Intressekoll (off-brand) 5700XT

Permalänk
Medlem

Intressekoll (off-brand) 5700XT

Tänker kolla intresset på märkeslösa kinesiska grafikkort av modellen RX 5700XT. Stock med 1755mhz clock presterar de lite sämre än referns/vanliga 5700xt kort, får 139-145fps på Furmark. Men jag rekommenderar minst -20% power limit, då får de 125-132fps, snabbare än de flesta 5600xt alternativt -30% så det håller under 70°C utan att vara allt för högljudd och då får de 114-120fps (sen beror det ju också på andra saker som rumstemperatur & chassi). Så underclocka/undervolta är i princip ett måste för normal användning.

OBS! Då det finns flera och är ändast intressekoll är alla bud relevanta över 700kr relevanta, även om högre redan finns!

Under chippet står det "215-0917230" och söker man upp det kommer endast 5700xt fram och inget annat, men vad jag vet så har normala kort "10" på slutet och inte 30. Däremot är de inte 5600xt eller liknande som har ett helt annat nummer, och de har inte flashats med annan bios efter fabrik.

8GB VRAM
Dimensioner: 24cm långt, 2 slot/4cm tjockt, 10cm brett

De har köpts in drygt 2 år sedan från Kina, användes då 2-3 månader till mining, el blev för dyr antar jag och de slutades användas. Har blivit stående i förråd sedan dess

Är mestadels rena, möjligen lite damm på vissa men inget mycket och korten bör inte behövas öppnas för att byta kylpasta eller liknande. Fina skick annars utseendemässigt, inga skador etc.

Jag garanterar att det fungarar som angivet. Ifall det skulle uppstå problem (ingen stor risk) kan jag ta retur.

Ingen kvitto, affärsgaranti eller kartong

Pga tid/förpackning/mindre smidigt skulle nog frakt ta en extra 50-100kr, utöver själva fraktavgiften

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

500:- plus frakt

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

500:- plus frakt

nvm, drar tillbaka mitt bud. sry

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 600 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Mvh
Gabriel

Permalänk
Medlem

700+frakt

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Hur många har du? Är intresserad av att köpa ett antal 🙂

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Hur mycket VRAM har de och hur långa är de?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Hur många har du? Är intresserad av att köpa ett antal 🙂

Alltså mest därför jag checkar intressere. Har 4st, varav 1-2 är halvdefekta så snarare bara 2st.

Finns intresse så tar jag tag på resten, vilka är 24st till och säljer de, annars inte.

Så visst, skulle gå att köpa fler, men i så fall om en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Hur mycket VRAM har de och hur långa är de?

8gb som alla 5700xt

24cm långt. Uppdaterar annonsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Alltså mest därför jag checkar intressere. Har 4st, varav 1-2 är halvdefekta så snarare bara 2st.

Finns intresse så tar jag tag på resten, vilka är 24st till och säljer de, annars inte.

Så visst, skulle gå att köpa fler, men i så fall om en vecka.

Var har de halvdefekta korten för problem?

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

Var har de halvdefekta korten för problem?

Eh inget stort, orkar bara ej fixa. Ena fläkten snurrar ibland långsamt om jag sätter på 100%, och den andra var lite dammigare och gick varmt, behöver nog rensas och kanske byta kylpasta. Vad jag antar, den gick till 91°c inom 30 sek och jag testade den inte mer, ska se när jag har mer tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Eh inget stort, orkar bara ej fixa. Ena fläkten snurrar ibland långsamt om jag sätter på 100%, och den andra var lite dammigare och gick varmt, behöver nog rensas och kanske byta kylpasta. Vad jag antar, den gick till 91°c inom 30 sek och jag testade den inte mer, ska se när jag har mer tid

Till skillnad från de andra kort har den inte ens warranty void stickers kvar (den på bilden), kanske har det öppnats och inte alls fått en repasta. Resten har kvar deras warranty void stickers på baksidan

Permalänk

Jag skulle gärna köpa 2 st för 1100 (med förpackning) + frakt

Permalänk
Skrivet av Nils Malmberg:

Jag skulle gärna köpa 2 st för 1100 (med förpackning) + frakt

Och jag kan vänta en vecka! (köpa från batch 2)

Permalänk
Medlem

Kan också köpa 2 stycken för 1200 + pack material + frakt från batch 2

Permalänk
Medlem

Köper gärna 2st för 1100kr + frakt! (batch 2)

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Köper gärna 1 för 800:- + frakt.

Visa signatur

headake

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 800 kr 5700xt andra
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för en av de defekta kort? Är intresserad om det är bara kylningen/fläktarna som är defekta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

8gb som alla 5700xt

24cm långt. Uppdaterar annonsen

Undrade för om de vore flashade 5600 XT skulle de ha bara 6 GB.

Okej, då är de lite för långa så passar inte.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att köpa en från andra batchen för 500.

Permalänk
Medlem

kan också vara intresserad för 500 + frakt för något kort.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hoppar också på 500kr + frakt

Permalänk
Medlem

Kan också ta två från andra batchen för 1100 plus frakt.

Permalänk
Medlem

Eftersom det finns ett stort intresse för korten, kommer du att skapa en kö?

Visa signatur

Mvh
Gabriel

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishE:

Eftersom det finns ett stort intresse för korten, kommer du att skapa en kö?

Har fått några intresserade för större antal kort och andra för högre pris via andra sajter. Inte säker på om jag alls säljer här för 600-800kr styck ental eller ens i par, dessutom med frakt. Har som sagt inte ens resten av korten ännu.

Permalänk
Medlem

Då höjer jag mitt bud till 800+f

Visa signatur

Mvh
Gabriel

Permalänk
Medlem

Kan ge 2000kr inklusive frakt för de två fungerande korten samt det med den strulande fläkten. Om korten funkar ok så köper jag nog gärna en drös till

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad