Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Dark & Darker playtest, bästa spelet jag någonsin spelat.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Köpte för Switch för 10kr, lite annorlunda indie spel där man spelar golf på jorden efter att den har gått under p.g.a. människans natur.
Nu bor vi på Mars och en del åker till jorden för att spela...golf. Radion som är på och musiken lägger till en del för stämningen.
Inga X-antal försök att få in bollen, man kör på tills den hamnar i hålet. Gubben flyger även automatiskt vidare till bollen så man behöver inte ens gå själv.

Måste tacka för tipset. Det blev 80% rabatt på Steam några dagar senare så slog till. Väldigt soft och avstressande spel. Perfekt efter jobbet, bara slänga sig på sängen med Steam Decken och dra några banor och inte tänka på någonting. Vore kul om dom gjorde en tvåa eller släppte fler banor. Klarat alla men kör dom igen.

Permalänk
Medlem

i am deep in the shit med DayZ igen, O-RP server...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Chained Echoes! Riktigt bra om ni gillar klassiska JRPG.

Nytt JRPG som påminner om FFVI och Chrono Trigger. Börjar tyvärr tröttna lite som jag alltid gör på spel.

Funderar på att testa Cyperpunk 2077 igen men tror ja fortsatt tycker det är skräp.

Lutar åt Kingdom Come Deliverance.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har börjat med Wither 3 (äntligen😂)... körde först med RTX på men även i 1440p så var frameraten alldeles för ojämn, så efter följande screenshots (som är med RTX) så har jag slagit av det och kör nu i 4K med stadiga 60fps precis det jag är nöjd med🙂
Är cirka 7 timmar in i spelet och det är verkligen ett jättebra spel... typ som jag förväntade mig ingen överraskning direkt😉 Jag förhandsköpte det redan 2014 på GOG så det var väl dags att spela det nu.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Lite Tiny Rogues hinner jag med då och då även om det fortfarande är Witcher 3 jag spelar mest för tillfället🙂
Det är fortfarande early access men är helt spelbart... roguelike... en arenashooter som Robotron kan man säga.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Inte så värst originell. The Witcher 3. 70h in fortfarande fast i träsket. Till mitt försvar första inspelningen. Känns förvånande fräscht först när jag kommer fram jag får verkliga deja vukänslan.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Började spela Blacktail idag. Är lovande än så länge.

Permalänk
Medlem

Uncharted : the collection på pc, min GPU gör spelet extremt fult så har dragit mig lite för att spela.

Sedan blir det
God of war
Rdr2
Death stranding

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag köper inga spel längre då min ekonomi är helt piss och kommer alltid vara det
Kör Far Kry 3 just nu men spelet kan tyvärr bugga ur ibland och då tappar man fps till 15 fps ibland. Det är enbart det spelet som ballar ur. Kan dock inte minnas att det blev så när jag hade Windows 7. Kör Windows 10 nu

Tänk då på att Epic nästan alltid har ett vanligt spel som de släpper gratis under nån dag eller nån vecka. Om du inte redan har launchern, kan du skaffa den och starta dagligen så du ser om det finns nåt intressant gratis. På nåt år kan man ha skrapat ihop en hel del, även ganska dyra.

Några jag plockat gratis:
Control
The Long Dark
Tomb Raider-spelen från rebooten under 2010-talet
Kingdom Come: Deliverance
GTA V
Europa Universalis IV
Death Stranding
Star Wars Squadrons

och sen en hel del "billigare" spel, säkert ett 15-tal.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077, lite förvirrande story men jag kör på

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Cyberpunk 2077, lite förvirrande story men jag kör på

Kan vara värt att läsa Loren om vad som hände i Cyberpunk-världen innan spelet utspelar sig om du inte gjort det.
Fattade själv inte vad folk babblade om innan jag gjorde det. Spelet förutsätter nästan att man vet
bakgrunden i Cyberpunk. Spelet blev mycket mer givande efter det då man förstår karaktärernas motivationer och vad dom syfta på, varför man ska göra vissa saker etc.

Permalänk
Medlem

Börjat köra lite DMC5 special edition på PS5.

Tycker stridssystemet är lite rörigt och försöker hitta någon slags rytm och koll på vad jag egentligen gör. Testat både auto och manual men vettetusan vad jag föredrar. Nej initialt känns inte det här bra i jämförelse med exempelvis Souls/Elden ring/Sekiro spelen som jag håller högst när det kommer till stridssytem.

Konstigt/lite besviken då DMC1 och 3 var mina favorit action spel back in the days och jag rankar dem fortfarande väldigt högt.

Har även börjat lira Returnal som jag gillar skarpt, trots att jag redan dött 6-7 gånger på första banan och inte klarat bossen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Kan vara värt att läsa Loren om vad som hände i Cyberpunk-världen innan spelet utspelar sig om du inte gjort det.
Fattade själv inte vad folk babblade om innan jag gjorde det. Spelet förutsätter nästan att man vet
bakgrunden i Cyberpunk. Spelet blev mycket mer givande efter det då man förstår karaktärernas motivationer och vad dom syfta på, varför man ska göra vissa saker etc.

Jo förstår det nu i efterhand ca 8 timmar in i spelet att jag borde gjort det men tycker ändå att spelet borde ge någon slags recap eller förklaring, man sitter sitter förvirrad hela tiden (eller åtminstone jag gör det) ska titta på cyberpunk serien på Netflix också

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Spelar igenom Deus Ex igen. Det spelet är fan magiskt alltså. Fortfarande.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jo förstår det nu i efterhand ca 8 timmar in i spelet att jag borde gjort det men tycker ändå att spelet borde ge någon slags recap eller förklaring, man sitter sitter förvirrad hela tiden (eller åtminstone jag gör det) ska titta på cyberpunk serien på Netflix också

Ja man tycker det borde finnas inbyggt i spelet så man slipper söka upp online.
Blev också förvirrad. Speciellt när jag började som Corpo och dom snacka om händelser som jag inte förstod någonting av.
Inte försent att kolla upp dock. Minns inte några sidor i huvet just nu dock.

OnT:
Lirar Titan Station. Sci-Fi Walking Sim på en Rymdstation. Väldigt välgjort och stämningsfullt för att vara ett enmansprojekt.
Gillar man Sci-Fi spel som inte är shooters ska man kika detta lir.

Permalänk

city skylines
har äntligen fått till ett fungerande vägsystem, vilket var det som fick allt att skita sig i mina tidigare försök, så nu när allt flyter på, så är det ju bara att fortsätta då.

colony survival
survival spel i typ en minecraft värld
mycket nöje

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Zidious G:

Spelar igenom Deus Ex igen. Det spelet är fan magiskt alltså. Fortfarande.

Många otroliga spelminnen till Orginalet!

Permalänk
Medlem

Har spelat lite DinoSystem och Cattails, båda finns på steam. De är 2D survival spel (med lite rpg-element i kattspelet). Jag rekommenderar för de som tröttnat på hektisk multiplayer men ändå vill ha nytta av sina battleskills och förmåga att planera

Permalänk
Medlem

Blev sugen på Ancestors: The Humankind Odyssey som jag tidigare bara testat i 30min... och jag lyckades döda hela stammen på 2 timmar och då var det bara att börja om från början igen😅 Dom två screenshotsen visar vad jag gjorde mest (och bäst) i spelet... nämligen sitta i buskarna och blöda ihjäl eller bli uppjagad i träden av diverse rovdjur😂
Ganska svårt spel att komma in i, vet inte hur många försök jag kommer att orka med men jag fortsätter på mitt andra försök som gått ganska bra hittills.. ingen som har dött på 2 timmar plus att den här gången har jag lärt mig att para mig så det blir mer ungar att lära nya saker.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Vampire Survivors. Sjukt beroendeframkallande spel. Vem behöver AAA-titlar när sånt finns

Har du provat Nordic Ashes? Nyare spel men samma spelmekanik fast fortfarande annorlunda. Har köpt det men ej spelat än.

För övrigt fastnade jag hårt i Vampire Survivors. Körde 100 % på drygt 40 timmar haha

https://i.postimg.cc/Pf47GxTj/Sk-rmklipp.png

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Hittade ett intressant spel på Steam för oss som jobbar inom IT/sys/dev eller studerar inom området.

https://store.steampowered.com/app/1812820/Bitburner/

Det hela går ut på att hacka olika nätverk, sätta upp noder för att generera en passiv inkomst, studera och jobba för att förbättra sina stats osv osv.

Och det sjukaste är att man kan göra allt det här via Javascript (netscript) som du själv skriver och sätter upp.
Navigerar gör man via en terminal som är väldigt lik unix.

Har inte hunnit så långt i storyn ännu, spenderat tiden på att skriva script för att automatisera den passiva inkomsten och lära mig spelets egna API.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Hittade ett intressant spel på Steam för oss som jobbar inom IT/sys/dev eller studerar inom området.

https://store.steampowered.com/app/1812820/Bitburner/

Det hela går ut på att hacka olika nätverk, sätta upp noder för att generera en passiv inkomst, studera och jobba för att förbättra sina stats osv osv.

Och det sjukaste är att man kan göra allt det här via Javascript (netscript) som du själv skriver och sätter upp.
Navigerar gör man via en terminal som är väldigt lik unix.

Har inte hunnit så långt i storyn ännu, spenderat tiden på att skriva script för att automatisera den passiva inkomsten och lära mig spelets egna API.

Kan dela följande screenshot från min progress utan att spoila för mycket.
NodesAutomation.js är då något jag själv skrivit, går igenom alla noder och utvärderar vilken upgrade som är mest bang-for-the-buck.

Permalänk

Hell let loose.

Permalänk
Medlem

Klarat The Secret of Monkey Island Special Edition.
Snart dags att köra 2:an.

Har det på GoG och kör det via Lutris.
Har bara spelat orginalen på Amiga och PC när det begav sig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Zelda - Breath of the Wild

Permalänk
Medlem

Lite pinsamt men har bara tid att spela på mobilen trots att jag har 3 datorer och en ps5:a... Men som ett par andra i tråden så fastna jag hårt för vampire survivors när det släpptes (och är ett av spelen jag spelar på mobilen)

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Förutom små spel hit och dit (spelade t. ex. klart Fallout 3's storyline i helgen, tog inte mer än 10 timmar från start till slut) så är det väl Destiny 2 som drar lasset för stunden.

Permalänk

Efter en uppgradering till 4080 så har man börjat spela igen. Framförallt just nu:

Hunt Showdown
Age of Empires 4 <--- Jäklar vad bra detta spel är nu ett par år efter release
Control
Hell let loose
Escape from Tarkov

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Medlem

Marvel Midnight Suns.

Det är beroendeframkallande som attan och ett riktigt bra spel som rekommenderas till alla som gillar kort-spel + marvel.