Helgsnack: Användarnamn vi skäms för

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Användarnamn vi skäms för

Ta fram skämskudden och gör dig redo för en pinsam nostalgitripp. Veckans helsnack handlar om gamla användarnamn som kanske inte var så coola som vi minns.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad ni menar.

Permalänk
Entusiast

För en herrans massa år sen så fixade en polare till mig en dum mailadress som jag egentligen aldrig använde, roger@knul.la...

En kort period så var jag arbetslös och var tvungen att registrera mig på AF och la då in den adressen då jag tänkte att "Jobb fixar jag själv rätt fort, så det är väl skit samma". Men innan jag hann blinka så blev jag inkallad på ett möte och då frågar hon mig om alla uppgifter stämmer och läste upp namn och liknande, sen kommer hon till mailadressen och jag fick sitta där och skämmas ögonen ur mig... Fixade jobb fort efter det så jag slapp återuppleva det fler gånger. Nu var det väl inte direkt ett "användarnamn", men ändå en rolig historia när man tänker tillbaka

Permalänk
Medlem

Har alltid haft samma användarnamn Har aldrig skämts över det

Permalänk
Medlem

Började på 90-talet använda namnet "Meth"😅 Och det fortsatte tills kanske 2005 då jag inte fick använda det namnet när jag försökte registrera mig på ett spelforum och jag fattade inte varför... förens admin startade en tråd om vilka "sjuka" namn nya medlemmar försöker använda när dom registrerar sig... då googlade jag Meth och fattade varför😂
Jag hade faktiskt googlat det redan på 90-talet... eller "Altavistat" det som det kanske hette då... och det blev inte mycket resultat, och mitt totala ointresse för knark och droger gjorde att jag inte tänkte något speciellt om det för jag tyckte jag hittat ett bra namn som hade med judisk folktro att göra... historien om Golem när första E:et i "Emeth" blir utsuddat och blir "Meth" som betyder död (eller döden?).

Annars kör jag mest med mitt riktiga namn... eller "Betalningsmottagaren" (på youtube och några andra ställen jag glömt)🙃

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag minns inte mitt användarnamn hos Lunarstorm. Begynnande alzheimers? 🤔

Permalänk
Medlem

Känns som denna tråd är gjord för mig.....

För 30 år sedan kändes nicket as coolt, sen har tiden rullat på och ska jag vara ärlig har det nog inte känts så där bra de senaste 15 åren.

Jag använder aldrig nicket nu mer vid ny reggningar men det får leva kvar vid sidan av.

Permalänk
Snusfri

Skäms väl inte direkt, men runt 98 så joinade man DALnet och Lunarstorm och använde det mycket vackra nicket "Muspojken", har några vänner som än idag kallar mig för det..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kallade mig "Mr Death" när jag spelade quake.
Mitt nuvarande nick är inte mycket bättre iofs.

Permalänk
Skrivet av THB:

Skäms väl inte direkt, men runt 98 så joinade man DALnet och Lunarstorm och använde det mycket vackra nicket "Muspojken", har några vänner som än idag kallar mig för det..

Älskar när namnet förföljer en tills dödagar! Ha ha ha! Muspojken är ju episkt!

Permalänk
Medlem

Började använda Huddinge som namn online i slutet av 2005 eller början av 2006 när jag skapade min första character i MapleStory. Ibland önskar jag att jag hade något annat för att det direkt avslöjar för andra svenskar att jag är svensk.
https://maplestory.nexon.net/rankings/overall-ranking/legenda...

Permalänk
Medlem

Har gått mer och mer åt hållet att användarnamn ska vara ruskigt korkade för att vara en konversationstartare.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Jag nickade Ted_32 nånstans. Jag var inte 32 då, snarare typ 13, men nu är jag ju det så det hade ju passat bättre just för stunden!

Tedking tror jag jag hade. Hypertedde. Tedgamer..

Inga vinnare direkt. Teddis är väl sisådär men helt ok. Typ som tillståndet i hjärnan allmänt när man var 16 och reggade sig på swec.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inget nick jag skäms för direkt men har nickat Corz, Witchcraft och nu Livsnjutaren. Witchcraft var typ bara i Americas army då jag tog över ett konto från någon vän.

Men min första mail 😂... hotsummerman2000@ hotmail.com den var väl kanske inte den bästa.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

"Angel of Death" på MSN Messenger. Hade inbillat mig själv att det var skitcoolt, men jävlar vad jag fick skit i skolan.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Nickade Gender Bender runt millennieskiftet som tonåring och stort fan av Futurama, och hade ingen som helst aning om vad det var, men det har fått hänga kvar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

alltså detta är så jäkla pinsamt men jag hette bubbenpotter på Lunarstorm för att jag kallades för bubben och gillade harry potter, skämskudden på den.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem

StorDrullen på Lunarstorm back in the day.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

För en herrans massa år sen så fixade en polare till mig en dum mailadress som jag egentligen aldrig använde, roger@knul.la...

En kort period så var jag arbetslös och var tvungen att registrera mig på AF och la då in den adressen då jag tänkte att "Jobb fixar jag själv rätt fort, så det är väl skit samma". Men innan jag hann blinka så blev jag inkallad på ett möte och då frågar hon mig om alla uppgifter stämmer och läste upp namn och liknande, sen kommer hon till mailadressen och jag fick sitta där och skämmas ögonen ur mig... Fixade jobb fort efter det så jag slapp återuppleva det fler gånger. Nu var det väl inte direkt ett "användarnamn", men ändå en rolig historia när man tänker tillbaka

Typ samma sak hände mig, men inte riktigt lika illa. Jag hade då en adress på domänen antisocial.com och jag hamnade på något gruppmöte på AF där typ pratade om att skriva CV och sånt, och tanten ifrågasatte adressen väldigt hårt. Jag fick förklara att jag hade en proffsigare adress för jobbsökande, vilket hon inte riktigt verkade tro på dock. Det var på tiden då mail inte var lika lätt att få tag i gratis som idag.

Permalänk
Medlem

Jag kallade mig "__THE_THING__" på lunarstorm. Jag tyckte filmen var bra...

Sen om det förde tankarna till något annat det tar jag inte ansvar för.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

När jag började gamea online vid typ 13 års ålder kallade jag mig först för Blade-M.r.X. Har för mig det var något fult med tecken runt typ
-=[BlaDe-Mr.X]=- Fy fan vad jag cringar just nu. Jag gillade filmen Blade med Wesley snipes, och tyckte också att Mr.X var coolt av någon outgrundlig anledning. Dessutom tillsammans...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag skäms för att Castor existerat. Har inte ett skit med mitt nick att göra, jag står för att jag var på internet runt år 2000.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kapten_Kanel:

Kallade mig "Mr Death" när jag spelade quake.
Mitt nuvarande nick är inte mycket bättre iofs.

Inget fel på Kapten Kanel, tycker jag iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Finns bara en klenod till smeknamn från CS 1.3 och framåt, det jag har på Swec fortfarande... Försökte byta till mitt nuvarande smeknamn sen 2010, men det var för kort för Swec.

Permalänk
Medlem

Jag är glad att jag valde ett rätt macho användarnamn för ca 25 år sedan

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag skämmas för mitt 21 år gamla användarnamn

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Geeks
Grundare

Jag har låg fantasi
På sin höjd EdinZ

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

smartollan1...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Från 13 årsåldern tror jag på Laserdome o lite överallt kallade jag mig för Eraser då jag tyckte filmen var döcool 😄

Blev 16 år o skaffade Lunarstorm…..ville ha något engelskt då jag tyckte det var häftigt…..
Babehunter såg dagens ljus den dagen 😄
Raderade kontot när ja blev 22.

Körde på Campaigner från kanske 16. Svårt o minnas. Ja, det är slutbossen från Turok: Dinosaur Hunter på Nintendo 64.

Funderar på att köra på mitt riktiga namn som ja för på Facebook o instagram…..

Skrivet av Flutters:

StorDrullen på Lunarstorm back in the day.

Du skulle hetat StorDrulen istället 😜

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]