problem med nvn och 9700pro

Permalänk
Medlem

problem med nvn och 9700pro

när jag ska spela NVN så går det segt och hackar som bara den.... är på en p4 2,4 med r9700pro och 246mb ram...

nån som vet vad som kan vara fel???

alla andra spel funkar som de ska....

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem men jag har radeon 9500pro flashad bios till radeon 9700pro

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det är lite segt på min burk med ibland... tydligen är det fler som har problem med det spelet. Lite som Morrowind -att det hackar till och tappar fps lite då och då... kommer kanske en patch en vacker dag.

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

hmm, undra om ni har samma fel som jag hade... testa att ta bort nwn.ini så skriver den en ny sådan fil när ni startar spelet. av någon anledning löste det problemet för mig....

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Medlem

Hmm, hade typ samma problem, gick slött som fan med mitt Radeon-kort. Men nu verkar det funka bätter... vet inte varför dock.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

åhh det var ju inte så konstigt Call.. den kollade ju upp vad man hade för gfx och så. Jag hade ju installerat NWN när jag hade nVidia. TACK FÖR TIPSET!

edit: Glömde säga att det inte hackar nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Xplash :sen kan det vara så att du har _LITE_ dåligt med minne.. låna 256 till av en polare och testa.. eller köp nytt och njut

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk

jag vet vad som är fel, du har antagligen lyckats sabba dina minnen eftersom att det bara är 246mb. smart jag är va?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk

NWN?

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

NWN=Neverwinter Nights

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SammyBoy
NWN=Neverwinter Nights

Ok, lite svårt att hänga med alla förkortningar

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

hehe, det blir många förkortningar.

Offtopic: Någon som vet vad/vilka/vem är/betyder: "wasp"?
(förutom att det är engelska för en typ av insekt, misstänker jag att det är namnet på något annat oxo...)

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Samma problem här, fast med 9600pro.

Verkar som det inte ens kör OpenGL eller D3D.