Permalänk

Köpa skärm nu eller vänta på OLED?

Behöver en ny skärm snarast och har tittat på ALIENWARE AW2723DF. Nu ser jag att vettiga 27 tums OLED skärmar är på ingång, så är det värt att vänta på dem? När kommer de egentligen? Antar de kommer kosta 10k+ kr också vilket kanske är lite saftigt för en skärm.

Permalänk
Medlem

Vänta säger jag, bästa uppgraderingen jag gjort

Permalänk

Oled är nog det bästa man kan spela om jag fattat det rätt. Men du slipper burn ins med en ips, skulle kanske vara bra att vänta en generation oled, aldrig bra att vara early adopter.

Med nya oleds sägs det att burn ins ska vara ett minne blott, men då snackar vi tv apparater, vissa personer sitter ju och spelar samma spel i timmar.

AW2723DF är en bra skärm, sugen på att köpa den själv för fps spel, fast jag har en AW3420DW.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Asus OLED PG27AQDM är ju på ingång under året, tänker själv vänta och se vad som händer. Kan ju vara en jävligt bra panel för både spel och arbete om de prickar det rätt.

Tyvärr kommer det ju troligtvis inte vara de närmaste månaderna de släpps dock, då de precis annonserade på CES, så min gissning är väl att de dyker upp till Q2 som absolut tidigast, men troligast är väl typ september?

Om du behöver något just här och nu, så är det bara att bita i det sura äpplet och köpa.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |