Permalänk
Medlem

Vill köpa en CRT skärm

Hej!

Jag tycker det varit så mörkt i världen senaste så jag längtar tillbaka till enklare tider.
Drömmer numera om att ha en komplett retrodator, men äger bara en klassisk microsoft mus och ett ergoforce tangentbord än så länge.

Finns det någon som har lite sånt skrot liggande?
Helst hade jag velat ha mina stora platta Dell trinitron skärmar men de hamnade på tippen vid något tillfälle.. Jävla skit..

Läs hela annonsen här

Permalänk

Jag har en Dell Trinitron på 17" som är rätt fin i bilden, bor dock i skåne.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Har haft 3st 21" Dell Triniton som klarade 1600x1200@100Hz. De har spridits i släkten, men jag kan tänka mig att de står oanvända nånstans numera, förutsatt att de inte skrotats. Ska höra efter.

Permalänk
Medlem

Jag har en 19" skärm som klarar 1600*1200 i 75 hz har jag för mig. Kör man 1024*768 klarar den 120 hz. Har för mig det är en HITACHI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Har haft 3st 21" Dell Triniton som klarade 1600x1200@100Hz. De har spridits i släkten, men jag kan tänka mig att de står oanvända nånstans numera, förutsatt att de inte skrotats. Ska höra efter.

Det vore fantastiskt!
Drömmen är ju att ha det man hade som barn vilket var just en 21 tums dell trinitron. 😊

Hör av dig när du vet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennings:

Hör av dig när du vet!

En har åkt till tippen då den pajat, två åkte kanske till tippen då de byttes mot platta skärmar. Kanske har de ställts upp på vinden, men den kan kollas tidigast söndag. Jag får återkomma.

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att det var Dell D1626HT: https://www.manualslib.com/products/Dell-D1626ht-Ultrascan-16...

35kg styck var ett helvete att släpa med sig till folk, och triple-monitor setupen krökte skrivbordsskivan

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Rätt säker på att det var Dell D1626HT: https://www.manualslib.com/products/Dell-D1626ht-Ultrascan-16...

35kg styck var ett helvete att släpa med sig till folk, och triple-monitor setupen krökte skrivbordsskivan

Hade precis en sån! Minns mycket väl vikten på dessa bjässar!
Väntar spänt på svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennings:

Hade precis en sån! Minns mycket väl vikten på dessa bjässar!
Väntar spänt på svar.

De verkar tyvärr ha skänkts vidare, ingen som har nån riktig koll på vart de hamnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

De verkar tyvärr ha skänkts vidare, ingen som har nån riktig koll på vart de hamnat.

Aww tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallek2:

Jag har en 19" skärm som klarar 1600*1200 i 75 hz har jag för mig. Kör man 1024*768 klarar den 120 hz. Har för mig det är en HITACHI.

Kan absolut vara intressant, var i Sverige finns den och har den ett modellnamn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennings:

Kan absolut vara intressant, var i Sverige finns den och har den ett modellnamn?

Kan kolla när jag kommer hem ikväll. Jag bor i Vallentuna, norr om Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallek2:

Kan kolla när jag kommer hem ikväll. Jag bor i Vallentuna, norr om Stockholm.

Fan vad schysst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennings:

Kan absolut vara intressant, var i Sverige finns den och har den ett modellnamn?

Det är en Hitachi CM752ET

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallek2:

Det är en Hitachi CM752ET

Ok! Jag vet inte när det blir av att jag åker till Stockholm, men har en vän i Täby som kanske kan hjälpa till.
Har tankar på att ha med skärmen i ett filmprojekt nämligen så är intresserad.

Vad är det för skick och hur mycket ska du ha för den?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennings:

Ok! Jag vet inte när det blir av att jag åker till Stockholm, men har en vän i Täby som kanske kan hjälpa till.
Har tankar på att ha med skärmen i ett filmprojekt nämligen så är intresserad.

Vad är det för skick och hur mycket ska du ha för den?

Mvh

Den är i bra skick. Inga fel på den. Var ett tag sen jag hade den igång så jag ska testa den för säkerhets skull först.

Vet inte vad det är för värde på en CRT nuförtiden. Vad är du beredd att ge för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallek2:

Den är i bra skick. Inga fel på den. Var ett tag sen jag hade den igång så jag ska testa den för säkerhets skull först.

Vet inte vad det är för värde på en CRT nuförtiden. Vad är du beredd att ge för den?

Gör så!

Du jag har ingen aning vad den är värt faktiskt, 500kr? Är lite klumpig grej att införskaffa men förstås något jag velat ha tillbaka ett tag nu.

Säg ett pris! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennings:

Gör så!

Du jag har ingen aning vad den är värt faktiskt, 500kr? Är lite klumpig grej att införskaffa men förstås något jag velat ha tillbaka ett tag nu.

Säg ett pris! 😊

500 kr låter bra. Jag kollar imorgon att den fungerar OK.

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat skärmen och den fungerar utan problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallek2:

Nu har jag testat skärmen och den fungerar utan problem!

Vad härligt!
Är den mycket solblekt?

Hur ser du på att kanske lämna den till någon i Täby vid affär?
Det är min svärmors bror så ids inte be dem köra till dig för att hämta bjässen.

Om det inte går att lösa så får vi lägga det på is tills jag besöker Stockholm.

Allt gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennings:

Vad härligt!
Är den mycket solblekt?

Hur ser du på att kanske lämna den till någon i Täby vid affär?
Det är min svärmors bror så ids inte be dem köra till dig för att hämta bjässen.

Om det inte går att lösa så får vi lägga det på is tills jag besöker Stockholm.

Allt gott!

Jag tyckte inte den var så värst blekt, men det var inte bästa belysningen när jag kollade. Jag kan ta en bild när jag kommer hem. Jag har tyvärr ingen bil och det blir lite jobbigt att ta den på Roslagsbanan, så jag kan tyvärr inte frakta den nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallek2:

Jag tyckte inte den var så värst blekt, men det var inte bästa belysningen när jag kollade. Jag kan ta en bild när jag kommer hem. Jag har tyvärr ingen bil och det blir lite jobbigt att ta den på Roslagsbanan, så jag kan tyvärr inte frakta den nånstans.

Ok jag förstår!
Gör gärna det.

Permalänk
Medlem

Ser nu att den är en del solblekt på ena sidan