Microsoft dödar Intellimouse

Permalänk
Medlem

Hade en sån där för många år, och många möss sen, helt ok. Nu kör jag fortfarande på min original Steelseries Sensei V1 som jag haft i många år och som vägrar att gå sönder, jag tänker inte på att den finns det är bästa betyget.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

älskar intellimouse har många gamla oöppnade kvar men den nya versionen pro modellen köpte jag med 2 st båda funkar idag men ibland så tappar den kontakten man får stoppa in sladden igen så funkar den så måste vara fler som har problem med det aldrig kollat upp det dock men störande är det men för övrigt är den bra. Annars gillar jag dem gamla mx518 som jag med har ett par kvar av annan pass form men sitter väldigt bra i handen med

Aldrig varit med om, och då har man kört 4st totalt (på olika datorer). Däremot så gillar scrollen spöka när dom blir gamla (den skrollar "tillbaka" ett steg när du skrollar kontinuerligt ner eller uppåt.) och detta ska man kunna åtgärda genom att löda om vissa sladdar från skrollen som har en för styv kabel och börjar glappa med tiden.

Finns en bildguide ang. det hela.

Men jag skulle börja kika på USB-portarna / PCn / OSet i ditt fall, tbh.

Permalänk

Innebär detta att dem lägger ner även Sculpt serien, någon som har koll?

Permalänk
Medlem

Va faen. Jag har använt bara intellimouse 3.0 sedan 2005..
Tur att jag har en extra hemma utöver den jag använder. Men behöver kanske köpa några till så jag har tills döden tar mig.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Tråkigt men var Intellimouses så bra jämfört med andra möss idag? Med tanke på att designen speciellt scrollhjulet var så föråldrat. Finns det några bra möss idag som inte är gamingmöss?

Jag kör med Steelseries Sensei, är faktiskt riktigt trevlig till vanlig användning även om den har litet färganimationer som kanske inte riktigt är "kontorsmässiga", men det går att stänga av eller dämpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Hade en sån där för många år, och många möss sen, helt ok. Nu kör jag fortfarande på min original Steelseries Sensei V1 som jag haft i många år och som vägrar att gå sönder, jag tänker inte på att den finns det är bästa betyget.

Min V1:a finns nog någonstans i gömmorna, men USB-sladden dog på den. Den utmärkte sig genom att ha en display mot skrivbordsytan, något som bara är där för att man kunde, inte för att den gör någon nytta.

Permalänk
Medlem

Använder Microsoft Pro Intellimouse och är helt såld, 350kr är som hittat!
Enda jag saknar är en 6e knapp jag kan använda för macron t.ex "högerklick var 10 milisekund när intryckt", ergonomiskt när man måste högerklicka för att sälja massa loot.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Blev ett till köp av MS 3.0 Pro, får fundera på om man ska köpa på sig ngn till eller inte.

Microsoft har ju slutat tillverka den ett par gånger förr o sen dragit igång produktionen igen, så kanske räcker med att hålla ut 10-15 år...tills nästa gång. Man skulle ju kunna köpa på sig typ 10st, så man har tills döden, men misstänker att de kommer självförstöras om 20-30år, plasten lär börja svettas o sen disintegreras vid lättaste touch.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoSkills:

Aldrig varit med om, och då har man kört 4st totalt (på olika datorer). Däremot så gillar scrollen spöka när dom blir gamla (den skrollar "tillbaka" ett steg när du skrollar kontinuerligt ner eller uppåt.) och detta ska man kunna åtgärda genom att löda om vissa sladdar från skrollen som har en för styv kabel och börjar glappa med tiden.

Finns en bildguide ang. det hela.

Men jag skulle börja kika på USB-portarna / PCn / OSet i ditt fall, tbh.

Det där med scrollen hände mig på min Intellimouse Pro, så fick en ny på garanti förra året. Vart hittar jag guiden för lödning ifall det skulle hända igen?

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Quim:

Blev ett till köp av MS 3.0 Pro, får fundera på om man ska köpa på sig ngn till eller inte.

Microsoft har ju slutat tillverka den ett par gånger förr o sen dragit igång produktionen igen, så kanske räcker med att hålla ut 10-15 år...tills nästa gång. Man skulle ju kunna köpa på sig typ 10st, så man har tills döden, men misstänker att de kommer självförstöras om 20-30år, plasten lär börja svettas o sen disintegreras vid lättaste touch.

Testa! I värsta fall har du 10 stycken enheter som kan ställas ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

Det där med scrollen hände mig på min Intellimouse Pro, så fick en ny på garanti förra året. Vart hittar jag guiden för lödning ifall det skulle hända igen?

https://imgur.com/a/U1m4ks1

med insturktioner:
https://www.reddit.com/r/MouseReview/comments/impbm4/microsof...

Permalänk
Medlem

Bästa Microsoft hårdvara jag använt är Microsoft Trackball Explorer, efter den lades ner har jag inte använt möss från Microsoft

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att MaxGaming precis fått in vad som skulle kunna vara Sveriges sista batch av dessa möss. Till ett väldigt förmånligt pris dessutom!

Knep 5 stycken för att vara säkrad livet ut. Passa på innan de tar slut!

https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/pro-intellimouse-...