ReadyNAS NV+ v2, WD Red 3TB och 4TB

Permalänk

ReadyNAS NV+ v2, WD Red 3TB och 4TB

Netgear ReadyNAS NV+ v2 från 2012, äldre modell som fungerar utmärkt och är uppdaterad till senaste firmware. 4st hot-swap bays, 1000 Mbps ethernet och LCD-skärm.

Dock så stödjer den inte nyare versioner av TLS och SMB vilket gör den lite knepigare att använda på nya versioner av Windows (det är fullt möjligt, men kräver lite inställningar)
Vill man inte använda den som NAS verkar det finnas guider för att installera Ubuntu och göra den till hemmaserver.

Info: https://www.inet.se/produkt/5401885/netgear-readynas-nv-rnd40...
Pris: Högstbjudande

Har även 4st WD Red hårddiskar som suttit i, säljer dessa separat (eller tillsammans såklart om så önskas):

2st WDC WD30EFRX-68EUZN0 3TB (300:-/st)
2st WDC WD40EFRX-68WT0N0 4TB (400:-/st)

Edit: Diskarna är sålda, men NAS:en finns kvar. Säljes till högstbjudande (skambud välkomna!)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Nån mer info om diskarna? Drifttid etc. SMART-info fattar jag ändå inte😂 men antar att de funkar klockrent

Permalänk
Skrivet av Poberg:

Nån mer info om diskarna? Drifttid etc. SMART-info fattar jag ändå inte😂 men antar att de funkar klockrent

Drifttid ca 750 dagar på 4TB och 1400 dagar på 3TB. Men dessa är NAS-diskar som är designade att hålla länge, och har fungerat klockrent hittills. SMART rapporterar inget som sticker ut vad jag kan se.

Permalänk
Medlem

Köper då gärna 2st 4TB för 800kr+frakt

Permalänk
Skrivet av Poberg:

Köper då gärna 2st 4TB för 800kr+frakt

Det är taget Skickar PM.

Permalänk
Medlem

Jag budar 200kr/st + frakt för båda 3TB diskarna, så 400kr + frakt totalt

Permalänk
Medlem

Då tar jag bägge 3 tb för utsatta 600+ frakt

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Skrivet av kronvall:

Då tar jag bägge 3 tb för utsatta 600+ frakt

Du har PM!

Permalänk
Medlem

Eftersom du välkomnar skambud så testar jag väl med att öppna på 50kr för NASen ;).

Permalänk
Medlem

150 för NAS och hämtar.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X, Cooler Master ML360R, MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI, G.SKill 32GB 3600Mhz CL16, ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti GAMING OC , Samsung 970 Evo Plus 1TB + WD4TB + Seagate ST4TB, Lian Li PC O11, Seasonic PRIME 850W.

Monitorer: Asus ROG Swift PG348Q + ASUS ROG Swift PG279Q
Tangentbord och mus: Steelseries Apex 7 Pro + Steelseries Rival 700

Permalänk
Skrivet av hundenBoss:

150 för NAS och hämtar.

Låter annonsen ligga uppe till på onsdag, högsta bud då får den

Permalänk
Skrivet av hundenBoss:

150 för NAS och hämtar.

Ok har inte kommit några fler bud så den är din för 150:-. Bättre att den kommer till glädje för nån.

Permalänk

Annonsen är avslutad