Permalänk
Medlem

Hittar ej NVMe disk efter nybygge i BIOS

Har precis byggt en dator, känns som att allt funkar som det ska, i Bios hittas allt, förrutom m2 disken, det är en WD Black SN850X NVMe SSD 1TB, har ett moderkort som heter TUF gaming b550 plus, ryzen 5800x, Kingston FURY Renegade 16 GB (2 x 8 GB) 3600 MHz DDR4 CL16, och Geforce 2080 Super allt verkar funka utom NVMe disken

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem

Har du kollat hur det ser ut i denna menyn?

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Har du kollat hur det ser ut i denna menyn?<Uppladdad bildlänk>

Hej! Har nu precis löst problemet med att byta slot på moderkortet, satte den i den ”långsamma” sloten, nu la ja in den i den snabbare eller hur man säger, nu kom nästa problem, står att datorn ej är kompatibel med windows 11 kommer snart slita av mig håret och bita av mig fingrarna gaaaah

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem

Verkar ha löst sig med windows nu också bytte plats på partitionerna i bootmenyn i bios, fanns 2 ”windows filer” i usb minnet bytte plats på dessa bara

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem

Läste nåt om det på Asus sida om ditt moderkort. Finns ett nyare bios som ska stödja "win 11 by default"

https://www.asus.com/se/motherboards-components/motherboards/...

Detta borde vara ditt moderkort, då jag sökte på det o hamnade på denna sidan. Men kolla upp för säkerhets skull att det stämmer.

EDIT* såg nu att det verkade ha löst sig.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Läste nåt om det på Asus sida om ditt moderkort. Finns ett nyare bios som ska stödja "win 11 by default"

https://www.asus.com/se/motherboards-components/motherboards/...

Detta borde vara ditt moderkort, då jag sökte på det o hamnade på denna sidan. Men kolla upp för säkerhets skull att det stämmer.

EDIT* såg nu att det verkade ha löst sig.

Tack för hjälpen oavsett, uppskattar det verkligen!

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)