Permalänk
Medlem

Hörnskrivbord

Hej!

Jag är på jakt efter ett litet skrivbord som ska in i hörnet i min sovalkov. Utrymmet bredvid sängen är runt 1.5m säng till vägg och väggen "längs med sängen" är 2m så har inte enormt mycket utrymme att arbeta med varför jag tänker mig ett triangulärt skrivbord att ha i hörnet för att få lite mer djup. Jag kommer ha en 34 tum ultrawide på skrivbordet som då är ganska djup och tanken är att jag vill ha lite utrymme för mus och tangentbord också. Rent spontant känns det som att man vill ha 80-100cm djup.

Tycker ni att jag tänker rätt? Har ni några rekommendationer på skrivbord? Jag har letat en del men hittar ingenting. Kanske bäst att bygga eget?

Är tacksam för råd!

Med vänliga hälsningar,
Valle

Permalänk
Hedersmedlem

@Valle98: Flyttade tråden till rätt forumdel

Måste du ha ett riktigt skrivbord med ben osv. eller fungerar det att skruva upp lite regler på väggen, fixa en lämplig bänkskiva och på det viset få en väldig clean hörna?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Haha tack för det, var osäker på var jag skulle lägga den

Det var en väldigt bra ide med reglar, enda orosmolnet jag kan komma på då är hur starkt det kommer vara? Men jag ska undersöka saken, tack så hemskt mycket!

Mvh,
Valle

Permalänk

Görs det rätt så kommer det vara mer än tillräckligt starkt.

Jag tänker dock att du borde ha ett rakt bord så du får plats att sitta och komma i och ur stolen ordentligt, sedan fixar du en ordentlig sänggavel så du kan ha kuddar och huvudet på andra sidan och på så vis kan se film/tv på datorn.

Permalänk
Medlem

Ja ett rakt bord var grundtanken men jag känner att bordet inte blir tillräckligt djupt då. Skärmen tar lite drygt 30cm totalt med stödet (ska eventuellt bytas mot en arm) så vill ha ett kanske 70cm djupt bord och det blir svårt att få plats med om jag inte gör det triangulärt.

Permalänk

?
Det blir ju så djupt som du väljer att skivan ska vara.

Men du har inte funderat på loftsäng?

Permalänk
Medlem

Jo jag har gjort det också men jag har lite för klen takhöjd för att det ska vara bekvämt. Kommer nog köra på reglar!

Permalänk
Skrivet av Valle98:

Jo jag har gjort det också men jag har lite för klen takhöjd för att det ska vara bekvämt. Kommer nog köra på reglar!

Kan du inte ge en skiss/planlösning över ditt rum/lägenhet.