Dagens motsvarighet till Huawei P30

Permalänk
Medlem

Dagens motsvarighet till Huawei P30

Halli hallå!

Jag ska fatta mig kort. Det börjar bli dags för en ny telefon och jag vill ha det som till funktionalitet liknar Huawei P30. Vad har jag för alternativ att välja på? Finns det någon bra motsvarighet från Google Pixel eller Oneplus?

Jag brukar för det mesta ringa samtal, lyssna på podcast, ta bilder och ibland spela på den. Så någon mid range-model är det som gäller i mitt fal. Främst fokus på kameran. Google play store är ett krav, vill inte ha något annat.

Kan ni hjälpa mig? 😊😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kabbzter:

Halli hallå!

Jag ska fatta mig kort. Det börjar bli dags för en ny telefon och jag vill ha det som till funktionalitet liknar Huawei P30. Vad har jag för alternativ att välja på? Finns det någon bra motsvarighet från Google Pixel eller Oneplus?

Jag brukar för det mesta ringa samtal, lyssna på podcast, ta bilder och ibland spela på den. Så någon mid range-model är det som gäller i mitt fal. Främst fokus på kameran. Google play store är ett krav, vill inte ha något annat.

Kan ni hjälpa mig? 😊😊

Pixel 7 / pro.
Fast du kanske missade bra black friday deals

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Pixel 7 / pro.
Fast du kanske missade bra black friday deals

Tack! Jag lär ju ha missat lite deals där men jag kan överleva till mellandagarna.

Permalänk
Medlem

Pixel 6a (mer av en midrange-modell än 7/7 pro) gick för 2990 under BF och kommer säkert ligga på liknande prisnivå under mellandagsrean!

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Pixel 6a (mer av en midrange-modell än 7/7 pro) gick för 2990 under BF och kommer säkert ligga på liknande prisnivå under mellandagsrean!

Tack! Det låter ju som ett väldigt bra och överkomligt pris!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av urban22:

Pixel 6a (mer av en midrange-modell än 7/7 pro) gick för 2990 under BF och kommer säkert ligga på liknande prisnivå under mellandagsrean!

Håller med om detta. 7a är på gång men det lär dröja några månader, den ser mer "premium" ut med 120 Hz-skärm och så, men lanseringspriset kanske går upp också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Håller med om detta. 7a är på gång men det lär dröja några månader, den ser mer "premium" ut med 120 Hz-skärm och så, men lanseringspriset kanske går upp också.

Jag har inte läst något rykte om 120hz kör på 7a, däremot 90hz skärm

Stavfel
Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Jag har inte löst något rykte om 120hz kör på 7a, däremot 90hz skärm

Ja jag mindes fel. Men 90 Hz är ändå ett stort lyft över 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja jag mindes fel. Men 90 Hz är ändå ett stort lyft över 60.

För mig spelar det faktiskt ingen roll. Använt både 120hz och 60hz skärm under hösten. Märker knappt av någon skillnad.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

För mig spelar det faktiskt ingen roll. Använt både 120hz och 60hz skärm under hösten. Märker knappt av någon skillnad.

Det är ju inte natt och dag-skillnad, men för mig är det märkbart vid vanlig surf och så. Jag har 90 Hz på min Pixel 5 och fick för ett par dagar sedan en ny jobbtelefon med 120 Hz (Xperia 5 IV) och det är märkbart mer "smooth" även för det steget. Sen hade väl inte jag prioriterat det såpass att jag hade betalat tusenlappar för det förstås, men det är ändå ett plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Halli hallå!

Jag ska fatta mig kort. Det börjar bli dags för en ny telefon och jag vill ha det som till funktionalitet liknar Huawei P30. Vad har jag för alternativ att välja på? Finns det någon bra motsvarighet från Google Pixel eller Oneplus?

Jag brukar för det mesta ringa samtal, lyssna på podcast, ta bilder och ibland spela på den. Så någon mid range-model är det som gäller i mitt fal. Främst fokus på kameran. Google play store är ett krav, vill inte ha något annat.

Kan ni hjälpa mig? 😊😊

Alla trivdes så bra med sina P30, så vi lämnade in dem till en lokal verkstad för uppfräschning och nya batterier. Mycket lyckat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Alla trivdes så bra med sina P30, så vi lämnade in dem till en lokal verkstad för uppfräschning och nya batterier. Mycket lyckat.

Jag har min kvar ännu, totalt 3 st i familjen som jag håller rullandes ännu. Faktiskt den telefon som har "överlevt" längst. Fortfarande bra batteri, så pass att detta begagnade batteri ändå slår alla gamla telefoner i nyskick. Kameran tar fortfarande bra bilder och känns ändå modern i sin design och skärmutformning. Snabbladdningen är grym.

Så jag är inte helt övertygad om att vi egentligen behöver byta till såvida vi inte går över till Apple eller något annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Alla trivdes så bra med sina P30, så vi lämnade in dem till en lokal verkstad för uppfräschning och nya batterier. Mycket lyckat.

Vad fick ni betala för det? För batteriet är egentligen det ända problemet för mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Vad fick ni betala för det? För batteriet är egentligen det ända problemet för mig just nu.

Det gällde fem st P30 och vi betalade 895kr/st + moms.