jag har tagit här i Sverige dom senaste åren.

Hällingsåfallet var en otroligt fin bild! Wow!

Permalänk
Medlem

Hej!
Mitt bidrag till årets sommarbildstävling är: "Klarblå svensk sommarhimmel"
Svensk sommarhimmel

Bilden är tagen på en lekplats norr om Stockholm min sista semesterdag lite på eftermiddagen vid halv fyra ungefär liggandes på marken.
Jag låg på marken, först i fosterställning en stund, efter att mina barn gått av gungställningen och sen jag men min sambo sträckte inte på benen och mina familjejuveler fick en härlig avrullning från gungställningssitsen varav jag då helt sonika lade mig nere och djupandades. Jag blundade först men sen tittade jag upp i skyn och såg dess härliga blåa färg. Fingrade ur mobilen ur fickan försiktigt och knäppte två bilder med min mobil Xiaomi Mi 10T Pro.

Permalänk
Medlem

Lite olika bilder, alla tagna med mobilen.

Dottern kämpar med jackan i blåsten utanför Våffelmagasinet vid Ljugarns hamn.

En alien kom på besök

En skalbagge kom på besök

Permalänk

Kul med sommartävling!

Jag kör på temat resa. Här är fem bilder från Thailand i år:

Bilderna är tagna med Huawei P30 pro eller Sony A7III förutom undervattensbilden där en enklare undervattenskamera använts vid fiskstimmet. Den kan inte använda filter, därav tar blått över då det är några meter ned under ytan.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Fortsätter med fem bilder från Filippinerna i år:

Bilderna är tagna med Sony A7III förutom undervattensbilden där en enklare undervattenskamera använts vid valhajen.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag till sommarbildtävlingen.

Sandstrand vid Lilla Delsjön i Göteborg en kväll i juli. Fotot togs med min mobil, en CAT S62 Pro med standardinställningar i kamera-appen i Android 11. Fotot är ej redigerad.

La till info om mobil och fotoinställningar
Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Hjälpsam

Alla flockades till sommarskatten Churros!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag till sommartävlingen

Känslan av frihet!

Lofoten 1 augusti -22

Taget med iphone 13 pro, inget filter eller redigering

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem

Sommartävling! Strax innan ett fridykningspass i ett kalkbrott i Eskilstuna. Panoramabild tagen med en Pixel 6

Permalänk
Medlem

Grinolle
Samsung Galaxy S10, auto

Fotat på Öland i slutet av juni i år, Sandviksbadet.
Jag tvingade min dotter att gå upp ur vattnet, vilket hon inte uppskattade så hon gick och surade. Barnet är 11 år så det är en stor badleksak, inte ett litet barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Kul med sommartävling!

Jag kör på temat resa. Här är fem bilder från Thailand i år:
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Bilderna är tagna med Huawei P30 pro eller Sony A7III förutom undervattensbilden där en enklare undervattenskamera använts vid fiskstimmet. Den kan inte använda filter, därav tar blått över då det är några meter ned under ytan.

Första bilden påminner mig lite om en fågel jag såg på Palawan, Filippinerna. Palawan Hornbill. Tydligen unik på den ön. Såg den på håll och jag är ingen fotograf, så inga bilder.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Gäddskräck i Lettland

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk

Tre års väntan. Lördagens spelning

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Första bilden påminner mig lite om en fågel jag såg på Palawan, Filippinerna. Palawan Hornbill. Tydligen unik på den ön. Såg den på håll och jag är ingen fotograf, så inga bilder.

Denna var på Koh Yao Noi i Thailand, i området kring Phuket och Krabi. Det var en lugn ö, riktigt härligt att vara där någon dag

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Liten sjö vid väg 99 i Pajala kommun:

Vy över Torneälven och en del av byn Svanstein, med Finland på andra sidan:

Tagna med P30 Pro, inga filter el redigering.

Permalänk
Medlem

För sommartävling.

Permalänk

Sommar 2022

RC-båt i Vaxsjön, Skåne:

Regnbågar i Ravlunda, Skåne:

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Så väldigt många idylliska bilder som ser helt underbara ut. Här är min lilla bit av sommar.

Om telefonen ringer 5 sekunder innan du ska påbörja målandet bara ignorera den.
Dock väldigt praktiskt att ha telefonen i handen för att dokumentera klanteriet...

Permalänk
Medlem

Lite från Sydostasien i maj i år.

Permalänk

Kul med fototävlingar! Ursäkta att bilderna är lite gryniga jämfört med vissa andras, men jag har tyvärr bara en iPhone 7 att fota med.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Lübeck vistelse:)

Katten vill in.

En molnig dag

Permalänk
Medlem

Jag bidrar med en humla

Permalänk
Medlem

Sommarbildstäcling

Mitt bidrag till sommarbildstävlingen. Kokkaffe i naturreservatet skiren-kvicken.

Permalänk

Mina bidrag till sommar tävlingen. Bilder tagna under min cykelsemester längs Strömsholm kanal med min mobil Motorola edge 20

Om ni är intresserade finns min cykelsemester i en sammanfattning här

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem

Kvällsdoppet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roltan:

Sommartävling! Strax innan ett fridykningspass i ett kalkbrott i Eskilstuna. Panoramabild tagen med en Pixel 6

<Uppladdad bildlänk>

Och lite bilder ifrån fridykningen