Permalänk
Medlem

Säljråd mITX-bygge

Vänder på steken lite här, vet inte om det är tillåtet här eller om det finns en annan plats för det. Ber om ursäkt ifall jag bryter mot någon forumsregel här.

Pga en tillökning till familjen kommer mitt kontor strax försvinna och jag känner att det är lika bra att sälja den gamla trotjänaren till förmån för en laptop. Har dock aldrig sålt en stationär dator i mitt liv så tänkte bara kolla vad forumet tror att man kan få (i runda slängar) för en sån här burk?

  • Cooler Master NR200P - Vit

  • Corsair Force MP510B SSD 480GB M.2 NVMe / Samsung 980 Pro series SSD 500GB M.2 (MZ-V8P500)

  • SAPPHIRE PULSE Radeon RX 5600XT 6G

  • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING

  • Corsair SF750 / 750W / SFX / 80+ Platinum

  • Crucial Ballistix DDR4-3600 C16 DC - Black - 32GB

  • AMD Ryzen 9 5900X / 12 cores / 24 threads / 4.8 GHz

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0NG:

Vänder på steken lite här, vet inte om det är tillåtet här eller om det finns en annan plats för det. Ber om ursäkt ifall jag bryter mot någon forumsregel här.

Pga en tillökning till familjen kommer mitt kontor strax försvinna och jag känner att det är lika bra att sälja den gamla trotjänaren till förmån för en laptop. Har dock aldrig sålt en stationär dator i mitt liv så tänkte bara kolla vad forumet tror att man kan få (i runda slängar) för en sån här burk?

  • Cooler Master NR200P - Vit

  • Corsair Force MP510B SSD 480GB M.2 NVMe / Samsung 980 Pro series SSD 500GB M.2 (MZ-V8P500)

  • SAPPHIRE PULSE Radeon RX 5600XT 6G

  • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING

  • Corsair SF750 / 750W / SFX / 80+ Platinum

  • Crucial Ballistix DDR4-3600 C16 DC - Black - 32GB

  • AMD Ryzen 9 5900X / 12 cores / 24 threads / 4.8 GHz

Tack på förhand!

Att köpa en laptop kommer du ångra, jag stod på mig och fick behålla min pjäs. Brukar finnas lite kompromisser med placeringen bara 😊

Men i runda slängar
Chassi 400
Ssdx2 450
MB 1200 ~ (svår att få tag i)
Cpu 2500-3000
Ddr ~ 700
Gpu 1600~
Psu 700

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, tror den här är svårkomprimissad tyvärr och det hade slutat med en stationär som står i garderoben och som jag alltid kommer vara för lat och plocka upp när jag har lite egentid..

Hade egentligen velar ha över 10k för den då den kostad närmare 20k att bygga ihop, men får väl se de fina minerna vi haft ihop som ett värde i sig så det inte är en total kapitalförstöring jag står inför.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av w0NG:

Tack för svaret, tror den här är svårkomprimissad tyvärr och det hade slutat med en stationär som står i garderoben och som jag alltid kommer vara för lat och plocka upp när jag har lite egentid..

Hade egentligen velar ha över 10k för den då den kostad närmare 20k att bygga ihop, men får väl se de fina minerna vi haft ihop som ett värde i sig så det inte är en total kapitalförstöring jag står inför.

Jag vill gå över från konsol till PC och fick hjälp här på forumet att bygga en dator själv.
Det är bra för miljön att köpa beg men man vågar inte köpa datorer på blocket direkt

Jag är intresserad av din dator, såg att du vill ha en laptop istället och jag har en fin Macbook Air M1 om du vill byta annars kan köpa din dator.
Jag finns i sthlm, ny medlem här men jag har varit medlem (samma användernamn) på Swedroid i flera år med många positiva omdömen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0NG:

Vänder på steken lite här, vet inte om det är tillåtet här eller om det finns en annan plats för det. Ber om ursäkt ifall jag bryter mot någon forumsregel här.

Pga en tillökning till familjen kommer mitt kontor strax försvinna och jag känner att det är lika bra att sälja den gamla trotjänaren till förmån för en laptop. Har dock aldrig sålt en stationär dator i mitt liv så tänkte bara kolla vad forumet tror att man kan få (i runda slängar) för en sån här burk?

  • Cooler Master NR200P - Vit

  • Corsair Force MP510B SSD 480GB M.2 NVMe / Samsung 980 Pro series SSD 500GB M.2 (MZ-V8P500)

  • SAPPHIRE PULSE Radeon RX 5600XT 6G

  • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING

  • Corsair SF750 / 750W / SFX / 80+ Platinum

  • Crucial Ballistix DDR4-3600 C16 DC - Black - 32GB

  • AMD Ryzen 9 5900X / 12 cores / 24 threads / 4.8 GHz

Tack på förhand!

Ditt moderkort kan du nog få minst 2000 för. Går för mellan 2100-2200 på Tradera. Även nätagget är eftertraktat så minst 1000 där.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Du bör få runt 9000kr, det är väl grafikkortet som har lågt värde idag som drar ner priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon348158:

Jag vill gå över från konsol till PC och fick hjälp här på forumet att bygga en dator själv.
Det är bra för miljön att köpa beg men man vågar inte köpa datorer på blocket direkt

Jag är intresserad av din dator, såg att du vill ha en laptop istället och jag har en fin Macbook Air M1 om du vill byta annars kan köpa din dator.
Jag finns i sthlm, ny medlem här men jag har varit medlem (samma användernamn) på Swedroid i flera år med många positiva omdömen.

Tjena! Hade vart ett trevligt byte men gaming kommer vara ett av primärsyftena med laptopen och där faller ligger tyvärr Macbooken lite i lä. Jag tänkte köpa först, sälja sen. Skapade den här tråden mest så att jag skulle få ett humm av vilken budget jag hade att röra mig med när det kom till köpet.

Jag slänger iväg ett PM till dig när det är dags att sälja och ser om du fortfarande är intresserad då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swegatron:

Du bör få runt 9000kr, det är väl grafikkortet som har lågt värde idag som drar ner priset.

Tack för en bra uppskattning! Var väl 8-12k någonstans jag räknat med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Ditt moderkort kan du nog få minst 2000 för. Går för mellan 2100-2200 på Tradera. Även nätagget är eftertraktat så minst 1000 där.

Tack! Jag är på tok för lat för att sälja delarna indiviuellt, men hjälper att ha koll på sådana detaljer när det kommer till prissättningen av hela burken!