Tom's Hardware tar pulsen på Louqe Raw S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ja det är förvisso sant de hade kunnat köra på högre kvalitet av plast.

Ja alltså det jag menar är att "top-hat:en" alltså bara är i princip en ram som man sätter in direkt under huvudkåpan. Det höjer inte moderkortet osv. Tänk er att man tar 2 Raw-chassin, och så kapar man kåpan på den ena längst ner vid ca kanske vadå 5 cm upp och så skjuter man sedan över den andra orörda kåpan ovanpå. Då får man ett mellanrum längst upp. Eller missar jag något?

ah okej, den tanken är rätt bra, men tyvärr måste dom designa om hela chassit då, ha mer hål på sidorna så GPU etc får luft även när det är i det andra läget. Och alla skruvar osv behöver nya hål att skruva fast i. Men gillar tanken ändå.

men om dom behöver andra allt detta, är det nog lättare att bara göra chassit 25mm högre direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

ah okej, den tanken är rätt bra, men tyvärr måste dom designa om hela chassit då, ha mer hål på sidorna så GPU etc får luft även när det är i det andra läget. Och alla skruvar osv behöver nya hål att skruva fast i. Men gillar tanken ändå.

men om dom behöver andra allt detta, är det nog lättare att bara göra chassit 25mm högre direkt.

Skruvarna är ju lätt fixat det kräver bara hål i "top-haten", varav 4 synliga precis som botten av chassit är nu.

Ventilationsslitsen är det som kräver testning innan man kan säga exakt hur mycket det påverkar. Men höjer man det bara t.ex. 2,5 cm borde det inte vara något större problem tror jag. Har man en fläkt i toppen alt. t.o.m. en 120 mm-radiator kan det möjligen ge ett bättre netto, bara Loque vet.

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

När jag först såg detta chassi bestämde jag direkt att det skulle husera min nya jobbdator (ersätter den Lenovo laptop jag fått från kunden). Är inte så orolig över ljud då delar jag valt ska alla underklockas. Kan inte tänka mig att datorn kommer höras alls när ingen fläkt på GPU eller nätagg kommer snurra särskilt ofta.

Det kommer sitta ett 5800X, RX 6800, 16 GB ram i den. Den kanske blev lite mer gaming inriktad än jag tänkt från början, men det är de delar jag fått över. Och temat jag sikar på är att det ska vara rätt "cleant". Trådlöst Logitech MX keys tangenbord + mus i liknande färg som chassit, monitor arm + två 1440P Lenovo skärmar som stödjer USB-C och daisy chain, så det blir så lite synliga kablar som möjligt.

Nu hoppas jag bara att det kickstartade höj och sänkbara bordet jag fundade på indiegogo dyker upp.

Har gick detta bygge? Var du bor med chassit.

Blev det någon bild på setupen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasekman:

Har du ville på detta bygge?

Tyvärr inte, tvingades gå över till laptop av Företaget jag är konsult hos.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|