Lenovo ideapad 5 Pro 16" startar och stannar filmuppspelning random

Permalänk

Lenovo ideapad 5 Pro 16" startar och stannar filmuppspelning random

Hej,

Jag har en Lenovo som har börjat bete sig lite märkligt.

Jag hade en bärbar disk med film på, den stannade och startade filmen lite random i media player. Jag funderade på om det kunde vara disken, så jag importerade filerna till skrivbordet utan framgång.

Även när jag har ett Chrome-fönster med Youtube (även när fönstret är minimerat) så startar den Youtube-filmen lite random. Helt plötsligt hör jag ljud från en film som gått igång. Jag har dock märkt ett samband. Ofta när jag böjer mig åt sidan eller rör på mig, så jag misstänker att det har något med kameran att göra. Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på?

Permalänk
Medlem

Säkert nåt med att den pausar när du inte sitter framför datorn

Edit: Hur spelar du upp ljud? Inbyggda högtalare, bluetooth, annat? Läste att bluetooth-anslutna ljudenheter kan göra så man får detta problem. Prova att koppla bort alla externa tillbehör (mus, tb, skärm etc) och se om problemet kvarstår

Permalänk

Okej, problemet uppstår både med och utan min JBL Flip3 som jag har ansluten med kabel.

Musen är annars det enda som är inkopplat förutom strömmen, så jag ska prova det om problemet kvarstår. Jag tänkte om det kunde vara något annat mjukvarurelaterat till kameran annars, ex någon inställning i Windows.