Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk

Hade flyt med timingen och köpte mina 3 x 12 månader av Elgiganten under veckan som gick
. Så jag fick idag till Ultimate för 45 kr i månaden (har gjort det förut så var 135 kr för att omvandla).

Permalänk
Medlem

Microsoft has stopped its $1 trial offer for Xbox Game Pass Ultimate and PC Game Pass. The trial has been available for years, with brief periods where it wasn’t always available in certain markets, and it now looks like Microsoft is considering new promotions instead.

Slut på 10kr erbjudandet.
Villkoren för konverteringen har inte ändrats ännu dock.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Microsoft has stopped its $1 trial offer for Xbox Game Pass Ultimate and PC Game Pass. The trial has been available for years, with brief periods where it wasn’t always available in certain markets, and it now looks like Microsoft is considering new promotions instead.

Slut på 10kr erbjudandet.
Villkoren för konverteringen har inte ändrats ännu dock.

Neeeej, detta är ju inte SANT! Jag och sambon har pratat om att vi skulle nappa på detta i typ ett och ett halvt års tid, men det har aldrig blivit av. Igår (!) frågade jag henne om vi inte skulle göra slag i saken nu eftersom vi inte vet hur länge erbjudandet gäller, och om vi skulle köpa två eller tre års Live Gold. Hon svarade "Kan vi inte ta det där imorgon?"

Men om jag tolkar dig rätt så kan man fortfarande konvertera Live Gold-medlemskap till Game Pass Ultimate, med skillnaden att man betalar för en månads Game Pass (135kr) istället för 10kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebrastrype:

Men om jag tolkar dig rätt så kan man fortfarande konvertera Live Gold-medlemskap till Game Pass Ultimate, med skillnaden att man betalar för en månads Game Pass (135kr) istället för 10kr?

Svar ja, men Elgiganten har redan höjt priserna på xbox live koderna förra veckan så nu verkar det vara Inet som är billigast om man ska ha svensk återförsäljarkod, 550kr per år.
https://www.inet.se/produkt/9170369/microsoft-xbox-live-gold-...
Då måste du köpa två koder, och din sambo en kod eftersom de begränsat köp till max 2st köp/kund.
Möjligt att man kan hitta billigare i någon elektronik/mataffär, men skulle nog räkna med att de flesta fortsätter höja priserna.
Så går det när man väntar

Du kan hålla utkik här ifall villkoren för konverteringen ändras:
Senast uppdaterad: 2023-02-21
https://www.xbox.com/sv-SE/legal/subscription-terms

Permalänk
Medlem

Sådär, tredje gången jag nyttjar detta (första gången körde jag inte på tre år). Två abonnemang på 12 mån från livekort.se, vanliga world wide-koder för totalt 944 kr. De kom dock som en hög koder för 3 månader, segt att lägga in. Avslutningsvis en vanlig 12 månaders från Inet för 549 kr och en konvertering för 135 kr. Ca 45 kr/mån vilket är sjukt prisvärt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Funkar detta fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Funkar detta fortfarande?

Enligt villkoren så har inget ändrats i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Funkar detta fortfarande?

Det ända som ändrats är att det inte längre finns något erbjudande för 10kr,
du måste aktivera en månad till fullpris 135:- eller lösa in någon förköpt kod för gamepass ultimate för att uppgradera.

Permalänk

Hejsan!

Jag ville bara uppdatera att jag köpte 3år med xbox live gold från livekort.se som man ska använda turkisk vpn för (378kr)
https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months
Jag använde gratis varianten av urbanvpn som livekort tipsar om. (inget konto behövs)

sedan stängde jag ner vpn och köpte en månad xboxgamepass ultimate för 135kr och allt fungerar perfekt.

3x378/36 = 31,5kr månaden blev ett riktigt bra pris

De där 135kr verkar de ska dra om 36månader.

Permalänk
Medlem

Följer upp ovan med att bekräfta att det fungerar. Däremot fick jag vänta ca 10 timmar på att koderna från livekort äntligen skulle trilla fram. Lite irriterande där, men allt annat gick utan problem.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Provade också att slå till (2 år Gold) och det verkar fungera, fick mina koder direkt. Lika enkelt som när jag gjorde detta sist runt 2021

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

<Uppladdad bildlänk>

Provade också att slå till (2 år Gold) och det verkar fungera, fick mina koder direkt. Lika enkelt som när jag gjorde detta sist runt 2021

Hej,

Skulle behöva lite hjälp, hur får ni till detta?
Sonen vill ha xbox ultimate så han kan spela cloud och i PC, har ingen xbox.
Kan du säga hur du fick xbox game pass ultimate för en som inte är så insatt i xbox världen
Kan du spela cloud gaming plus PC spel i PC?

Tack

Permalänk
Skrivet av fimo420:

Hej,

Skulle behöva lite hjälp, hur får ni till detta?
Sonen vill ha xbox ultimate så han kan spela cloud och i PC, har ingen xbox.
Kan du säga hur du fick xbox game pass ultimate för en som inte är så insatt i xbox världen
Kan du spela cloud gaming plus PC spel i PC?

Tack

Ja du kan spela vissa titlar streamat från cloud, vet inte om det finns något smidigt sätt att se vilka spel som är cloud.

Följ denna guiden:

Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Hej. Reggad mig enbart eftersom jag stör mig på att ingen tipsar om det billigaste sättet. Jag ska visa hur ni kommer undan billigast möjligast.

För 36 månaders Game Pass Ultimate:
1. Köp 9 st 3-månaderskoder på följande länk (ca 65kr styck. Det kan även finnas rabattkoder att använda, se punkt 7) https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...
2. Lös in en kod på http://redeem.microsoft.com/
3. Varje gång du löser in en kod får du 1 månad gratis om du låter automatisk förnyelse vara på.
4. Gå till https://account.microsoft.com/services och avbryt automatisk förnyelse/prenumeration.
5. Gör om steg 2-4 tills du angett alla koder. Du har nu 27+9=36 månader Xbox Live Gold.
6. Uppgradera sedan ditt Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate. Detta betyder att du lägger på en månadskostnad på 135kr efter att dina 36 månader har passerat, men du kan avbryta prenumerationen på en gång.
7. Du har nu 36 månaders Game Pass Ultimate för 585kr! (Ofta finns det rabattkoder att hitta för att komma ännu billigare undan, jag fick 10% rabatt med denna men annars är det bara att googla: 6nm7u6AKS )

(36 månader är max, allt över detta kommer ej att konverteras)

^ Fortfarande billigaste sättet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gamepass:

Hej. Reggad mig enbart eftersom jag stör mig på att ingen tipsar om det billigaste sättet. Jag ska visa hur ni kommer undan billigast möjligast.

För 36 månaders Game Pass Ultimate:
1. Köp 9 st 3-månaderskoder på följande länk (ca 65kr styck. Det kan även finnas rabattkoder att använda, se punkt 7) https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...
2. Lös in en kod på http://redeem.microsoft.com/
3. Varje gång du löser in en kod får du 1 månad gratis om du låter automatisk förnyelse vara på.
4. Gå till https://account.microsoft.com/services och avbryt automatisk förnyelse/prenumeration.
5. Gör om steg 2-4 tills du angett alla koder. Du har nu 27+9=36 månader Xbox Live Gold.
6. Uppgradera sedan ditt Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate. Detta betyder att du lägger på en månadskostnad på 135kr efter att dina 36 månader har passerat, men du kan avbryta prenumerationen på en gång.
7. Du har nu 36 månaders Game Pass Ultimate för 585kr! (Ofta finns det rabattkoder att hitta för att komma ännu billigare undan, jag fick 10% rabatt med denna men annars är det bara att googla: 6nm7u6AKS )

(36 månader är max, allt över detta kommer ej att konverteras)

Det verkar vara lite random om man får en extra månad eller ej. Första gången fick jag en extra månad. Andra gången ser det likadant ut, men när koden ska aktiveras får jag ett felmeddelande. Efter detta så erbjuds ingen extra månad även fast prenumeration är av. Har dessutom provat att slå på prenumerationen och sedan stänga av den för att se om det hjälper.

Köpte för övrigt 3m koderna från Eneba enligt inlägget ovan. De kostade nu 99kr/kod på grund av höjt pris och värdelös växlingskurs mot EUR, men verkar vara bland de billigaste. Koderna kräver inte VPN.
Fick en månad extra på första koden, men registrerade sedan de andra utan att få några extra månader. Samt uppgraderade hela tidsperioden till Ultimate för 135kr. Totalt 29 mån för 1029kr eller 35,50kr/mån.

Jag har varit Ultimate kund tidigare. Den prenumerationen löpte ut för två veckor sedan. Så detta funkar fortfarande även om man kört samma knep tidigare också.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det verkar som att man inte längre får 1:1 utan 3:2.
Så tre år Gold blir två år GPU.
https://old.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/14sidb8/psa_11_...

Permalänk
Medlem

När du prenumererar på Xbox Game Pass Ultimate flyttar vi över din förbetalda tid du har i Xbox Live Gold-, Xbox Game Pass- eller EA Play-prenumerationer till Xbox Game Pass Ultimate enligt nuvarande konverteringssats upp till max 36 månader. Förbetald tidskonvertering är slutgiltig och ej återbetalbar och förhållandet kan ändras.

Konverteringsförhållande för Xbox Live Gold och PC Game Pass: Eventuell återstående tid konverteras till Xbox Game Pass Ultimate-tid med förhållandet 3:2 och avrundas uppåt till nästa hel dag. Till exempel konverteras 90 dagars återstående tid för Xbox Live Gold eller PC Game Pass till 60 dagars tid för Xbox Game Pass Ultimate.

Konverteringsförhållande Xbox Game Pass för konsol: Eventuell återstående tid konverteras till Xbox Game Pass Ultimate-tid med förhållandet 4:3 och avrundas uppåt till nästa hel dag. Till exempel konverteras 90 dagars återstående tid för Xbox Game Pass för konsol till 68 dagars tid för Xbox Game Pass Ultimate.

https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

Permalänk
Medlem

Tur att mitt ultimate gick ut i år så jag hann öka med 3 år.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Den 15 augusti 2023 avslutas förhandsprogrammet Xbox Game Pass Vänner och familj när vi granskar vad vi har lärt oss under de senaste månaderna och undersöker hur vi skapar ett erbjudande som vi kan lansera över hela världen.
https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

Permalänk

Hur ska ni göra nu, ni som har family konto?

Vad funkar nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Xbox Live Gold försvinner, ersätts med Game Pass Core

Inte officiellt bekräftat, rykte från koreanskt forum som länkar till Windows Central;
https://news.xbox.com/en-us/2023/07/17/xbox-game-pass-core/

Skrivet av översättning:

- 21 years after its creation, the term "Xbox Live" will be retired.
- "Xbox Live Gold" will be replaced with "Xbox Game Pass Core" on September 1, 2023.
- You will need to subscribe to the "Core" service to get online multiplayer and other benefits.
- "Core" will cost the same as "Live Gold" ($9.99 per month / $59.99 per year).
- All existing Live Gold subscribers will be converted to Core.
- The "Core" service offers 25+ Game Pass games: Among Us, Descenders, Dishonored 2, DOOM Eternal, Fable Anniversary, Fallout 4, Fallout 76, Forza Horizon 4, Gears 5, Grounded, Halo 5: Guardians, Halo Wars 2, Hellblade: Senua's Sacrifice, Human Fall Flat, INSIDE, Ori and the Will of the Wisps, Psychonauts 2, State of Decay 2, and The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited. (MS says this list will grow in the coming months)
- Free Games with Gold will also end on September 1.
- Free games previously earned with Live Gold will remain in users' accounts.
- "Core" subscribers will still receive the same discounts on purchases as Game Pass subscribers.

Källa
https://cafe.naver.com/xboxinfo/100598

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Mitt ultimate går ut den första januari.
kan jag redan nu öka tiden till ett fördelaktigt pris? Hur gör jag då? Är det bara att köpa xbox live gold eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Inte officiellt bekräftat, rykte från koreanskt forum som länkar till Windows Central;

Xbox Live Gold försvinner, ersätts med Game Pass Core

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Källa
https://cafe.naver.com/xboxinfo/100598

Kan tänka mig att detta är sant. Det viktiga för denna tråd är ju om man då kan uppgradera på samma sätt. Från Core till Ultimate. Annars får man börja handla bara Console för man har en Xbox Series X, är ju mer värt det än att ha t.ex Netflix. Man kan ju lägga mer timmar på massor olika spel än på en serie oftast.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Mitt ultimate går ut den första januari.
kan jag redan nu öka tiden till ett fördelaktigt pris? Hur gör jag då? Är det bara att köpa xbox live gold eller ?

Tror tyvärr det måste gått ut. Jag har samma problem. Hade gärna förlängt 2 år till nu annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Mitt ultimate går ut den första januari.
kan jag redan nu öka tiden till ett fördelaktigt pris? Hur gör jag då? Är det bara att köpa xbox live gold eller ?

Du kan fortfarande lösa in koder till Game Pass Ultimate tid
https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

12 månader Gold ger 4 månader Ultimate
24 månader Gold ger 6 månader Ultimate

Kolla länken för hela tabellen, det varierar

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Du kan fortfarande lösa in koder till Game Pass Ultimate tid
https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

12 månader Gold ger 4 månader Ultimate
24 månader Gold ger 6 månader Ultimate

Kolla länken för hela tabellen, det varierar

Vart hittar du att det blir endast 6 månader på 24 månader gold? Om jag läser rätt borde det bli 16 månader ultimate på 24 månader gold?
Tar gärna hjälp att klargöra detta.

Permalänk
Medlem

Jag har skjutit på detta av ren lathet men provade idag, kan bekräfta det som redan skrivits.

  • Köpte 10st 3 månader Xbox Live Gold på Eneba

  • La in dom på Microsoft-kontot

  • Man får 1 månad "gratis" när man aktiverar automatiskt förnyelse, inga extramånader på övriga digitala nycklar oavsett hur man avbryter automatiskt förnyelse

  • Uppgradera till Xbox Ultimate, mina 31 månader Xbox Live Gold sträckte sig från 2023-07-17 till 2026-02-16. Efter konvertering har jag nu Xbox Ultimate till 2025-05-12

  • Totalt ~22 månader för 996kr, 45kr/mån istället för nya priset på Xbox Ultimate 155kr/mån

Förtydligade vad som var Xbox Ultimat och Xbox Live Gold för att undvika missförstånd.
Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Vart hittar du att det blir endast 6 månader på 24 månader gold? Om jag läser rätt borde det bli 16 månader ultimate på 24 månader gold?
Tar gärna hjälp att klargöra detta.

Du hittar det på den länkade sidan under rubriken "Om jag har Xbox Game Pass Ultimate, kan jag fortfarande lösa in koder för Xbox Live Gold, Xbox Game Pass och EA Play?"

Tänk på att det är olika om du har "Game Pass" och löser in "Gold" för att förlänga eller om du har "Gold" och konverterar/uppgraderar till "Game Pass" (vilket denna tråden handlar om).

Permalänk
Medlem

Xbox Live Gold is becoming Xbox Game Pass Core starting September 14.
https://news.xbox.com/en-us/2023/07/17/xbox-game-pass-core/

Permalänk

Gjorde precis som dig och köpte 10st koder, den ända skillnaden vad det verkar för mig är att jag fick en gratis månad för varje kod jag la in. Så min Prenumeration går ut 2025-08-07. Så just nu har jag en Kod över ifall någon är intresserad för 80kr (3Mån Live Gold) Så köp 9Mån bara och inte 10

Tack för infon annars, har också dragit på detta så satans länge.

Skrivet av Spektra:

Jag har skjutit på detta av ren lathet men provade idag, kan bekräfta det som redan skrivits.

  • Köpte 10st 3 månader Xbox Live Gold på Eneba

  • La in dom på Microsoft-kontot

  • Man får 1 månad "gratis" när man aktiverar automatiskt förnyelse, inga extramånader på övriga digitala nycklar oavsett hur man avbryter automatiskt förnyelse

  • Uppgradera till Xbox Ultimate, mina 31 månader Xbox Live Gold sträckte sig från 2023-07-17 till 2026-02-16. Efter konvertering har jag nu Xbox Ultimate till 2025-05-12

  • Totalt ~22 månader för 996kr, 45kr/mån istället för nya priset på Xbox Ultimate 155kr/mån