Permalänk

Vilket Lte 4g band är rekommenderat

Har precis monterat upp nedis 4g mimo antenner o kopplar in i Våran TP link Mr600 o såg den ligger på Band 20 o man kan ju inte ändra band förutom med beta versionen firmware. Men är det värt att ladda hem den o typ välja band 8? Eller vad man ska välja i glesbygden på landet?

Just nu får vi ca 40-45 mbit

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 360hackern:

Har precis monterat upp nedis 4g mimo antenner o kopplar in i Våran TP link Mr600 o såg den ligger på Band 20 o man kan ju inte ändra band förutom med beta versionen firmware. Men är det värt att ladda hem den o typ välja band 8? Eller vad man ska välja i glesbygden på landet?

Just nu får vi ca 40-45 mbit

Du bör prova dig fram för att ta reda på vad som är minst dåligt just där du är.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är ju omöjligt för någon att gissa vilken hastighet ni kan förvänta er om ni byter band. Men möjligheten att byta band är enormt viktig så självklart ska du ladda ner beta-firmware!

Band 20 (800MHz) är det band som har bra täckning men låg hastighet. Men vilken hastighet dom andra banden ger får du prova dig fram till. Dom andra banden kanske är överbelastade och ger ännu sämre hastighet - vem vet.

Hos mig var band 20 överbelastat och det enda jag kunde få hos närmaste mast (fri sikt, hundratal meter bort) gav enstaka Mbit. Med riktantenn och annan mast 9km bort med Band 3 (1800MHz) så fick jag 270Mbit.

Prova dig fram! Det är band 3, 7 och 38 du vill åt för höga hastigheter.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Tack då vet jag lite mer 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av 360hackern:

Har precis monterat upp nedis 4g mimo antenner o kopplar in i Våran TP link Mr600 o såg den ligger på Band 20 o man kan ju inte ändra band förutom med beta versionen firmware. Men är det värt att ladda hem den o typ välja band 8? Eller vad man ska välja i glesbygden på landet?

Just nu får vi ca 40-45 mbit

Jag kan ändra band manuellt på min MR600, har inte beta firmware.
Finns dock 2 versioner av den V1 och V2 om det kanske gör nån skillnad..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Hur kan jag minska ner på de 10 meter lågförlustkabel mellan antenn och routern? Kan man montera nåt i närheten av stolpen och sen dra en kabel ner till routern för o slippa förlora så mycke dB?