Köpråd ny skärm, från 1080p till 1440

Permalänk
Medlem

Köpråd ny skärm, från 1080p till 1440

Hej!

Skulle behöva lite köpråd, sitter idag på en benq skärm med 240 hz och 1080p. Tanken är att ha den som sekundärskärm och skulle vilja gå upp till en 2560x1440 i 27tums. Den får max kosta ca 4000, helst mindre. Spelar i dagsläget Escape from tarkov, Csgo och d2r. Jag har kollat ut några st men vet inte vilken av dem som blir bäst eller om det finns andra bättre för samma peng. Sitter på ett 2080 gtx

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_msi-optix-g273qf-27-wqh...

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/lg-27gp83b-b/1...

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror du är inne på rätt spår. Dessa 2560x1440, 144+hz, IPS, Gsync etc skärmar har ju tillverkats i miljontals vid det här laget, så priserna bara minskar och minskar. Tror du kan köpa nästan vilken som helst och bli nöjd, tekniken skiljer sig inte enormt mellan tillverkarna i de här prisklasserna.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag tror du är inne på rätt spår. Dessa 2560x1440, 144+hz, IPS, Gsync etc skärmar har ju tillverkats i miljontals vid det här laget, så priserna bara minskar och minskar. Tror du kan köpa nästan vilken som helst och bli nöjd, tekniken skiljer sig inte enormt mellan tillverkarna i de här prisklasserna.

Ok, tack så mycket. Då åker jag och köper LGn idag
Men en följd fråga bara, vad är det för skillnad på dessa för runt 3 och de för 6 tusen och uppåt? Är det någon markant skillnad?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av hyenan:

Ok, tack så mycket. Då åker jag och köper LGn idag
Men en följd fråga bara, vad är det för skillnad på dessa för runt 3 och de för 6 tusen och uppåt? Är det någon markant skillnad?

Det ser ut som att vid högre prisklasser så körs skärmarna i 200-240hz, börjar bli välvda, får HDR osv. Jag är inte superduper-expert, men om man kollar på inet med lite filter på, så kan du se ungefär vad jag skrev när du ser priserna stiga/falla

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com