Permalänk
Medlem

Grafisk LCD (dock inte vanlig fråga!)

Finns det någon som har beställt från modwarehouse som kan berätta hur mycket mer det kommer kosta utöver priset för en grafiska lcd,n?
är sugen på att köpa denna lcd,n för 55 euro

http://www.modwarehouse.com/shop/products.php?p=47b41e

sen tillkommer extra 10,75euro för frakt inom europa men kommer det till att kosta mer för att få hem denna lcdn än dom 65,75euro som står på sidan? någon som vet? ex tull??

(har aldrig beställt från utlandet innan nämligen)

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

har du otur åker du på tull fast det är max en hundring som läggs på då
annars inga extrakostnader

Permalänk
Medlem

inte inom EU

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar väl ligga i EU?

Isåfall är det ju inga extra avgifter som tull eller så.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

gött... tack för de snabba svaren=) då blir det en sådan sen då=) och oroa er inte jag tänker inte fråga hur man kopplar in den=)

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad mellan den där och den andra gul/svarta?
Det skilde ju rejält i pris och de såg ju likadana ut..

Permalänk
Medlem

inte en aning ska jag säga dej... därför väljer jag den billiga variante=) håller på med megaprojektet arne här hemma=) ska bara ha hem alla prylar lite så blir det väl en trevlig liten upvisning av projektet när det är klart.. och om det då frågas eftern en guide så kanske man kan smälla ihop en=)

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

du får gärna berätta hur displayen fungerar å så också.. är lite småintresserad av att skaffa en men jag vill gärna veta om den billigare är helkass eller om den är bra ändå..

Permalänk
Medlem

iom att jag inte lär få någon annan lcd att referera till så kan jag ju inte berätta om det är bättre eller lika bra som den andra lcd,n!!

men vi får se.. går den sönder efter små finesser som den borde klara så meddelar jag!

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

Hur funkar den då? Får man nån mjukvara med som styr det som visas på skärmen? Nu är jag förvirrad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hapter
Hur funkar den då? Får man nån mjukvara med som styr det som visas på skärmen? Nu är jag förvirrad.

Du får löda så att du kan koppla in den i parallellporten sen så använder du dej av valfritt program för att styra det du vill att den ska visa...

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

Nu är det så att inom EU gäller det Tullfritt MEN inte alltid "momsfritt".
Om företaget man köper ifrån säljer för mer än 320k/år har har lägre lägre moms än sverige så måste du som köpare betala mellanskildnaden.
Så va inte alltid säkra på priset på en vara inom som är köpt inom EU

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker den är dyr?

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chille
är det bara jag som tycker den är dyr?

njaaa dyrt å dyrt... får hem en 240x128 grafisk lcd för under 600 kr.. det är inte dyrt... !!! 55euro + 10,75 euro =65,75euro (avrundat)=66euro.... 66 euro = 590kr ca
med tanke på att ex svenskmod tar 1000kr för en grafisk lcd(den billigaste)
+ frakt skulle jag gissa på... så 600 för en grafisk display på 240x128 är ganska billigt..

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
har du otur åker du på tull fast det är max en hundring som läggs på då
annars inga extrakostnader

en hundring?
du verkar ha tur du, när jag och 2 klasskompisar beställde prylar från thinkgeek fick vi tullavgift på 400:- samt momsavgift (av tullen?) på 250:-.... så tullen är inte snälla och tar en hundring inte...

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tryatron
en hundring?
du verkar ha tur du, när jag och 2 klasskompisar beställde prylar från thinkgeek fick vi tullavgift på 400:- samt momsavgift (av tullen?) på 250:-.... så tullen är inte snälla och tar en hundring inte...

jo men sen är väl thinkgeek ett amerikansk företag ovan på det!! eller?? detta företagen ligger i holland(nederländerna) så det är inom EU vilket resulterar i(vilket jag hoppas) ingen frakt

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

en liten fråga om själva programmet... vart kan man få tag på ett sånt program? ett program som klarar en.. säg... 2 rader 16 tecken LCD, inte för att JAG ska få en sån eller så, bara undrar

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf
en liten fråga om själva programmet... vart kan man få tag på ett sånt program? ett program som klarar en.. säg... 2 rader 16 tecken LCD, inte för att JAG ska få en sån eller så, bara undrar

nu skulle jag kunna vara så taskig och inte hjälpa dej genom att skriva "sök" men njaaa jag är en snäll person=)

www.jalcd.de
är ett program man kan använda eller
http://backupteam.gamepoint.net/smartie/
som också kan funka.. kommer dock inte på fler men dom finns...

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gralov
nu skulle jag kunna vara så taskig och inte hjälpa dej genom att skriva "sök" men njaaa jag är en snäll person=)

www.jalcd.de
är ett program man kan använda eller
http://backupteam.gamepoint.net/smartie/
som också kan funka.. kommer dock inte på fler men dom finns...

Ja det var mycket snällt av dig att göra det
tackar, jag tog det första, funkar inte det bra så tar jag det andra nån gång

tack iaf!

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf
Ja det var mycket snällt av dig att göra det
tackar, jag tog det första, funkar inte det bra så tar jag det andra nån gång

tack iaf!

ingen fara... även ifall det skett många fall där folk frågat efter dessa program eller hur man koplar lcd displayerna så känns det ändå bättre att berätta för dom hur man gör eller hur det funkar än att bara skriva "testa "sök" "

vet själv att man inte alltid får upp det man söker efter

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

hur gick det me den? lyckades du beställa en?

funderar själv på att beställa en, dom verkar ju stentuffa, speciellt med PowerLCD till
fast den tar ju upp två 5.25" iofs ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tryatron
en hundring?
du verkar ha tur du, när jag och 2 klasskompisar beställde prylar från thinkgeek fick vi tullavgift på 400:- samt momsavgift (av tullen?) på 250:-.... så tullen är inte snälla och tar en hundring inte...

Aj som f-n! Jag som tänkt beställa därifrån... Kan man inte be dom skicka det som gåva (gift)?

Permalänk
Medlem

Det där kan inte stämma! Varför kan vi svenskar (bland annat jag) handla hem hifi prylar från tyskland med 16% moms utan någon mellanskillnad? Var en stor artikel i GP för några månader sedan där stod det inget om någon momsmellanskillnad! men det kanske är skillnad med svenska företag köper in saker och inte privatpersoner?! så tror jag..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frohike
Nu är det så att inom EU gäller det Tullfritt MEN inte alltid "momsfritt".
Om företaget man köper ifrån säljer för mer än 320k/år har har lägre lägre moms än sverige så måste du som köpare betala mellanskildnaden.
Så va inte alltid säkra på priset på en vara inom som är köpt inom EU

Permalänk
Avstängd

blec sugen på att beställa en likadan men det blir lite dyrt typ 750kr med allt inräknat även att den är färdiglöd.men man kan väl punga ut med dom pengarna.jag läste om det här med momsen så det kan bli dyrare men hur mycket ungefär.

Permalänk
Medlem

De gånger tullen tar en titt på mina paket från USA brukar det bli 50:- tullavgift +25% moms på hela rasket.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

billigare att åka till holland och hämta ju
Ne men den verkar ju läcker!
ska du köpa LCD kit också eller? http://www.modwarehouse.com/index.php?path=http://www.modware...
är ju ganska smidigt, inte så billigt men smidigt

Visa signatur