HBO Max blir Max i maj

Permalänk
Medlem

Utöver prisdiskussionen, vad tror ni om deras utbud? Har bara Netflix idag för serier men blir tokig på att de ständigt tar bort och lägger till saker. Dessutom skralt och gammalt utbud.

Visa signatur

A Man with One Watch Knows What Time It Is; a Man with Two Watches Is Never Quite Sure

Ghost S1 arctic white | B450 | RX6600XT | 3700X | NH-9Lx65 | 16Gb | WD 1Tb | Seagate 5Tb

Permalänk

Livet ut?

Skrivet av Sarato:

Så mycket för "halva priset livet ut" på HBO Max.

Det roliga e ju att de sa livet ut men inte vems liv det gällde så indirekt så kan de ju ändra avtalet pga hbo max går ju i graven och därmed inte kommer finnas vid liv efter detta
😜 😛 🤪 😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag är nästan glad om de tar bort halva priset för mig. Jag har haft halva priset sedan erbjudandet kom. Jag har knappt använt tjänsten, men vill ej säga upp för jag har halva priset.
Tar de bort detta halva priset så är för mig en uppsägning självklar.

Jag tycker alla filmtjänster borde ha rabatt för oss som binder oss. Som det är nu så håller jag på och skaffa abonnemang, säga upp, skaffa tillbaka osv.

Haha exakt samma här. Kollar sällan på något, men vill inte säga upp för jag har halva priset. 44 spänn eller vad det kostar i månaden känns det ju ändå inte särskilt mycket. Men höjs det, så säger jag också upp tjänsten, för den är inte värt det dubbla. Inte när jag nästan aldrig nyttjar den.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Känns givet att de kommer höja priset, men tror de får svårt att backa ur -50%-dealen utan att erbjuda en kompromiss. Märks alldeles för tydligt redan nu att det kommer bli en för stor backlash både ekonomiskt och PR-mässigt om de drar in den helt.

Permalänk

Kollade lite snabbt vad jag kollar på HBO, senast är The Last of Us.
Säsong 2 ska komma, men det lär inte bli någon långkörare.
Och det var allt.
Så det där med 45kr för alltid kändes för bra för att vara sant men med tanke på hur mycket jag kollar där är det dyrt, discovery kollar jag inte ens.
Vill jag titta på myrstackar så går jag ut 50m med brassestolen, helt gratis.

Nää, blir säga upp.
Reklam är anledningen till att jag inte har antenn i TVn och blir anledning till att jag inte kommer ha "MAX"

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Ja det bra priset höll verkligen länge. Blir inget mer för min del sen om man ska behöva betala flera gånger så mycket.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

HBO är den enda tjänsten jag haft utan att säga upp och som fortfarande producerar material långt bättre än många andra. I dagsläget betalar jag 49 för hbo och 349 för d+ sportpaket. Sålänge totalkostnaden för de båda tjänsterna hamnar kring samma har jag inga problem. Bara skönt om man slipper en app till…

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag är nästan glad om de tar bort halva priset för mig. Jag har haft halva priset sedan erbjudandet kom. Jag har knappt använt tjänsten, men vill ej säga upp för jag har halva priset.
Tar de bort detta halva priset så är för mig en uppsägning självklar.

Jag tycker alla filmtjänster borde ha rabatt för oss som binder oss. Som det är nu så håller jag på och skaffa abonnemang, säga upp, skaffa tillbaka osv.

Delar din åsikt här. Anledningen att jag fortfarande inte sagt upp tjänsten, trots att jag tänkt göra det jag vet inte hur många gånger, är att den mer eller mindre inte kostar något. 45kr/månaden är inga stora summor så den kan rulla vidare.

Vilket är det de vill, folk som fortsätter betala utan att använda tjänsten är väl bästa scenariot för dom. Sedan insåg jag också precis att jag har SkyShowtime som jag nog bara reggat och aldrig ens använt. Den ryker kanske i bara farten även den när jag tar bort HBO Max. Inget lockar mig att stanna kvar trots allt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge man får behålla deras livet ut pris eller vad det kallades för 44kr/mån.
Men jag instämmer med ovan, jag har använt tjänsten kanske, 2-3 gånger men är så lite pengar så säger inte upp det.

Permalänk
Medlem

"As the company previously announced, Discovery+ will continue to operate as a standalone service and “will be unaffected by all these changes.” Perrette called Discovery+ a “profitable service” with a sizeable user base. It costs $4.99 with ads, and $6.99 ad light."

Så... de byter i stort sett bara namn och höjer priserna/inför prisnivåer på existerande utbud? Eller petar in reality-shows som mer content... ehrm... "and Discovery content across food, home, reality, lifestyle and documentaries from HGTV, Food Network, Discovery Channel, TLC and ID."

"Max Ad Light for $9.99 a month or $99.99 a year. Two concurrent streams.
Max Ad Free for $15.99 a month, or $149.99 a year. Two concurrent streams.
Max Ultimate Ad Free for $19.99 a month, or $199.99 a year. Four concurrent streams."

Kommer säkert bli skitbra det här

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

När "halva priset" ryker så ryker även mitt abonnemang. Man undrar ju verkligen vad fan streaming-branschen sysslar med. Sån här prissättning kommer bara leda tillbaka till ökad piratkopiering och i det långa loppet minskade intäkter för streamingtjänsterna, som måste fortsätta höja priserna, och kvar blir en liten skara människor som fortsätter betala vad som helst av lathet eller okunskap, på samma sätt som att Agda 85+ har det dyraste TV-paketet för att kunna se på Allsång på Skansen och Bingolotto.

Det är bara en tidsfråga innan streamingtjänsterna tar död på sig själv, på samma sätt som TV och bio gräver sina gravar med sina sjuka priser. Streaming kommer gå samma väg till mötes. Frågan är bara när det blir. Streaming kommer att ersättas av AI-genererade serier och filmer, och vägen dit blir bara kortare när man håller på och mixtrar med priserna som Netflix och WBD, för då motiverar det bara att ta fram nya alternativ.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

När "halva priset" ryker så ryker även mitt abonnemang. Man undrar ju verkligen vad fan streaming-branschen sysslar med. Sån här prissättning kommer bara leda tillbaka till ökad piratkopiering och i det långa loppet minskade intäkter för streamingtjänsterna, som måste fortsätta höja priserna, och kvar blir en liten skara människor som fortsätter betala vad som helst av lathet eller okunskap, på samma sätt som att Agda 85+ har det dyraste TV-paketet för att kunna se på Allsång på Skansen och Bingolotto.

Det är bara en tidsfråga innan streamingtjänsterna tar död på sig själv, på samma sätt som TV och bio gräver sina gravar med sina sjuka priser. Streaming kommer gå samma väg till mötes. Frågan är bara när det blir. Streaming kommer att ersättas av AI-genererade serier och filmer, och vägen dit blir bara kortare när man håller på och mixtrar med priserna som Netflix och WBD, för då motiverar det bara att ta fram nya alternativ.

Nja, streaming är här för att stanna och de valde att gå in på en låg prisnivå och sakta gå upp som så många andra som försöker slå sig in på en "ny" marknad. När man väl testat på streaming går man inte gärna tillbaka till linjär TV men absolut, kunderna kommer hoppa en del mellan de olika tjänsterna, i förläggningen kommer dock alla att höja sina priser allt efter som.

Det finns säkert en och annan mer inbiten som väljer att ladda ner grejer istället men i stora hela så är de troligen på rätt bana för att nå dit de vill.

Kan tillägga att vi fortfarande idag betalar klart mindre än vad vi gjorde för vårt paket hos Canal Digital och då har vi ändå 3 olika streaming tjänster. Så medan allt annat blivit dyrare så har "TV" blivit billigare, iallafall i vårt fall.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gender Bender:

När "halva priset" ryker så ryker även mitt abonnemang. Man undrar ju verkligen vad fan streaming-branschen sysslar med. Sån här prissättning kommer bara leda tillbaka till ökad piratkopiering och i det långa loppet minskade intäkter för streamingtjänsterna, som måste fortsätta höja priserna, och kvar blir en liten skara människor som fortsätter betala vad som helst av lathet eller okunskap, på samma sätt som att Agda 85+ har det dyraste TV-paketet för att kunna se på Allsång på Skansen och Bingolotto.

Det är bara en tidsfråga innan streamingtjänsterna tar död på sig själv, på samma sätt som TV och bio gräver sina gravar med sina sjuka priser. Streaming kommer gå samma väg till mötes. Frågan är bara när det blir. Streaming kommer att ersättas av AI-genererade serier och filmer, och vägen dit blir bara kortare när man håller på och mixtrar med priserna som Netflix och WBD, för då motiverar det bara att ta fram nya alternativ.

Man kan väl säga såhär. Priserna är satta för lågt. Lönsamhet offras för tillväxt och att ta marknadsandelar. Samma taktik används på sociala medieplattormar. Ingen reklam - inga intäkter men man ökar i användarskara. För tillväxten är allt. Och sedan när det når en punkt så behöver det gå plus och då får man vrida på annonskranen.

Bland streamingtjänsterna sticker netflix ut lite. Dels för att de har växt tidigt så de har börjat få svårare att bara få mer tillväxt. Det tar bort motivet att hålla nere priserna -därför har de ökat priserna först. Men dessutom har de inga andra ben att stå på. De har sin streamingtjänst och den måste stå för finansieringen.
Amazon, apple, HBO, disney, viaplay med flera har andra ben att stå på finansiellt. Apple, amazon och disney har råd att aldrig gå plus egentligen. Så länge de tar andelar från konkurrenter kan de räkna det som en win oavsett. Så de har inte lika bråttom som netflix har haft.
Men i längden vill företag gå plus på produkter. Jag vet - det finns undantag. Men det här är tjänster som också kostar en del pengar med produktion och distribution så det är av intresse att de de någon gång ger avkastning.
Därför kommer antagligen priserna höjas för de andra tjänsterna också. När de slagit ut konkurrens eller att de inte kan växa mer.

Jag tror helt enkelt man får räkna med att priser under hundralappen är "slå sig in på marknaden"-fenomen som kommer gå över förr eller senare. En i taget kommer vi få högre priser på fler av de här tjänsterna. De behöver bära sina egna kostnader i större utsträckning.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Huvudsaken här är Allsvenskan. Hoppas det inte blir ännu dyrare eller det förstörs så man inte kan titta på många matcher samtidigt så länge det är i samma webbläsare på samma enhet.

Permalänk
Medlem

Jag har HBO Max med anledning av det omtalade ”50%-erbjudandet”, men skulle det bli 3-4-5-6 gånger så dyrt samt eventuellt även innehålla reklam så behöver inte nämnas vad som sker.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

jag vill ha 4k och dolby fast för en pesron varför ska man betata för en familj när man e ensam.
räcker en stream tex.

Permalänk
Medlem

Jag försökte googla fram villkoren kopplat till erbjudandet om 50% rabatt livet ut, men hittade inget. Är lite intresserad av hur den är utformad. Jag tänker mig att om tjänsten upphör och de därmed inte behöver ge 50% rabatt så borde ju även min prenumeration upphöra automatiskt och jag måste aktivt välja att ansluta mig till den nya tjänsten för det nya priset. Om prenumerationen bara fortlöper men utan rabatten efter ett visst datum så borde det kunna tolkas som om att det fortfarande är samma tjänst.

Inget jag tänkte försöka utmana på något sett, men intressent att förstå hur erbjudandet är utformat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aciero:

Jag försökte googla fram villkoren kopplat till erbjudandet om 50% rabatt livet ut, men hittade inget. Är lite intresserad av hur den är utformad. Jag tänker mig att om tjänsten upphör och de därmed inte behöver ge 50% rabatt så borde ju även min prenumeration upphöra automatiskt och jag måste aktivt välja att ansluta mig till den nya tjänsten för det nya priset. Om prenumerationen bara fortlöper men utan rabatten efter ett visst datum så borde det kunna tolkas som om att det fortfarande är samma tjänst.

Inget jag tänkte försöka utmana på något sett, men intressent att förstå hur erbjudandet är utformat

Ja, det ska bli intressant att se hur de försöker trixa till detta. Man kan tänka sig att användaren får upp en dialog som säger att HBO MAX går över till MAX och vill man fortsätta så måste man godkänna avtalet och det nya priset med ett knapptryck.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Tycker att sådana här namnbyten är befängda. HBO är ett vansinnigt starkt varumärke. Discovery är ett välkänt varumärke. Nu ska båda gå samman och försöka synas under ett fullständigt intetsägande namn. Hur mycket onödiga reklampengar kommer de inte behöva hosta upp nu?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag är nästan glad om de tar bort halva priset för mig. Jag har haft halva priset sedan erbjudandet kom. Jag har knappt använt tjänsten, men vill ej säga upp för jag har halva priset.
Tar de bort detta halva priset så är för mig en uppsägning självklar.

Jag tycker alla filmtjänster borde ha rabatt för oss som binder oss. Som det är nu så håller jag på och skaffa abonnemang, säga upp, skaffa tillbaka osv.

Man skulle ju få mer rabatt ju längre man haft tjänsten... Inte som det är nu, svinbilligt i 1 år och sedan svindyrt resten av livet, eller till man säger upp abonnemanget.

Till exempel en sänkning men 10% var 4:e år.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Så mycket för "halva priset livet ut" på HBO Max.

Jag utgår från att dom hedrar det.
Dock blir jag förbannad nu på "2024" för skälet att jag öht har kvar min halva priset HBO är för att jag väntar in att dom ska slå ihop den med Discovery.

Kommer bli en rejäl joke-on-me om dom fimpar rabatten vid ihopslagning, får se om jag har kvar det nu när det dröjer.

Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att 45kr dealen försvinner?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Är det bekräftat att 45kr dealen försvinner?

Nej.

Sen är dealen 50% på ordinare pris, inte 49kr.

Permalänk
Medlem

Lite överraskad över negativiteten kring HBO här i tråden blir man ju. Visst har det varit lite stök med deras streamingtjänster genom åren, men det är ju ett bolag som konsekvent har producerat prisade serier. För mig är det definitivt inte den tjänst som står först i kö att bli uppsagd, snarare kanske sist. Surt om de höjer priset så klart, personligen är jag ju gladare ju billigare det är.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

MAX Sveriges god... Nej! Vänta...

Nu blir det krångligt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Lite överraskad över negativiteten kring HBO här i tråden blir man ju. Visst har det varit lite stök med deras streamingtjänster genom åren, men det är ju ett bolag som konsekvent har producerat prisade serier. För mig är det definitivt inte den tjänst som står först i kö att bli uppsagd, snarare kanske sist. Surt om de höjer priset så klart, personligen är jag ju gladare ju billigare det är.

De har ju Band of brothers, bara den serien kan man ju se om många gånger

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Har verkligen aldrig förstått vurmen för Max. Det är som en stor disksvamp dränkt i en, iofs ganska god, dressing. Samma konsistens på alla beståndsdelar, helt omöjligt att urskilja vad som är bröd, kött eller grönsaker. BK faller på att deras restauranger oftast fungerar så jävla dåligt. Ett bra donken är och har alltid varit kungen av snabbmatsburgare.

Max bönsallad är dock fantastisk, donken saknar ett bra alternativ till pommes.

Håller med! BK har alltid haft problem med att personalen är mindre serviceminded och att restaurangerna är skitigare. Burgarna och pommes är bättre än både Max och Donken. Max är långsamt och det är så sjukt mycket dressing. Deras interface på beställningsskärmarna är störande också. BK vinner där också.

Permalänk
Medlem
Citat:

50% Rabatt Livet Ut (Månatligen). Ditt abonnemang förnyas automatiskt varje månad och du kommer att debiteras 50% av den ordinarie abonnemanssavgiften (reducerad ränta är för närvarande 44,50 kr/mån) om du inte avslutar ditt abonnemang före förnyelsedatumet.

Så står det under mitt abonnemang. Kommer detta även gälla när tjänsterna slås ihop och prishöjs till 200(?) kr så kommer jag fortsätta vara kund. 100 kr är jag villig att betala.

Permalänk
Medlem

Betalar för max nu för att andra som jag delar abonnemang med använder det det och jag kollar inte något där själv.
Försvinner 50% rabatt så lutar det åt jolly roger.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

För 16 dollar får tittare material i HD-kvalitet, 2 samtidiga strömmar och 30 nedladdningar. Det billigaste alternativet på 10 USD erbjuder HD-kvalitet samt 2 samtidiga strömmar och visar även reklam.

Vad åsyftas med "HD-kvalitet" i här? HD-ready (720p) eller FullHD (1080p)?