Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Bäst: Walking med runt 80% bambu. Såldes på Gekås förr.

Sämst: Björn Borg anno 2010. Över 10 år sedan så köpte jag dessa dyra kallingar och använde dom bara 2 gånger. Skräp!

Gekås har Life wear Bambu nu har jag för mig riktigt bra kvalle och sköna att ha på sig.

Säljer dem för stort sett 50% emot deras egna hemsida

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av martin_opell:

Gekås har Life wear Bambu nu har jag för mig riktigt bra kvalle och sköna att ha på sig.

Säljer dem för stort sett 50% emot deras egna hemsida

Ja det har dom. Dock inte sett dom "äkta" med 95% bambu

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Tvättar för övrigt alltid i 60 grader, och det tål dessa hur bra som helst. 40 grader är som vanligt bara tillverkardefensivt trams.

Å andra sidan har man sällan någon praktisk nytta att tvätta i 60°C om man inte råkat ut för specifika fläckar som kräver lite högre temperatur. "Normalt" smutsad tvätt blir lika ren vid 40°C, och gäller det bakterier skall man tvätta i 90°C, en kortis i 60°C räcker inte till för de bakterier man då behöver bli av med.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Såg att dom har 3 för 2 på sin egen hemsida (https://lifewear.se/), vet inte om det är något tillfälligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Å andra sidan har man sällan någon praktisk nytta att tvätta i 60°C om man inte råkat ut för specifika fläckar som kräver lite högre temperatur. "Normalt" smutsad tvätt blir lika ren vid 40°C, och gäller det bakterier skall man tvätta i 90°C, en kortis i 60°C räcker inte till för de bakterier man då behöver bli av med.

60 grader är exempelvis effektivt mot fettfläckar. Men inte mot bakterier, det är jag medveten om.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Å andra sidan har man sällan någon praktisk nytta att tvätta i 60°C om man inte råkat ut för specifika fläckar som kräver lite högre temperatur. "Normalt" smutsad tvätt blir lika ren vid 40°C, och gäller det bakterier skall man tvätta i 90°C, en kortis i 60°C räcker inte till för de bakterier man då behöver bli av med.

När det gäller bakterier så är det mer effektivt att istället torktumla på hög temperatur, om man har en torktumlare.

Samt så ska ju tvätten klara torktumling också. Vi har många klädesplagg som är märkta "får ej torktumlas", samt 40 grader tvätt eller lägre.

Vi kör alltid 40 grader på all tvätt. Tumlar all tvätt en liten snabbis för att inte nöta ut dem i onödan, efter att de fått torka nästan helt.

Permalänk
Medlem

Väcker en lite äldre tråd.
Oavsett om det är Dressmann eller något annat märke så går kallingarna (boxers) alltid sönder i grenen, det blir till stoft inom en månad och kalsongerna bryts ner till atomer och flyger iväg.

Vart kan man köra förstärkta kalsonger som tål en extrem miljö? 5XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Väcker en lite äldre tråd.
Oavsett om det är Dressmann eller något annat märke så går kallingarna (boxers) alltid sönder i grenen, det blir till stoft inom en månad och kalsongerna bryts ner till atomer och flyger iväg.

Vart kan man köra förstärkta kalsonger som tål en extrem miljö? 5XL

En månad? Låter oerhört extremt.
Tränar du med dom eller nån annan aktivitet?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Väcker en lite äldre tråd.
Oavsett om det är Dressmann eller något annat märke så går kallingarna (boxers) alltid sönder i grenen, det blir till stoft inom en månad och kalsongerna bryts ner till atomer och flyger iväg.

Vart kan man köra förstärkta kalsonger som tål en extrem miljö? 5XL

Tvättar du dem i svavelsyra? Eller har du extremt frätande svett?

Har kalsonger som hängt med i flera år utan de problemen. Av alla outgrundliga ställen jag köpte dem på var det Wal-Mart, Fruit of the Loom var märket, och det var när jag var på semester.

Numera så plockar jag på Jula, kan vara litet hit&miss där men de duger. En vända hade de Caterpillar-kalsonger som jag tycker är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Frank Dandy eller några av dom andra från stadium, men ett par kalsonger för flera hundra kr? Nej asså där går det fasen en gräns! Men då är jag också en individ som anser att folk som betalar mer än 500kr för en tröja har kraftiga mentala problem xD

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Väcker en lite äldre tråd.
Oavsett om det är Dressmann eller något annat märke så går kallingarna (boxers) alltid sönder i grenen, det blir till stoft inom en månad och kalsongerna bryts ner till atomer och flyger iväg.

Vart kan man köra förstärkta kalsonger som tål en extrem miljö? 5XL

Har exakt samma problem, efter 4-5 år. Så ser två möjligheter, antingen köper du begagnade kalsonger eller så bör du nog se över din anvöndnimg/tvättning av dom.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

En månad? Låter oerhört extremt.
Tränar du med dom eller nån annan aktivitet?

Skrivet av ehsnils:

Tvättar du dem i svavelsyra? Eller har du extremt frätande svett?

Har kalsonger som hängt med i flera år utan de problemen. Av alla outgrundliga ställen jag köpte dem på var det Wal-Mart, Fruit of the Loom var märket, och det var när jag var på semester.

Numera så plockar jag på Jula, kan vara litet hit&miss där men de duger. En vända hade de Caterpillar-kalsonger som jag tycker är riktigt bra.

Möjligt att jag har något sorts unikt svett som fräter på plaggen.
Eller så har jag haft otur med kvaliteten. Verkar inte spela någon roll på märke eller prisklass, dom spricker nästan omedelbart upp i sömmarna eller annat trots att jag kör extra stora för att slippa att det blir så jävla tight där nere.

Skrivet av norrby89:

Har exakt samma problem, efter 4-5 år. Så ser två möjligheter, antingen köper du begagnade kalsonger eller så bör du nog se över din anvöndnimg/tvättning av dom.

Tvättar dom i 60 grader och lufttorkar hemma, vet inte om det är något fel?
Ingen kraftig fysisk aktivitet precis, sitter mycket hemma.
Vart tänkte du att jag ska köpa på mig massa begagnade kalsoner och på vilket sätt lär dessa hålla bättre? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tvättar dom i 60 grader och lufttorkar hemma, vet inte om det är något fel?
Ingen kraftig fysisk aktivitet precis, sitter mycket hemma.
Vart tänkte du att jag ska köpa på mig massa begagnade kalsoner och på vilket sätt lär dessa hålla bättre? xD

Tvättar allt i 60c sen torktumlare, och köper exklusivt dom absolut billigaste kalsongerna jag kan tänkas hitta och har som sagt samma problem men först efter flera års användning. Värt att nämna att ett par kalsonger används max 24 timmar en gång per vecka.

Det jag menade med begagnade va mer att något är fel om dom håller så kort tid alternativt att dom är begagnade och slitna när du får dom.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Av regel så brukar jag köpa mina kallingar i en storlek större för att inte få en alltför tight känsla och för då på så sätt inte slita på dom i just grenen lika mycket, just för att det som i ditt fall oftast är den delen som ger sig först.
Ska tilläggas dock att detta endast appliceras på boxers, inte jockeys som jag använder till och från 😅
Där är det lite mer löst...öhmmm nertill om vi säger så 😄

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tvätta underkläderna i 60° gör jag alltid, känns inte som det riktigt blir rent annars. Kan vara en gammal myt, men har alltid kört på det så ser ingen anledning att ändra på det.
Brukar försöka lufttorka det mesta hemma då man gör det man kan för att dra ner på förbrukningen och inte använder torktumlaren mer än vid absoluta nödvändiga tillfällen. Har på detta sättet haft flera par kallingar från olika tillverkare som hållit i flera år. Dom som hållit allra bäst verkar dock inte finnas kvar, ens i nya modeller. Det är intersports egna varumärke (tror jag? Pro Touch, haft 2 par i säkert 4-5 år nu. Dom ser inte långt ifrån nya ur kan jag säga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Tvättar allt i 60c sen torktumlare, och köper exklusivt dom absolut billigaste kalsongerna jag kan tänkas hitta och har som sagt samma problem men först efter flera års användning. Värt att nämna att ett par kalsonger används max 24 timmar en gång per vecka.

Det jag menade med begagnade va mer att något är fel om dom håller så kort tid alternativt att dom är begagnade och slitna när du får dom.

Nej då jag köper helt nya, senast från Dressmann men testade även en billig sida där man fick typ 3 stycken för 199 spänn eller nått.

Anyway, är väl ingen idé, får väl helt enkelt lägga 200 i månaden på nya kallingar xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Nej då jag köper helt nya, senast från Dressmann men testade även en billig sida där man fick typ 3 stycken för 199 spänn eller nått.

Anyway, är väl ingen idé, får väl helt enkelt lägga 200 i månaden på nya kallingar xD

Kolla om Craft's kallingar, hört att dom ska hålla bra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kolla om Craft's kallingar, hört att dom ska hålla bra.

Åh tack, jag ska kolla på dom. Tyvärr är 3XL lite för litet för mig och det är deras största storlek, men kanske i framtiden.
Tack igen!

Detta är sidan jag använde senast https://xlklader.se/underklader/

Permalänk
Medlem

Kör med Comfy Balls, dyra för att vara kalsonger men väldigt bekväma.

Permalänk
Medlem

Senast köpte jag Lidls "parkside". Funkar fint. Kostade typ 30kr/st.
Förövrigt kan det ju vara bra med något som håller upp pungen så man inte får hängpung på gamla dar.
Kvinnor som har dåliga/inte använder BHs får ju inte sällan hängbröst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Senast köpte jag Lidls "parkside". Funkar fint. Kostade typ 30kr/st.
Förövrigt kan det ju vara bra med något som håller upp pungen så man inte får hängpung på gamla dar.
Kvinnor som har dåliga/inte använder BHs får ju inte sällan hängbröst...

Läste för snabbt och var trött.
Trodde det stod parkslidé 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Comfyballs är de enda jag använt som inte gått sönder i grenen efter nån månad. Sjukt bra kvalitet och dom har ingen sömm på undersidan som går sönder. Passa på när det är rea som det är då och då.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Comfyballs är de enda jag använt som inte gått sönder i grenen efter nån månad. Sjukt bra kvalitet och dom har ingen sömm på undersidan som går sönder. Passa på när det är rea som det är då och då.

Tack snälla, önskar dom fanns i mer än 3XL bara, jag brukar vara på 5-6 för att dom inte ska sitta åt för hårt.
Men jag sparar hemsidan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tack snälla, önskar dom fanns i mer än 3XL bara, jag brukar vara på 5-6 för att dom inte ska sitta åt för hårt.
Men jag sparar hemsidan!

Gillar du inte kalsonger som sitter åt skall du absolut inte köra Comfyballs. Hela deras koncept är tighta boxers med lite mer utrymme i fronten för korven och bullarna. För mig som gillar mer löst sittande plagg var deras underkläder lite som att vira plastfolie runt mellangärdet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Gillar du inte kalsonger som sitter åt skall du absolut inte köra Comfyballs. Hela deras koncept är tighta boxers med lite mer utrymme i fronten för korven och bullarna. För mig som gillar mer löst sittande plagg var deras underkläder lite som att vira plastfolie runt mellangärdet.

Åh tack, den skippar vi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Åh tack, den skippar vi.

Och jag tycker att du definitivt ska i alla fall testa ett par nu när du kan köpa ett par för 99kr. Har själv bytt ut hela kalsonggarderoben till Comfyballs för att de är så sköna. Och de 8% i stretch mot i normala fall 5% gör stor skillnad. Tycker oftast det känns som att jag inte har kalsonger på mig eftersom de är så följsamma.

https://www.comfyballs.se/product/herr/cotton/comfyballs-smil...

Finns bara 4 kvar och erbjudandet på 99kr går ut 23:59 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Och jag tycker att du definitivt ska i alla fall testa ett par nu när du kan köpa ett par för 99kr. Har själv bytt ut hela kalsonggarderoben till Comfyballs för att de är så sköna. Och de 8% i stretch mot i normala fall 5% gör stor skillnad. Tycker oftast det känns som att jag inte har kalsonger på mig eftersom de är så följsamma.

https://www.comfyballs.se/product/herr/cotton/comfyballs-smil...

Finns bara 4 kvar och erbjudandet på 99kr går ut 23:59 😅

Har funderat länge på att testa, och passade på nu

Permalänk

Ica har bra pris på Resteröds bambukalsonger. 3-pack för 169kr. Vet inte om det gäller alla butiker, men iaf de Ica Maxi butiker jag kollat snabbt hade erbjudandet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera med att jag enbart numera kör Comfyballs och älskar dem! Köper på erbjudande vid behov och fästmön har också köpt några åt mig. Har vanligtvis alltid använt billiga, fungerade kallingar men det är något speciellt med dessa tycker jag. Känns mer "fritt" kan man väl säga. Känner sällan att jag har dem på mig.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Väcker en lite äldre tråd.
Oavsett om det är Dressmann eller något annat märke så går kallingarna (boxers) alltid sönder i grenen, det blir till stoft inom en månad och kalsongerna bryts ner till atomer och flyger iväg.

Vart kan man köra förstärkta kalsonger som tål en extrem miljö? 5XL

Har du någon aning om de slits inifrån eller utifrån? Det kan ju vara byxorna som sliter på kallingarna också... har du 5XL gissar jag att det kan bli mer skav än vanligt(?)

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305