Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Någon som har tips på bra spel på PS plus extra? Har laddat ner stray och spelat last of us, Uncharted och life is strange.

Gillar story spel eller Coop spel.
Men action funkar med sålänge det är en bra story.
Har inte riktigt fastnat för GoW tyvärr

Jag kan varmt rekommendera Days Gone! Jag tyckte det var så jäkla bra helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Jag kan varmt rekommendera Days Gone! Jag tyckte det var så jäkla bra helt enkelt.

Underbart spel!

Permalänk
Medlem

Gifted har presentkort hos Playstation igen, men endast med 10% rabatt.

https://www.getgifted.com/gift-card/playstation-wallet-se-ben...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Sant, men hade hoppats på att slippa skicka det ☺️

Sälj det här då med budgivning och sej att om man kan hämta är det en stor fördel

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om någon fortfarande behöver ps5 finns den i lager på flera platser med GoW bundle.

https://www.dustinhome.se/product/5011309699/playstation-5-st...

Permalänk
Medlem

Går rykten om att i april ska det komma PS5 Pro med liquid cooling, kan detta stämma ? trodde ps5 redan har jättebra kylning ? hade hellre sett ps5 slim dock.

https://www.gizchina.com/2023/01/23/sony-will-launch-the-ps5-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Går rykten om att i april ska det komma PS5 Pro med liquid cooling, kan detta stämma ? trodde ps5 redan har jättebra kylning ? hade hellre sett ps5 slim dock.

https://www.gizchina.com/2023/01/23/sony-will-launch-the-ps5-...

Visst, och Jesus dyker upp samtidigt.

Permalänk
Medlem

Ni kan hålla för öronen när woke-tjatet om JK tas upp.
Ign har dock inget problem att göra reklam för pengar som går till ryska spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Visst, och Jesus dyker upp samtidigt.

nej han finns inte.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av HazZarD:

Går rykten om att i april ska det komma PS5 Pro med liquid cooling, kan detta stämma ? trodde ps5 redan har jättebra kylning ? hade hellre sett ps5 slim dock.

https://www.gizchina.com/2023/01/23/sony-will-launch-the-ps5-...

"An intriguing piece of information about Sony’s upcoming home console was revealed by the Abhishek Yadav insider referring to the french Phonandroid website citing an anonymous source. He claims that the Japanese company will launch a completely new PS5 model as early as April 2023, or roughly 2.5 years after the end of 2020 which saw the launch of the current model."

Låter väldigt löst. De flesta indikationer verkar just nu peka på ny version av basmodellen, möjligtvis i mindre format med högre energieffektivitet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

HOGWARTS LEGACY COLLECTOR'S EDITION PS5
2 008 kr
https://www.amazon.se/dp/B0BBVSVR9S/

(oklart om man får någon, då ingen lagerstatus finns)

verkar borttagen nu

Permalänk
Medlem

Var sugen på att åka och köpa Dead Space efter jobbet och mysa lite med under helgen men billigaste på prisjakt är 689kr och på psn 850kr... för ett 12h spel... helt sjuka priser.

Får bli att vänta på första rean, lär komma snart med tanke på att det är EA.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Var sugen på att åka och köpa Dead Space efter jobbet och mysa lite med under helgen men billigaste på prisjakt är 689kr och på psn 850kr... för ett 12h spel... helt sjuka priser.

Får bli att vänta på första rean, lär komma snart med tanke på att det är EA.

Tänker exakt samma.

Permalänk

Jag tycker också priserna är för höga med. Saknar kritiken på priset på denna remaken mot den som va mot last of us part 1. Nu när jag också har en dator att spela på men här är ju priserna i princip dyrare än ps5. Under alla år har man hört att man sparar in på pc eftersom spelen är billigare.

På Steam kostar ju spelen 60 euro vilket blir 700 spänn nästan i kronor där. De flesta ps5 spel har haft kampanj i fysisk form. Tror jag köpt god of war, gran trurismo, horizon för runt 500 på Elgiganten nya ifjol. Köpt rdr2 billigt med. På Steam är ju många reor på storspel flera hundra kronor...

Permalänk
Medlem

Det blir skevt med PS-spel på PC för att de spel som kommer ut nu på PC redan har flera år på nacken, men de prissätts som "nya" på Steam. Mycket av detta är en konsekvens av att Sony inte gjorde några PC-släpp alls under lång tid så det finns en hel hög med tidigare PS-exklusiva spel som ges ut många år efter första release.

Tror det kommer normalisera sig rätt så snart när alla gamla titlar betats av, och PC kommer alltid vara billigare än PS för digitala köp om du jämför Steam mot PS Store.

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Tror det kommer normalisera sig rätt så snart när alla gamla titlar betats av, och PC kommer alltid vara billigare än PS för digitala köp om du jämför Steam mot PS Store.

Jo ca 100 kr billigare digitalt är det nog generellt för nya spel på Steam än psn. Men på skiva är ju många releaser 499 eller 599 på tex Elgiganten. På pc finns inte skiva som alternativ. Priserna på pc har ju gått upp kraftigt med. 60 euro, närmare 700 i svenska kronor är ju mycket det med även om psn ska ha hutlösa 800. Man får vänta till kampanjer...

Stör mig på Steam att priserna är i euro med. Då vet man inte vad som dras förrän efteråt.

Permalänk
Medlem

Corsair SSD MP600 PRO LPX 2TB nedsatt med 700:- för er som är vakna. Flash sale som tar slut om knappt 8 timmar när detta skrivs.

https://www.webhallen.com/se/product/351916-Corsair-SSD-MP600...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Varnar lite för Dead Space remaken till ps5, extremt dålig bildkvalitet överlag. Verkar vara en bugg med vrs implementeringen i kombination med FSR uppskalningen. Testade PC versionen bara för å dubbelkolla rsultatet och de är en enorm skillnad i klarhet med DLSS.

Edit,
Avinstallera dag 1 uppdateringen om ni har den fysiska versionen, löser problemet med bildkvaliteten en del i alla fall.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Kan ni vänta 3-6mån på spel så får man oftast de för halva priset. Bara Nintendos egna titlar som i princip har samma pris efter fem år.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Kan ni vänta 3-6mån på spel så får man oftast de för halva priset. Bara Nintendos egna titlar som i princip har samma pris efter fem år.

Gäller på pc för konsol är det 6-12 månader

Men det är naturligtvis ett bra råd att vänta på deals och inte fastna i dag 1/förbokningshetsen. Iof kan det va lite roligare att lira när kaffet är hett.

Har inte bootat upp min ps 5 på någon månad eller två. Jösses vad priserna gått upp. Idisslad the Last of Us Part 1 skulle de ha 850 för. Vilket är gängse nypris för nyproducerat vad det verkar.

Trevligt nog har biblioteket börjat ta in PS 5 titlar så stray testas härnäst.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Rykte: PS Plus Essentials spel Februari 2023

Som jag skrivit tidigare månader stämmer de med 99% säkerhet. Står att Mafia kan ersättas av annat spel i vissa regioner men tror ej de gäller EU.

https://twitter.com/billbil_kun/status/1619696832921366528?s=...

Sådär månad för mig, lär testa Olli Olli & Evil Dead. Mafia är 30 fps även på PS5 om jag minns rätt, kört de på PC dessutom. DLC för Destiny, nja inget för mig.

Permalänk
Medlem

Har bråkat med RGB intervall.

Vincent själv säger att auto och auto på tvn är rätt. Men det blir inte svart.

Är tillbaka på begränsat från PS5 och auto på tvn (LG G1). Verkar vara den enda rätta mixen? Missar jag något?

Allt annat ser dassigt ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hey, #DeadSpace Players!

The team is working on a patch that will address some issues encountered on PS5 and Xbox. This patch will also provide an option to disable VRS on a PC. Thank you for your patience as well as your help with identifying these issues!
https://twitter.com/EAHelp/status/1619408696479735808

Permalänk
Medlem

Kommer till VR2

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Öltorp:

Har bråkat med RGB intervall.

Vincent själv säger att auto och auto på tvn är rätt. Men det blir inte svart.

Är tillbaka på begränsat från PS5 och auto på tvn (LG G1). Verkar vara den enda rätta mixen? Missar jag något?

Allt annat ser dassigt ut.

Jag behövde bråka med det i ett enda spel. Death Stranding på min LG CX. Alla andra spel verkar agera korrekt med Auto/Auto men just DS behövde jag ställa om till limited/limited tror jag det var. Annars blev det horribla grådassiga artefakter i de svartaste områdena i cutscenes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Har bråkat med RGB intervall.

Vincent själv säger att auto och auto på tvn är rätt. Men det blir inte svart.

Är tillbaka på begränsat från PS5 och auto på tvn (LG G1). Verkar vara den enda rätta mixen? Missar jag något?

Allt annat ser dassigt ut.

Är det någon speciell anledning att du vill byta? Om det ser rätt ut med Limited och Auto är det väl bara att köra på det?
Annars om det går att ställa LGn på Limited med så är väl det ännu säkrare för att alltid få rätt.