Permalänk

EK AIO Elite 280mm D-RGB

Köpte från inet i mellandagarna, lite utan att tänka efter och det visade sig inte riktigt passa mitt dumma moderkort (Asrock X570 itx/tb3), blockerade en av minnesplatserna.. jag vet att det är jag som är dum och inte moderkortet.

Knappt använt AIO:n pga detta. Lyckades dock få till lite skrap på en av tumskruvarna för cpublocket vid avmontering (se bild). Detta syns inte när blocket är monterat, och påverkar heller inte funktion. I övrigt är det som nytt. Allt finns med.

Synd för det fungerade riktigt bra, gick från Noctua C14S, iofs luftkylning, i ett tight chassi (NR200P) och temp på både gpu och cpu gick ner rätt rejält, typ 10-15 C.

Säljer bara ifall priset inte känns helt fläng, annars hittar jag på något annat sätt att nyttja det.

Hämtas helst, eller möts i Göteborgsområdet, kan alternativt skickas mot förskottsbetalning och fraktkostnad.

Tack och hej!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av employed:

1 000 kr +frakt

Tack för ditt bud! Skickar pm!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Ozmix:

Finns kvar än ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av doktorinternet:

Finns kvar än ☺️

Finns baracket för AM4? 🙂

Permalänk
Skrivet av Ozmix:

Finns baracket för AM4? 🙂

Hmm, alltså själva backplaten? Finns en uppsättning monteringsset men är inte helt hundra. Kollar i eftermiddag/kväll när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av doktorinternet:

Hmm, alltså själva backplaten? Finns en uppsättning monteringsset men är inte helt hundra. Kollar i eftermiddag/kväll när jag kommer hem!

Ja alltså fästen för att kunna använda på AM4.

Permalänk
Skrivet av Ozmix:

Ja alltså fästen för att kunna använda på AM4.

Fästmuttrar, distanser, fjädrar etc. finns men måste dubbelkolla för backplate om du saknar en sån. De flesta am4-moderkort bör ha en tillhörande backplate men enl egen erfarenhet vet jag att det inte är så i 100% av fallen Kollar som sagt ikväll och återkommer!

Permalänk
Skrivet av Ozmix:

Ja alltså fästen för att kunna använda på AM4.

Nu blev det inte att jag kom hem ikväll ändå men läser detta på EK's hemsida vilket bekräftar det jag påstod innan:

4x Thumb nut (Intel /AMD)
4x Mounting thumb screw for INTEL LGA 115x / AMD AM4 socket
[...]
4x Spring
[...]
1x Intel LGA 115x Backplate
2x Intel mounting bracket
2x AMD mounting bracket

Alltså ingår alla vanliga AM4-fästen, men råkar ditt moderkort sakna backplate lär du behöva använda den backplaten du använder för att montera din nuvarande kylare.

Permalänk
Medlem

Okej. 👍🏻 Vad vill du ha för den?

Permalänk
Skrivet av Ozmix:

Okej. 👍🏻 Vad vill du ha för den?

Det ultimata målet är att så gott som möjligt täcka kostnaden för den aio från arctic jag skaffade som ersättare, kring 1250. Vad vill du lägga på den?

Permalänk
Skrivet av Ozmix:

Okej. 👍🏻 Vad vill du ha för den?

Eller, du vet, lägg ett motbud 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av doktorinternet:

Eller, du vet, lägg ett motbud 😉

Sorry för sent svar. Fick tag i en Nh-D15, så jag får avstå. Men tack för snabba svar. 🙂

Permalänk
Skrivet av Ozmix:

Sorry för sent svar. Fick tag i en Nh-D15, så jag får avstå. Men tack för snabba svar. 🙂

Ok!

Permalänk
Medlem

Finns den kvar?

Permalänk
Skrivet av employed:

Finns den kvar?

God fortsättning! Den finns faktiskt kvar, och i bevarat skick. Tänkte att jag håller den till en eventuell uppgradering, men är du intresserad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doktorinternet:

God fortsättning! Den finns faktiskt kvar, och i bevarat skick. Tänkte att jag håller den till en eventuell uppgradering, men är du intresserad?

Är intresserad