Hur kan jag laga oläsbar hårddisk?

Permalänk

Hur kan jag laga oläsbar hårddisk?

Efter att jag köpt en ny större hårddisk och satt min gamla som slav så pajade den gamla innan jag hunnit få över alla viktiga filer. Försöker jag boota från den får jag "read error" felmeddelande och även fast jag "ser" den i winXP från min andra hårddisk när den trasiga sitter som slav så kan jag inte "läsa" från den.

Finns det något sätt att "laga" den gamla hårddisken, eller i alla fall läsa datan så att jag kan få över den till den nya?

Mycket tacksam för hjälp , börjar få lite panik

Permalänk
Medlem

Om det är FAT32 testa och kör en Win98 startsiskett.. om det är NTFS släng den..

om den är trasig "går" det inte att laga.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk

Kolla på hårddisken, om det finns nåt fel som du kan se på den, intryckt ben på ide-kontakten eller liknande.

Permalänk
Medlem

finns ju program som återställer data som förlorats.. kommer tyvärr inte upp nåt namn i huvet just nu.. men kolla dustin.se eller liknande.. så kan du köpa därifrån.... om det inte är nåt som är fel på själva hårddisken vill säga..
är det hårdvarufel och om det är hemskt viktiga filer finns ju ibas.. (www.ibas.se).. kostar ju iofs några kronor..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
HDD Regenerator heter progget!

har du provat det ?

har läst om det men aldrig provat det i praktiken

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

vart får man tag i det?
har ett liknande problem

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

annars är GetDataBack väldigt trevligt! hade liknande problem som det fixade utan problem!
http://www.runtime.org/
använde iofs ntfs-versionen men det finns ju en verion för fat32 också.