Permalänk
Musikälskare

Bygga list runt glaskeramikhäll?

Jag tappade en tallrik snett och fick en spricka på ena hörnet, funderar på om man kan sätta en list runt om i metall? Hällen är inte infälld i skivan utan ligger några millimeter ovanför så det är perfekt för att få sprickor om man är oaktsam.

Har ni några tips?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

fyll sprickan med epoxy och sandpappra ner när det torkat? Kommer se ut som nytt
Om du vill skydda den framöver så är nog limma en list bäst så skadar du inte bänkskivan om du vill byta häll i framtiden. Trä eller gummi, båda funkar nog bra

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns olika profillister du nog skulle kunna använda men jag vet inte hur det blir att göra rent men det märker du. https://www.bauhaus.se/verktyg-arbetsklader/jarnvaror/profile...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Dagens budgetlösning är att ta lite svart spritpenna och fyll i där det saknas mot skivan, så blir det iallafall optiskt förvillande att något saknas.

Dagens budgetlösning 2 är svart smältlim, prutta på bara o forma med vass kniv, även det blir visuellt mindre irriterande.

Annars håller jag nog med om L-list i samma höjd som hällen limmad med silikon är vettigast, nåt silikon som står emot värme.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Jag hade just detta i åtanke när jag köpte hem detta:
https://www.amazon.se/gp/product/B00SGI2OTS?th=1

Väldigt enkelt att bara klippa till och klämma på. Klarar upp till 120C och jag kan plocka bort dem för rengöring när behov finns. Min häll ligger bara ilagd och har någon millimeters glapp till bänken. Jag kan enkelt dra av dem och torka rent. ..avskyr också tanken på att det ligger en massa jox under med så jag vill ha det lätt att lyfta upp och rengöra där med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

fyll sprickan med epoxy och sandpappra ner när det torkat? Kommer se ut som nytt
Om du vill skydda den framöver så är nog limma en list bäst så skadar du inte bänkskivan om du vill byta häll i framtiden. Trä eller gummi, båda funkar nog bra

Sandpapper repar glaset, så var försiktig om du gör detta

Permalänk
Musikälskare

Tack för alla bra svar! Ska försöka hitta någon snygg list och få till det, har tummen mitt i handen så kanske någon hantverkare får kolla på det, ska undersöka lite mera

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?