Permalänk

Switch handkontroller?

Hej! Funderar på att köpa mig ett nintendo switch. Det jag undrar är. Om man ska köpa extra handkontroller. Vad borde man satsa på om man tex ska spela sports, mariokart och mario party?
Pro controller? joy cons? Billigare variant av pro controllers? Om man spelar mario party och är 4 spelare, behöver alla en varsin hel handkontroll då? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Tja!

Till de spelen du tänkt så skulle jag säga Joycons
Och till de spelen krävs bara en "halva" per person. Vissa sporter kräver 2 per person, som t.ex fotboll.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Tja!

Till de spelen du tänkt så skulle jag säga Joycons
Och till de spelen krävs bara en "halva" per person. Vissa sporter kräver 2 per person, som t.ex fotboll.

Så 2 hela joy cons räcker för sällskap på 4 personer? Hur fungerar styrningen på gokart med bara en halva? Trodde de va som i gamla snes/nes att man styrde med vänster och sköt/gasa osv med höger handen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddiefrank:

Så 2 hela joy cons räcker för sällskap på 4 personer? Hur fungerar styrningen på gokart med bara en halva? Trodde de va som i gamla snes/nes att man styrde med vänster och sköt/gasa osv med höger handen

Vrid på kontrollen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd

Å andra sidan är joycons sjukt dyra så du kan nog köpa tre tredjepartskontroller för mindre pengar än en extra uppsättning joycons. Sen är ju en mer normalt utformad kontroll rätt mycket trevligare för single player också förstås, även om det kan avhjälpas i viss mån med olika skal till joyconsen och så.