Permalänk
Medlem

Min hemsida, kommentera tack!

Då har jag gjort min egen hemsida!

http://www.Rafinia.com

Vill att ni kommer med kritik, gärna lite ros också! Hur är sidan i olika browers?
Kända faktorer...
- Fonten på sidan blir knas med mozilla/firebird - Lösning, installera verdana till en NIX system.
- Första sidan laddas inte med vissa webbläsare - lösning, klicka på länken under.
- Klock texten blir för stor i vissa webbläsare - Inte orkat fixa
jaa...öhm...resten skulle jag vilja ha er hjälp med

Sen undrade jag om ni är intresserade av att jag ska publicera min gästbok för nerladdning.(?)

Det var nog allt.
tack
--------------------------------------------
Edit:
Ok...nu har jag tagit till mig all kritik....detta är resultatet...gillar själv den nya designen mycket mer....tjaa...de va nog allt

http://php.rafinia.com/rafinia2/

Visa signatur

GPU: NVIDIA GeForce 3070, CPU: AMD Ryzen 7 5800x

Permalänk
Medlem

har du fontfamiljer? kan ju göra det hela lite snyggare med arial sans-serif eller nåt annat i bakfickan för de med linux/unix-system... annars fin design, kanske litet smalt (testat å centrera hela sidan?)

Permalänk
Medlem

den funkar inte...? :/

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Klicka, på engelska, stavas "click", inte "klick" (ang. startsidan)

Permalänk
Vila i frid

Orkarde inte sitta och vänta på laddnigs tiden.

Permalänk
Medlem

klock grejjen var onödig tycker jag annars såg det snyggt ut

Permalänk
Medlem

mer Download

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gish
Klicka, på engelska, stavas "click", inte "klick" (ang. startsidan)

Fixar det på direkten!

Visa signatur

GPU: NVIDIA GeForce 3070, CPU: AMD Ryzen 7 5800x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Orkarde inte sitta och vänta på laddnigs tiden.

Då skulle jag vilja veta vad du har för uppkopling? Så kanske jag kan skriva en text...med den å den uppkoplingen tar det så å så läng tid.

Visa signatur

GPU: NVIDIA GeForce 3070, CPU: AMD Ryzen 7 5800x

Permalänk

stör mig på att den är låst på vänster sida, hade varit mycket bättre imo om den va centrerad, lite jobbigt när halva högersidan e helt tom.

Känns helt konstigt på nåt sätt, annars schysst sida.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Ok tekniskt hemsida men tycker att den känns lite ja menlös och ointressant. Gillar inte designen eller färg valet.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

4 meter lång, grön, illaluktande, aggresiv, och äter förkylda pensionärer, med strössel.
Tror nog jag har sett dig någonstans...

Sidan är snygg och lättnavigerad enligt mig. Fast den kunde varit centrerad.

Permalänk
Medlem

Gillar inte färgvalet av någon anledning (det blåa)... gör det ljusare eller byt färg helt (grönt, gult, rött etc).

Tycker klockan, datumet, icq-status och linuxpingvinen var onödiga... känns ganska geocities med det.

När jag gick in på java-sidan poppade 10 downloadfönster upp för alla .java-filer... inte så trevligt.. kan ha att göra med att jag disablat appletar. I vilket fall, ha inte alla applets på en sida.

I allmänhet fint.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Jag hittade en fin bild på sidan iaf.

Permalänk
Medlem

Lite stor brödtext och lite liten ruta, ser nog lite konstigt ut i högre upplösningar. Annars klart godkänd.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Så där...då har jag gjort om lite....fortfarande lite småfix kvar, de fixar jag sedan, menyn bland annat

http://php.rafinia.com/rafinia2/

Tror det är bättre så här

tack ska ni ha...

Visa signatur

GPU: NVIDIA GeForce 3070, CPU: AMD Ryzen 7 5800x

Permalänk
Medlem

Gillar nya färgvalet Har inget att anmärka på... en idé vore kanske att högerjustera datumet för nyheterna så att det blir mer lättöverskådligt.

Visa signatur

:€

Permalänk
Vila i frid

Jag har BBB

Permalänk

Den nya versionen är myyycket bättre! Rött är snyggt. Den gamla känns mindre proffsig.

Permalänk
Medlem

Helt klart version två. Dock tror jag att du skall överväga röd text. Det blir svårläst för vissa och känns lite väl "urgent" (rött symboliserar ju b la varning/OBS m.m.).
Försök även att (om du nu har kvar flash-loadern) mjuka till typsnittet i loadern. Ser väl krispigt ut.

Annars ser det finemang ut.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Jag tycker att blått var mycket snyggare. Den första fast centrerad skulle vara snyggast, enligt mig.

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson

Permalänk
Medlem

Ooooh, fan va skööön
Så här ska sidor vara tycker jag Inget bjäfs o man har mycket info

Första var bättre tycker jag, fast ta bakrunden på andra verren till den första så blir det bra.

Annars har jag inget o tillägga, förutom bra jobbat!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

"Allt material (om inget annat anges) är gjort utav sidans innehavare och får ej kopieras eller andvändas på något sätt utan vårat samtycke. Copyright www.Rafinia.com 2003-2004."

Andvändas -> användas.

I övrigt, snygg sida. Version två är helt klart snyggare. Dock ser det, som sagt, ut som en liten varning/OBS med röd text, men det funkar. Sen kan du ju fixa så att det länkar direkt till sidorna i nyheterna. T.ex. "Har skrivit en liten tutorial, du hittar den under "TUTORIALS"." skulle ju kunna fixas så man kan kan klicka på "tutorial" så att man hamnar där direkt, utan att behöva gå in under tutorials och härja. Kan ju även fixa så att TUTORIALS är klickbar, så hamnar man där.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Kommentar

Referens : http://php.rafinia.com/rafinia2/index.php

1. Nyheter :
När du pekar på en sida, vare sig intern eller extern, gör gärna en länk, och använd gärna olika färger till interna länkar och externa länkar, så att användaren inte störs av en sida som öppnas framför din sida. Annars snyggt upplägg med bra översikt

2. Downloads :
Man ser nästan ingenting, skilj åt filerna så som på nyheter! Det ger en klarare översikt och är konformt med resten av sidan.

3. Övrigt :
Nice gästbok, bra CSS, jag gillar tabellerna och ramarna, set grymt gut ut! Vad som kanske borde göras är en version som inte ser så tom ut, speciellt på kontakta mig och om mig. Det är ju trotts allt inte en tidnings sida! Sedan, gör den röda färgen i loggan lite mindre rosa, med den kursiva skriften ser de snabbt lite kitschigt ut! Hoppas kritiken hjälper, och att det negativa leder till positivt!

P34(3 0U7

536014

Visa signatur

[ MAIN ] ::: Core2 Duo E6600 @ 3.2GHz (8x400) CNPS9500LED-Cu | ASUS P5W DH Deluxe | 2x Corsair XMS2 Twin2X 6400 1024MB | ASUS 7600GS 512MB Silent > SAMSUNG 191T | Sparkle 350W m. Papst 120mm
[ PORTABLE ] ::: Apple PowerBook G4 @ 1.67GHz | 2x Kingston 2700 1024MB | ATI Mobility Radeon 9700 128MB
[ HTPC ] ::: XP1800+ | ASUS A7V8X | 2x Kingston HyperX PC2700 512MB | ATi Radeon 9800pro > SAMSUNG LE-40R71B | DiGN HV7sq | FireDTV