Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Gött med High on Life och Lego Star Wars denna månad 😀

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk
Medlem

Redigt taggad på High on Life 🤩

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

https://i0.wp.com/news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2022/12/TW_Coming-Soon_12.1.2022-e310d106018f474c7cf0.jpg?resize=1200%2C675&ssl=1
https://news.xbox.com/en-us/2022/12/01/game-pass-december-202...

Leaving December 15
Aliens: Fireteam Elite (Cloud, Console, and PC)
Breathedge (Cloud, Console, and PC)
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age (Cloud, Console, and PC)
Firewatch (Cloud, Console, and PC)
Lake (Cloud, Console, and PC)
One Piece: Pirate Warriors 4 (Cloud, Console, and PC)
Neoverse (Cloud and Console)
Race with Ryan (Cloud, Console, and PC)
Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth (Cloud, Console, and PC)
Rory McIlroy PGA Tour (Console) EA Play
Transformers: Battlegrounds (Cloud, Console, and PC)

Xbox Game Pass Ultimate Perks
3-Month Free Trials of Apple TV+ and Apple Music – Available now
Don’t forget to claim your perks! From now until end of March, Ultimate members can claim a 3-month free trial of Apple TV+ and a 3-month free trial of Apple Music. Enjoy Oscar-winning films, Emmy-winning shows, and more with Apple TV+. Also, get over 100 million songs, all ad-free, and listen across your devices with Apple Music. Learn more here!

Need for Speed Unbound: Early Access Trial with EA Play – Available now

Monster Hunter Rise kommer också den 20 Jan 2023

https://news.xbox.com/en-us/2022/12/01/monster-hunter-rise-as...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Det här är ju väldigt intressant från ingenstans! Spelet släpps till både Xbox och Playstation samma dag men ingår ju som sagt i Game Pass. Tidigare har spelet varit exklusivt till Nintendo Switch och PC. Det har fått bra kritik, så många Xbox-användare ser nog fram emot det här. Spännande!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bozzeta:

https://i0.wp.com/news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2022/12/TW_Coming-Soon_12.1.2022-e310d106018f474c7cf0.jpg?resize=1200%2C675&ssl=1
https://news.xbox.com/en-us/2022/12/01/game-pass-december-202...

Leaving December 15
Aliens: Fireteam Elite (Cloud, Console, and PC)
Breathedge (Cloud, Console, and PC)
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age (Cloud, Console, and PC)
Firewatch (Cloud, Console, and PC)
Lake (Cloud, Console, and PC)
One Piece: Pirate Warriors 4 (Cloud, Console, and PC)
Neoverse (Cloud and Console)
Race with Ryan (Cloud, Console, and PC)
Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth (Cloud, Console, and PC)
Rory McIlroy PGA Tour (Console) EA Play
Transformers: Battlegrounds (Cloud, Console, and PC)

Xbox Game Pass Ultimate Perks
3-Month Free Trials of Apple TV+ and Apple Music – Available now
Don’t forget to claim your perks! From now until end of March, Ultimate members can claim a 3-month free trial of Apple TV+ and a 3-month free trial of Apple Music. Enjoy Oscar-winning films, Emmy-winning shows, and more with Apple TV+. Also, get over 100 million songs, all ad-free, and listen across your devices with Apple Music. Learn more here!

Need for Speed Unbound: Early Access Trial with EA Play – Available now

Riktigt bra månad! Kan verkligen rekommendera Eastward. Riktigt mysigt Zelda-liknande upplevelse. Sen är jag riktigt pepp på High on Life pga är 12-åring i 33-årings kropp.

Permalänk
Medlem

Snyggaste Unreal4-spelet någonsin.
Ska spelas i 30fps med RT, men xbox-versionen har stora problem.
Series X fungerar inte Ray tracing på, avvakta patch.

Permalänk
Medlem

Så tröttsamt, sonen får inte spela Fifa 22 som jag KÖPT på vår series s på mitt konto medans jag spelar Red Dead Redemption 2 som jag KÖPT på vår series x med mitt konto. För "kontot" får bara användas på ett ställe åt gången. Ingen av oss spelar online.

Hatar den här utvecklingen att inte ens det man köper får man använda. Det var bättre förr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Så tröttsamt, sonen får inte spela Fifa 22 som jag KÖPT på vår series s på mitt konto medans jag spelar Red Dead Redemption 2 som jag KÖPT på vår series x med mitt konto. För "kontot" får bara användas på ett ställe åt gången. Ingen av oss spelar online.

Hatar den här utvecklingen att inte ens det man köper får man använda. Det var bättre förr

Det ska gå. Prova sätt Series S som hemmakonsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=Psetdjz01mI

Snyggaste Unreal4-spelet någonsin.
Ska spelas i 30fps med RT, men xbox-versionen har stora problem.
Series X fungerar inte Ray tracing på, avvakta patch.

Vi som är hungriga att lira idag, vilken mode ska man köra på?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Vi som är hungriga att lira idag, vilken mode ska man köra på?

Borde väl vara performance mode?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Vi som är hungriga att lira idag, vilken mode ska man köra på?

Ska du absolut spela idag är det 60 fps, men tycker det var ganska stor skillnad med ray tracing på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Så tröttsamt, sonen får inte spela Fifa 22 som jag KÖPT på vår series s på mitt konto medans jag spelar Red Dead Redemption 2 som jag KÖPT på vår series x med mitt konto. För "kontot" får bara användas på ett ställe åt gången. Ingen av oss spelar online.

Hatar den här utvecklingen att inte ens det man köper får man använda. Det var bättre förr

Du och andra kan spela dina spel på din hemma Xbox.

Du kan dessutom spela dina spel på vilken Xbox som helst så länge den är ansluten till internet.

Så sonen kan spela dina spel med sitt konto på din hemma Xbox samtidigt som du spelar på en annan Xbox.

Har fungerat så här länge. 🙂

Permalänk
Medlem

vi har satt deras Xbox som hemma men han måste ändå ha mig inloggad för att få starta spelet.

Edit: nej det var jag som var trög. Skulle sätta den som hemma-box , men hade givetvis glömt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

vi har satt deras Xbox som hemma men han måste ändå ha mig inloggad för att få starta spelet.

Edit: nej det var jag som var trög. Skulle sätta den som hemma-box , men hade givetvis glömt det.

Bra att det löste sig iaf 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Bra att det löste sig iaf 😄

Ja skit bakom spakarna kan inte Microsoft klandras för

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Intressant det här, med att man missar skuggan av monstren som smyger runt i korridoren om man kör utan ray tracing.
Verkar inte vara någon idé att spela på series x tills de fixar problemen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag köpte Xbox series s under BF hos netonnet för 2490kr som jag ännu inte packat upp då jag är lite ambivalent över om jag ska behålla den eller returnera. Jag har idag en ps5 som jag är ganska nöjd med (köpte den enbart för att spela exklusiva PS spel som TLOU och GOW) och jag är i princip en casual gamer.

Jag blev egentligen intresserad av xbox game pass, där man kan få tillgång till ett stort spelbibliotek för en ganska försumbar summa. Dock är det ganska synd att MS inte har några bra exklusiva spel men som jag förstått det så är de på gång till 2023 (starfield, redfall etc) vad säger ni som äger båda konsolerna, är det värt att ha en av varje eller är det overkill om man är en casual gamer? Game pass har ett par riktigt bra indie spel (exempelvis high on life som släpps snart). Inte så att det är första gången jag äger en xbox, hade en Xbox 360 när det begav sig och var ruskig nöjd med den, kanske den bästa konsolen jag någonsin haft 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Det är ju högst subjektivt om du gillar xbox-spelen eller andra multiplattformspel (som man även kan lira på ps5).
Stora frågan är snarare om det är värt med en series s istället för x.
Kolla bara på jämförelsen gällande Callisto Protocol.
Men Gamepass i 3 år för 1600 kr är svårslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är ju högst subjektivt om du gillar xbox-spelen eller andra multiplattformspel (som man även kan lira på ps5).
Stora frågan är snarare om det är värt med en series s istället för x.
Kolla bara på jämförelsen gällande Callisto Protocol.
Men Gamepass i 3 år för 1600 kr är svårslaget.

För AAA titlar som inte släpps på GP föredrar jag nog att spela de på PS5 😊

Series X har jag inga planer på att införskaffa, det då jag har PS5 som är mer än duglig till de "tunga" spelen

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har både PS5 och XSS. Multiplattformarna (i den mån jag ens kör dem) blir självfallet PS5. Game Pass är ändå det bästa som hänt spelbranschen sedan Hedenhös och just kombon med XSS är som klippt och skuren. Sanslöst prisvärt komplement, verkligen. I de allra, allra flesta fall (OK, ärligt talat alltid för egen del) räcker prestandan utmärkt just till den uppsjö av suveräna indie/mindre titlar som släpps till Game Pass. Monster Train, Slay The Spire, Vampire Survivors e tc. Behövs knappast något kraftpaket för dessa. Även bakåtkompatibilitet/upphottade äldre titlar är guld värt. Kör exempelvis Alan Wake nu. (Ej remaster) och funderar på att dra igång något av Beteshda härnäst.

De AAA jag provat fungerar förvånansvärt fint. Tål att poängteras att vi alla är olika känsliga och har olika minimikrav, men ärligt talat märker jag knappt någon skillnad på spelet Control rent grafiskt mellan XSS (återigen, Game Pass) och på min PS5. Forza Horizon-spelen är rent ögongodis och flyter på helt problemfritt. Likaså senaste Halo.

Är nog ärligt talat mer nöjd med min XSS än min PS5. Den extra prestandan är egentligen inte värd mellanskillnaden för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Har både PS5 och XSS. Multiplattformarna (i den mån jag ens kör dem) blir självfallet PS5. Game Pass är ändå det bästa som hänt spelbranschen sedan Hedenhös och just kombon med XSS är som klippt och skuren. Sanslöst prisvärt komplement, verkligen. I de allra, allra flesta fall (OK, ärligt talat alltid för egen del) räcker prestandan utmärkt just till den uppsjö av suveräna indie/mindre titlar som släpps till Game Pass. Monster Train, Slay The Spire, Vampire Survivors e tc. Behövs knappast något kraftpaket för dessa. Även bakåtkompatibilitet/upphottade äldre titlar är guld värt. Kör exempelvis Alan Wake nu. (Ej remaster) och funderar på att dra igång något av Beteshda härnäst.

De AAA jag provat fungerar förvånansvärt fint. Tål att poängteras att vi alla är olika känsliga och har olika minimikrav, men ärligt talat märker jag knappt någon skillnad på spelet Control rent grafiskt mellan XSS (återigen, Game Pass) och på min PS5. Forza Horizon-spelen är rent ögongodis och flyter på helt problemfritt. Likaså senaste Halo.

Är nog ärligt talat mer nöjd med min XSS än min PS5. Den extra prestandan är egentligen inte värd mellanskillnaden för mig.

Exakt så kände jag och sålde mitt ps5. För det lilla jag faktiskt spelar konsol funkar series s galet bra. Är väl mest för exclusives man köper ps5 iofs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Har både PS5 och XSS. Multiplattformarna (i den mån jag ens kör dem) blir självfallet PS5. Game Pass är ändå det bästa som hänt spelbranschen sedan Hedenhös och just kombon med XSS är som klippt och skuren. Sanslöst prisvärt komplement, verkligen. I de allra, allra flesta fall (OK, ärligt talat alltid för egen del) räcker prestandan utmärkt just till den uppsjö av suveräna indie/mindre titlar som släpps till Game Pass. Monster Train, Slay The Spire, Vampire Survivors e tc. Behövs knappast något kraftpaket för dessa. Även bakåtkompatibilitet/upphottade äldre titlar är guld värt. Kör exempelvis Alan Wake nu. (Ej remaster) och funderar på att dra igång något av Beteshda härnäst.

De AAA jag provat fungerar förvånansvärt fint. Tål att poängteras att vi alla är olika känsliga och har olika minimikrav, men ärligt talat märker jag knappt någon skillnad på spelet Control rent grafiskt mellan XSS (återigen, Game Pass) och på min PS5. Forza Horizon-spelen är rent ögongodis och flyter på helt problemfritt. Likaså senaste Halo.

Är nog ärligt talat mer nöjd med min XSS än min PS5. Den extra prestandan är egentligen inte värd mellanskillnaden för mig.

Tack för svaret, jag går faktiskt i samma tankebanor. Jag får väl öppna den och testa på, vem vet, jag kanske blir frälst 😁

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som "lärt" sig spela FPS och gör det gladeligen med kontroll? Är grymt sugen på ett X, då jag införskaffat mig en "bra" TV. Min dator är av äldre modell och har svårt att spela 2042 i 1080p, men är rädd för att adaptering till kontroll kommer resultera i att den bara står.

Visa signatur

Datorer är kul!