Rimligt prissatta 4090 i lager (tipstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Proshop kör med att produkterna tas ur lager så fort någon lägger de i varukorgen, så egentligen är det bara steget när man trycker köp som det är tidspress på.

Ah så de kör samma system som Elgiganten, så fort produkten läggs i en korg så bokas den.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Fick mail från Proshop att detta kort kommer finnas att köpas 15.00 idag.
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-4090-TUF-2...
2st i lager? Lycka till

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Köpte ett på proshopnidag tuff no och 21999

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte9:

Köpte ett på proshopnidag tuff no och 21999

Hur då? Det står ju bara "Meddela Mig" och enligt mail öppnas den för köp 15.00?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur då? Det står ju bara "Meddela Mig" och enligt mail öppnas den för köp 15.00?

Han kanske lyckades få ett första vändan som va kl 14:00

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Han kanske lyckades få ett första vändan som va kl 14:00

Ahh, skönt att Proshop skickar email då 14:32

...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ahh, skönt att Proshop skickar email då 14:32

...

På något vis så har de fått in fler kort för jag fick ett för TUF sälj start kl 14:00 och nu fick jag samma som dig säljstart igen för TUF men nu kl 15:00. Danskarna kanske tog lite för mycket birra till Lunch idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur då? Det står ju bara "Meddela Mig" och enligt mail öppnas den för köp 15.00?

Köpte det 14.00 idag va bara köpa?!

Permalänk
Medlem

AAAAAAAAAAAAND gone. Jag missa 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

På något vis så har de fått in fler kort för jag fick ett för TUF sälj start kl 14:00 och nu fick jag samma som dig säljstart igen för TUF men nu kl 15:00. Danskarna kanske tog lite för mycket birra till Lunch idag.

Jahapp.. Jag satt och spammade F5 och tröck på Lägg i Kundvagn direkt när det döck upp.
Kom till en tom kundvagn https://www.proshop.se/Basket?
Sen var knappen borta

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jahapp.. Jag satt och spammade F5 och tröck på Lägg i Kundvagn direkt när det döck upp.
Kom till en tom kundvagn https://www.proshop.se/Basket?
Sen var knappen borta

yepp men nu är iaf saldot på 0 🤣 så någonstans har de gått åt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

AAAAAAAAAAAAND gone. Jag missa 😅

Samma här.

Permalänk
Medlem

såg knappen både vid 15 och 15 03 för tuf men gick aldrig att lägga i korgen...

Permalänk
Medlem

Men ser nu att priset för TUF och de andra ¨billigare¨ korten är borta så kanske va det de sista korten för 21990:-

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Jag fick ett i korgen och satt och funderade en lång stund, såg att man hade 10 min på sig. Det slutade med att jag plockade ur det ur varukorgen och jag genomförde inte köpet. Jag satt när det va brist på 30 serien och spammade F5 på proshop och tänkte det va bottar eller fejk då jag aldrig fick igenom ett enda köp så det var en känsla av att det aldrig kommer gå igenom hursom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaFFen:

Jag fick ett i korgen och satt och funderade en lång stund, såg att man hade 10 min på sig. Det slutade med att jag plockade ur det ur varukorgen och jag genomförde inte köpet. Jag satt när det va brist på 30 serien och spammade F5 på proshop och tänkte det va bottar eller fejk då jag aldrig fick igenom ett enda köp så det var en känsla av att det aldrig kommer gå igenom hursom.

hehe kanske var det ditt kort som gjorde att knappen dök upp igen

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på ett Windforce fron Proshop precis nyss. Alla Windforce försvann vid 14. Men nu kom ett tillbaka till varukorgen. Bara ren tur att jag tittade. Det står att det finns ett 4090 TUF OC i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

hehe kanske var det ditt kort som gjorde att knappen dök upp igen

Kan mkt väl vara så. Om det nu va endast två kort som det stod. Trodde inte i min vildaste fantasi att dessa 14/15 släpp va möjliga av egen erfarenhet sedan tidigare .

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Men ser nu att priset för TUF och de andra ¨billigare¨ korten är borta så kanske va det de sista korten för 21990:-

När jag kollar står det att nästa leverans kommer 15e november för samma pris. Men det kanske inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

När jag kollar står det att nästa leverans kommer 15e november för samma pris. Men det kanske inte stämmer.

Samma datum som hos Inet. Kanske finns det lite sanning i det?
*nvm det är 24 hos INet nu

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Samma datum som hos Inet. Kanske finns det lite sanning i det?
*nvm det är 24 hos INet nu

inets datum skjuts automatiskt fram med en dag varje dag. har varit så sedan min beställning på premiären. dvs de har inget förväntat datum överhuvudtaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

När jag kollar står det att nästa leverans kommer 15e november för samma pris. Men det kanske inte stämmer.

Jo såg att priset dök upp igen, för de som vill hålla på att jaga via Proshop. så rekommenderar jag att handla via refunder.se för då får man några hundringar tillbaka på köpet när det är så höga belopp och det är något iaf. Samt man kan använda det på flera hemsidor så man kan maximera rabatter etc.

Jag har sparat några tusen på det viset, Javisst på många ställen blir det bara någon krona här och där men eftersom man handlar så mycket via nätet nu för tiden så blir det en stor summa i slutet och att använda Refunder tar bara 2sekunder att använda om man kör via tillägget som jag gör till Chrome.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Vet inte hur tillförlitlig lagerstatusen är på elgiganten men det står 5+ på PNYmodellen 21990kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BNEA02:

kolla igen, mitt ärende uppdaterades 12:27 till ny status...

Nu skall det vara skickat från Komplett
RTX 4090 "sågat vid fotknölarna "phantom best 19/10 ->21/10

Så nu fick jag mitt kort från komplett!
19-24 =5 dagar inkl helg och postnordslarv.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaFFen:

Vet inte hur tillförlitlig lagerstatusen är på elgiganten men det står 5+ på PNYmodellen 21990kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

Dom har ju bara haft TUF ens sökbara tidigare, så kanske går att lita på lite kanske. Iaf mer än deras lagerstatus för 3000 serien vid lansering!

edit: elgiganten har också höjt priset för none-OC TUF nu. "inget introduktionspris" pfft

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaFFen:

Vet inte hur tillförlitlig lagerstatusen är på elgiganten men det står 5+ på PNYmodellen 21990kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

Jag har för mig att den där dök upp i Torsdags förra veckan och att dom gick åt på en gång men lagerstatus är fortfarande 5st.

Permalänk

Komplett skickade mitt Gainward 4090 igår (beställde i söndags) sjukt taggad! Har en helt ny burk i kartonger hemma som väntar på att bli ihopsatt, i9-13900K, ASUS ROG Maximus Z790 Hero, 64GB DDR5, 4TB 980 PRO, Dark Power Pro 12 1200W

Verkar även som lager saldot 100+ stämde också då dom i skrivande stund nu bara har 70 kvar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Komplett skickade mitt Gainward 4090 igår (beställde i söndags) sjukt taggad! Har en helt ny burk i kartonger hemma som väntar på att bli ihopsatt, i9-13900K, ASUS ROG Maximus Z790 Hero, 64GB DDR5, 4TB 980 PRO, Dark Power Pro 12 1200W

Verkar även som lager saldot 100+ stämde också då dom i skrivande stund nu bara har 70 kvar

Till ett värde av en mindre 🚗 🚘😎

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt med folk som tror att wafer cost är det enda som går upp i pris med nya noder. Det kostar mer att utveckla, det kostar mer med tape-out. Det är kostnader som sen ska amorteras per såld produkt.