Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Hur tänker ni när ni köper early access till en beta och sedan blir förvånade när det inte funkar? Helt otroligt.

Permalänk
Medlem

Vad som också är lite skumt är att grafikkortsfläktarna snurrar hårt - på köskärmen? Hmmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Kul när man efter disconnect väntat i kön i 1,5h och istället för att komma in får "failed to find a valid licence for Diablo 4" och är tillbaka i 94 min kö xP

var det värt pengarna för att spela en helg en vecka tidigare?
nästa vecka är det ju ändå open beta för oss snåljåpar

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Fick precis en väldigt bekant lätt korpulent herre med en förkärlek för köttyxor efter mig. Flashback till 1997, för jag hade inte en chans och sprang för livet. Han gjorde runt 20-25% damage per slag på mig och sprang snabbare än mig, jag petade väl bort 2-3% per hit med min frozen orb på honom. Hade han inte släppt mig hade jag dött, 100% och inte en enda fiende innan har ens varit nära på ett problem. Han verkade despawna dock, hittar han inte igen på samma plats.

Detta känns väldigt bra hittills. Flyter som en gud med, inga stutters och GPU temp på 58 i 1440P allt maxat fast FSR Quality. Såg ingen reell skillnad mellan 200% resolution percentage mot FSR Quality. Kortet ligger och pendlar mellan runt 30-60% usage med några få spikar upp mot 95%. Det verkar väldigt bra optimerat, körs på 23.1.1 drivarna och inte de nyare. Detta med låst FPS på 144.

Ingen krasch sedan 17:05, inte ett microstutter förutom någon handfull jag fick i första staden när jag fick se andra spelare för första gången. Efter det verkar det flyta som smör som innan. Imponerad hittills, det känns lovande.

Grafiken hade väl kunnat vara lite bättre, men samtidigt hade jag varit nöjd med D3 grafik med. Så det är egentligen ett ganska långsökt minus då jag egentligen inte bryr mig för estetiken är klart mer likt det Diablo jag vill ha.

Skrivet av EntropyQ3:

Vad som också är lite skumt är att grafikkortsfläktarna snurrar hårt - på köskärmen? Hmmm.

Uncapped FPS? Inte särskilt ovanligt att menyer är obegränsad vad gäller FPS vilket kan leda till över 1000 FPS på vissa spel vilket givetvis sätter press på systemet och får det att arbeta i onödan.

Du kan om du har AMD bara testa låsa FPS i AMD Chill eller vad det heter eller låsa via Rivatuner typ för Nvidia. Finns säkert enklare sett.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

spelade i 2 minuter, sen fick jag crash

Bara 87 min kö på det

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

var det värt pengarna för att spela en helg en vecka tidigare?
nästa vecka är det ju ändå open beta för oss snåljåpar

Jag tänkte att det är ett spel jag tänker spela oavsett, så om jag köper det nu eller senare spelar ingen roll

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Jag tänkte att det är ett spel jag tänker spela oavsett, så om jag köper det nu eller senare spelar ingen roll

Samma tanke här. Samt att om servrarna inte pallar med nu när det ”bara” är folk med preoder, så lär det ju bli en total meltdown när dom släpper på för ”alla”.

Är det värt att stå kvar i character load screen när man får error 316719 när man trycker ”play” eller ska man börja köa om?

Permalänk

Jag måste haft en extrem tur. Gick in 17:30. Startade spelet och kom direkt till start Game. Ingen kö eller någonting. Haft spelet igång sen dess men knappt spelat nått förrän 30 min för en stund sedan. Klarat första Dungeonen. Inget disconnect eller nånting.
Spelet flyter på väldigt bra. Med DLSS Quality med allt på max i 4K lämnar den nästan aldrig Skärmens max(240fps). Dator i sign. Lite kul dock är att spelet drar 22gig Vram. Eller rättare sagt, den tar det. Känns som man norpar 90% oavsett Vram som nån buffert? Bör justeras till release. Lite småbuggar här o där, subtitle är osync osv men överlag en väldigt solid Beta än så länge. Kör barbaren. Lvl ~5.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Konsolgrävare

För er som har kommit in, joina swec/fz klanen vetja

Vi är ett liten gäng nu:

SweclockersFZ

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jag måste haft en extrem tur. Gick in 17:30. Startade spelet och kom direkt till start Game. Ingen kö eller någonting. Haft spelet igång sen dess men knappt spelat nått förrän 30 min för en stund sedan. Klarat första Dungeonen. Inget disconnect eller nånting.
Spelet flyter på väldigt bra. Med DLSS Quality med allt på max i 4K lämnar den nästan aldrig Skärmens max(240fps). Dator i sign. Lite kul dock är att spelet drar 22gig Vram. Eller rättare sagt, den tar det. Känns som man norpar 90% oavsett Vram som nån buffert? Bör justeras till release. Lite småbuggar här o där, subtitle är osync osv men överlag en väldigt solid Beta än så länge. Kör barbaren. Lvl ~5.

Ja jäklar, hade missat det. Min "suger åt sig" 21800-21858 MB VRAM enligt afterburner. Låter ju absurt, måste ju vara 16GB "cachat".

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Kommit in två gånger och kraschat två gånger. Refund knappen är nära...

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem

Jag har lirat några timmar nu, är lvl 9. Lite laggigt och hackigt ibland men det flyter på rätt fint.
Bra spel!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

För er som har kommit in, joina swec/fz klanen vetja

Vi är ett liten gäng nu:

SweclockersFZ

Joinar så fort jag kan.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Hittade min första legendary item

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Får error code 316719 hela tiden :'(

Permalänk

Bara jag som har 100/100 på durability hela tiden? Haft ett spjut väldigt länge och fortfarande max.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Skönt att man bara betalade 6 euro för detta. Utkastad 2 ggr sedan klockan 17. Nu 86 min kötid. Detta påminner om en vanlig Diablo lansering, så att detta bara är en beta är nästan positivt

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

Joinar så fort jag kan.

kul, välkommen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Uncapped FPS? Inte särskilt ovanligt att menyer är obegränsad vad gäller FPS vilket kan leda till över 1000 FPS på vissa spel vilket givetvis sätter press på systemet och får det att arbeta i onödan.

Du kan om du har AMD bara testa låsa FPS i AMD Chill eller vad det heter eller låsa via Rivatuner typ för Nvidia. Finns säkert enklare sett.

Satte ner foreground fps i spelet, och det lugnade ner fläktarna när jag blev utkastad efter en halvtimme och nu köar igen. 🙄 Så din hypotes var nog korrekt!
Men håller med om att det känns som bättre flyt än under end-game beta. De kommer antagligen att putsa på sånt här inför release, de stöter knappast på timmeslånga köer i sina interna tester. 🙂

Permalänk
Medlem

Sorc klar, nu Rogue och sen Barb

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Japp, där rök jag med. Bytte zon och blev kängad till karaktärsmenyn efter 5-10 min av loading screen. Min gubbe dök då upp dubbelt, en level 1 och en level 9, försökte starta igen i 20+ min men fick bara error 316719. Kunde ej heller göra en ny karaktär då knappen inte existerade.
Så in i 1 timmes kön då! Fick ju i alla fall spela en bit innan jag blev kängad.

Skrivet av Pamudas:

Sorc klar, nu Rogue och sen Barb
<Uppladdad bildlänk>

Max level är väl 25?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Satte ner foreground fps i spelet, och det lugnade ner fläktarna när jag blev utkastad efter en halvtimme och nu köar igen. 🙄 Så din hypotes var nog korrekt!
Men håller med om att det känns som bättre flyt än under end-game beta. De kommer antagligen att putsa på sånt här inför release, de stöter knappast på timmeslånga köer i sina interna tester. 🙂

De hade samma grej i WC3-Deforged vad jag minns. Tycker de borde lärt sig något!

Permalänk
Medlem

Fick köra liten stund, bara lvl 4 barb. Tycker det känns skitbra so far.

Uin är lite svårförstådd såhär när man är direkt inkastad men det är ju nog en del onboarding som saknas tänker jag också.

Permalänk
Medlem

Remember, no preorders.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Diablo 3.5 eller?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av dln:

Får error code 316719 hela tiden :'(

Starta om, köa om. Tyvärr. Enda som funkade för mig.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Lite laggigt emellanåt men flyter på för det mesta. Testade att sätta på DLSS och allting började flyta på väldigt bra samt kortet gick ner i temp. Hittils level 12, spelat sedan klockan 19 utan att bli utkastad. Verkar inte vara några problem med error codes eller något liknande här inte som tur är

Hittils tycker jag att det är ganska nice. Lite mer grå och deprimerande känsla jämfört med Diablo 3, men det känns ändå lite som diablo 3 på något sätt. Kan inte riktigt sätta fingret på det. Definitivt bättre däremot. Stör mig lite på vissa saker, interaktioner känns lite halvdant gjorda och ljudet i vissa cutscenes hänger inte alls med. Dessutom avskyr jag att man är så nerzoomad mot karaktären. Föredrar själv att vara lite högre upp men det är väl en personlig preferens.

Edit:
Bara för det fick jag error code 316719 2 sekunder efter jag publicerade inlägget haha.

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Diablo 3.5 eller?

Helt olikt Diablo 3 så skulle inte säga att det är en uppgradering till diablo 3 direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dln:

Får error code 316719 hela tiden :'(

har det med nu hela tiden.. vill inte starta om

Skrivet av Mobled:

Helt olikt Diablo 3 så skulle inte säga att det är en uppgradering till diablo 3 direkt

helt olikt? ok.. kanske är bara jag.
men skulle säga ganska samma. same same but different

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Det blir ju bara 50kr billigare eller är det jag som räknar tokigt?

fick det för 120kr billigare, Dollarkursen påverkar ju dagspriset.