Diablo IV släpps den 6 juni

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV släpps den 6 juni

När Blizzard bekräftar släppdatum för Diablo IV är det på inget mindre än Sveriges nationaldag det blir dags att utforska helvetets alla vrår.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tempus operandi.
Vi får väl se om det blir så, mycket vatten hinner rinna under broarna innan dess.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Tempus operandi.
Vi får väl se om det blir så, mycket vatten hinner rinna under broarna innan dess.

Har blizzard, någonsin, skjutit fram ett faktiskt datum?

Jag har iaf aldrig varit så otaggad på ett blizzardspel som nu. De har släppt och gjort alldeles för mycket konstiga saker på sistone för att jag ska ge dom en chans och förboka.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Har blizzard, någonsin, skjutit fram ett faktiskt datum?

Jag har iaf aldrig varit så otaggad på ett blizzardspel som nu. De har släppt och gjort alldeles för mycket konstiga saker på sistone för att jag ska ge dom en chans och förboka.

Blizzard är väl inte längre herrar i sitt eget hus, så deras historik spelar föga roll.
Du har rätt i att dom har gjort mycket skumt, men i min värld har dom varit döda sen Diablo III fadäsen.
Endast online(även för enkelspelarspel) i en tid då stabil internetuppkoppling var svårt att komma över (3G var ju inte fullt utvecklat) & barnslig cellskuggning.
Diablo II ombemästrad var ju bara en polerad bajskorv.
Att dom har tagit bort möjligheten att låta konsolspelare och PC-spelare att spela ihop i D4 luktar ju inte precis hallon.
Det är det enda som vore positivt med att bruka internet för mig som spelare att spela spelet, förhoppningarna står därmed till att man kanske kan emulera en konsol från PC.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Har blizzard, någonsin, skjutit fram ett faktiskt datum?

Jag har iaf aldrig varit så otaggad på ett blizzardspel som nu. De har släppt och gjort alldeles för mycket konstiga saker på sistone för att jag ska ge dom en chans och förboka.

Det kommer definitivt släppas 6 juni. I vilken form av spelbarhet osv är en annan femma. Troligtvis kommer det rulla på bra för de har nog inte många chanser kvar hos Diablo-fansen...
Med det sagt, never preorder.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt köpa och spela, Diablo är favoritspelen genom tiderna så klart man inte kan missa 4an!

Men de har verkligen nått en helt ny nivå av girighet när det kommer till Collector's Edition, då själva spelet INTE är inkluderat! >_<

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag får vänta och se. För mig är Diablo mer ett bra minne än ett spel jag spelar idag, köpte visserligen D2 Remastered, men det blev inte så mycket spelat. Jag tror hack & slash kanske inte är så hett nu som för 20 år sedan. På 80-90 talet älskade jag arkadmakiner, betyder inte att jag skulle tycka det var så kul idag.

Tror jag skulle behöva något riktigt nytt för att bli intresserad, och vad det skulle vara vet jag inte. Man kan ju hoppas att Blizzard överraskar.

Permalänk
Medlem

Du glömmer den viktigaste lanseringen 2023 - Company of Heroes 3!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ingenjören:

Du glömmer den viktigaste lanseringen 2023 - Company of Heroes 3!

Instämmer.. det lockar otroligt mycket mer.

Har dom dessutom fått ordning på onlinedelen med synkproblem etc så kommer det bli många timmar där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av onedayumay:

Instämmer.. det lockar otroligt mycket mer.

Har dom dessutom fått ordning på onlinedelen med synkproblem etc så kommer det bli många timmar där!

Ja jag har lagt 800 h på COH2, det är ju fortfarande riktigt roligt att köra online med kompisar. Lagom långsamt för en gubbe på 40 år också :-).
Får de till COH3 inkl kraftigt förbättrad AI kommer det nog bli minst 800 h på det också. Vi kör oftast mot CPU, blir ju en slags CO-OP då. Annihilation såklart...

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Spelade mycket D1 och ännu mer D2 som var en rejäl uppgradering och sen har jag kört storyn plus varenda säsong i D3 som är bäst av dem, så där är det många timmar lagda.

D4 blir förhoppningsvis en bra kombination av de tidigare, med grafik i klass med Immortal (det var väl det enda bra med det spelet, testade bara några veckor).

De har ju gjort liknande ändringar i talents t.ex. i WoW, där de gått delvis tillbaka till gamla systemet med fler val i ett talent tree, men ändå behållt möjlighet att lätt kunna ändra. Att man låste ner valda skills i D2 var en av de största irritationsmomenten.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Den har man hört förr.
Var det inte sagt april, sedan maj och nu juni?
Jag gissar på oktober med flera timmars kö in för att spela på releasedag!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Testpilot

Inväntar med spänning.

Såklart intresserad av spelet, men är likvärdigt intresserad hur end-game kommer se ut och inte minst hur implementationen av deras cash-shop blir. Innan jag sett direkt hur dessa saker fungerar blir det varken förköp eller ett vanligt köp för egen del.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Kommer definitivt köpa och spela, Diablo är favoritspelen genom tiderna så klart man inte kan missa 4an!

Men de har verkligen nått en helt ny nivå av girighet när det kommer till Collector's Edition, då själva spelet INTE är inkluderat! >_<

https://i.imgur.com/HXo0UV1.png

Spelet är väl helt digitalt, fysisk utgåva är nog inte längre möjligt

Men en nyckel borde helt klart ingå

Permalänk
Medlem

Ursäkt språket men vem f*n bryr sig?
Skiten borde bojkottas efter hur de skötte Diablo Immortal och pga hur företaget i sig har skötts de senaste åren.
Mvh Fd Blizzard Fanboy

Permalänk
Medlem

Som ett inbitet Diablo fan så är jag helt klart pepp. Dock har ju Blizzard gjort sin "polish" i samma kvalité som de flesta Wish produkter, vågar därför inte hypa på något sätt. Så håller mig till launch innan köp görs.

Permalänk
Hedersmedlem

Oavsett förväntningarna på spelet och förtroendet till Blizzard så var trailern VÄLDIG BRA om ni frågar mig.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

Inte ett ord om Remnant 2?

Remnant 2

Permalänk
Medlem

Gutt!
Diablo 4 life
Jag ber till gaminggudarna att dom skippar mikrotransaktioner, transmogs är där min gräns går.

Permalänk
Medlem

Är mer lockad av att spela om D1 och D2 än D4. Tror det kommer bli ytterligare en medioker "AAA"-titel från ett girigt storbolag.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Förhoppningar stora, förväntningar låga - mao som med nästan allt Blizzard har släppt dom senaste 10 åren.

Kommer verkligen inte förhandsboka, men verkar det lovande blir det nog köp förr eller senare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

70 istället för standard 60 för bas versionen? Ne, blir att vänta på rea.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Vilka datum är öppna betan hittar ingen info om det!?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Spelet är väl helt digitalt, fysisk utgåva är nog inte längre möjligt

Men en nyckel borde helt klart ingå

Klart dom inte har råd med att skicka med en nyckeln, vet du vad det kostar att producera en sådan?! Näh Bobby Kotic behöver sin flis. /s

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Absolut viktigaste datumet här är ju The Last of Us till PC i mars!!! F*n va gött, vet inte hur många år jag väntat (har inte spelat det sen PS3:an hamnade på vinden)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog att vara en av de dumma som förbokar… 🫤

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Kommer inte att förboka, men högst sannolikt blir det väl att jag plockar upp ett exemplar på, eller rätt så snart efter, launch.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Förboka aldrig spel!

Permalänk
Medlem

Blir dragonflight till Juni. Sen hoppar jag nog på El Diablooooooo 🤪

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

svårt att inte bli hypad, känns riktigt diablo... men man vet att blizzard nu mer inte är sig själva
trailern var iaf tung, ängeln var episk när han landade, gav mig liknande rysningar när tyrael stoppade tiden i diablo 2 för 20+ år sedan