Tips sökes på prisvärt Geforce-kort som inte ska användas till spel

Permalänk
Medlem

Tips sökes på prisvärt Geforce-kort som inte ska användas till spel

Kan någon föreslå ett prisvärt Geforce-kort som INTE ska användas till spel?
Kortet ska driva en 48-tums 4K monitor, Photoshop, högupplöst video, etc.

Permalänk
Medlem

Om du letar begagnat så klarar nog 10xx serien av nvidia det flesta i 4k utan problem, förutom spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wapzarn:

Om du letar begagnat så klarar nog 10xx serien av nvidia det flesta i 4k utan problem, förutom spel.

Nja, jag har ett 1050 ti, och det har inte HDMI 2.1, så det fungerar t.ex inte bra att använda 4k TV som monitor.
Hade tänkt mig ett nytt Geforce-kort.

Permalänk
Medlem

En DP -> HDMI adapter som stödjer 4k60Hz är ett billigare alternativ om du så önskar köra så.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Det får bli ett GeForce RTX 3050.
Låter alla ungefär lika mycket, eller finns det något som är lite tystare än andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balint:

Det får bli ett GeForce RTX 3050.
Låter alla ungefär lika mycket, eller finns det något som är lite tystare än andra?

Det kan vara en del skillnad när det gäller ljudnivån, särskilt de mindre modellerna med endast en fläkt brukar kunna vara lite sämre på den punkten. Så det kan vara värt att kolla runt på lite recensioner innan du väljer modell.

Permalänk
Medlem

Ska du absolut inte spela hade jag köpt ett begagnat 1070 istället och sparat circus 2000 pix. Om du säljer ditt för 300-400. Men alltid skönt med nytt. Plånbok som avgör.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är bara 30 serien och senare som klarar bandbredden om man vill kunna utnyttja hdr utan subsampling.
Har man en modern cpu eller apu med integrerad grafik så brukar de klara av 4k skrivbord och video bättre än alla gamla spelgrafikkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.