Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Äntligen WT4! Nu börjar jakten på bättre gear.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Antligen i WT4! Nu börjar jakten på bättre gear.

Ja grattis

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Antligen i WT4! Nu börjar jakten på bättre gear.

Vilken lvl va du när du klara bossen?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Vilken lvl va du när du klara bossen?

Lvl 64

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Klarade inte bossen innan lvl 68 med barnen. Nu är man 73 och smälter torment som smör hehe.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vad kör du med för kontroll till spelet?

Trådlös xboxcontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Äntligen WT4! Nu börjar jakten på bättre gear.

jäklar du e snabb, bara lvl 40 xD WT1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jäklar du e snabb, bara lvl 40 xD WT1...

Nja, många som ligger på 80+ nu. Har faktiskt inte stessat, har gjort mycket sidequests och testat mig fram med min Rogue.
Men ja, har ju blivit rätt många timmar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

2 upgrades idag, nu ska man bara försöka få bättre aspect xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Werenado Build vs Solo World Boss on WT4!
https://twitter.com/DatModz/status/1668230218559913985

Och jag som bara lallar runt i tier 2… heh.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Äntligen klar med storyn vid level 51. Nu startar resan mot WT3

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Äntligen klar med storyn vid level 51. Nu startar resan mot WT3

Let’s go!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Blev klar med storyn igår, level 46..! Så nu ska man grotta ner sig i allt de goa!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

2 upgrades idag, nu ska man bara försöka få bättre aspect xD

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Smaskig ring, grattis!
Hade det varit Cool down på den också hade den varit perfekt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är level 62 nu med rågen och kör en Flurry - Poision build med lite lifesteal och survival inblandat, det går utav bara farten.

Igår fick jag ett par Frostburn unique handskar som ger mig en Lucky Hit att mobs blir Freezed vilket öppnade upp skillträdet ännu mer för då kunde jag specca om så att jag fick increased damage mot Freezed mobs och lite annat gott. Jag stal lite skill points från mina andra passiva och körde på det.
Resultatet blev att jag eventuellt kan känna av lite mindre damage då jag bytte ut ett par andra unika handskar som gav mig en shadow rogue som kopierade min Flurry men min survival blev otroligt mycket högre då de flesta fiender blir frysta efter 3-4 sekunder in i varje fight
Otroligt roligt att ett enda item kan öppna upp skillträdet på det sättet och ge så mycket.

Förstår verkligen inte folk som klagar på typ reddit på itemisation och annat, tycker verkligen dom lyckats otroligt bra Blizzard.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Blev klar med storyn igår, level 46..! Så nu ska man grotta ner sig i allt de goa!

Blev också klar med storyn häromdagen men vid lvl 44.
Hur kommer du levla till 50+?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Är level 62 nu med rågen och kör en Flurry - Poision build med lite lifesteal och survival inblandat, det går utav bara farten.

Igår fick jag ett par Frostburn unique handskar som ger mig en Lucky Hit att mobs blir Freezed vilket öppnade upp skillträdet ännu mer för då kunde jag specca om så att jag fick increased damage mot Freezed mobs och lite annat gott. Jag stal lite skill points från mina andra passiva och körde på det.
Resultatet blev att jag eventuellt kan känna av lite mindre damage då jag bytte ut ett par andra unika handskar som gav mig en shadow rogue som kopierade min Flurry men min survival blev otroligt mycket högre då de flesta fiender blir frysta efter 3-4 sekunder in i varje fight
Otroligt roligt att ett enda item kan öppna upp skillträdet på det sättet och ge så mycket.

Förstår verkligen inte folk som klagar på typ reddit på itemisation och annat, tycker verkligen dom lyckats otroligt bra Blizzard.

Det finns mycket att klaga på, men ärligt talat så e spelet väldigt bra balanserat för att vara i patch 1.0.x Visst vissa uniques suger, vissa skills suger och nån klass e lite starkare men överlag så har alla klasser typ 3 viable builds, alla klasser kan pusha uppåt och det finns rätt mycket att göra i en givande värld med bra karaktärsutveckling. Om 4-5 seasons kommer detta vara ett oroligt bra spel.

Paragon boardet är typ 100ggr bättre än vad skillträdet i poe var när de släpptes för 10 år sen.

Sen ett tips som ändrar hastigheten på grottor som fan, om man har kill all enemies, bara spring förbi allt som inte är en stor klump, allt kommer teleportera efter dig ändå. Sjuuuuk quality of life skillnad mot att döda varje litet ensamt skitskelett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Är level 62 nu med rågen och kör en Flurry - Poision build med lite lifesteal och survival inblandat, det går utav bara farten.

Igår fick jag ett par Frostburn unique handskar som ger mig en Lucky Hit att mobs blir Freezed vilket öppnade upp skillträdet ännu mer för då kunde jag specca om så att jag fick increased damage mot Freezed mobs och lite annat gott. Jag stal lite skill points från mina andra passiva och körde på det.
Resultatet blev att jag eventuellt kan känna av lite mindre damage då jag bytte ut ett par andra unika handskar som gav mig en shadow rogue som kopierade min Flurry men min survival blev otroligt mycket högre då de flesta fiender blir frysta efter 3-4 sekunder in i varje fight
Otroligt roligt att ett enda item kan öppna upp skillträdet på det sättet och ge så mycket.

Förstår verkligen inte folk som klagar på typ reddit på itemisation och annat, tycker verkligen dom lyckats otroligt bra Blizzard.

Fick också Frostburn igår.
Vet dock inte riktigt hur jag ska få in det i min build (poison/trickster/weakness), dessutom tappar jag +3 penetrating shot.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Blev också klar med storyn häromdagen men vid lvl 44.
Hur kommer du levla till 50+?

väldigt bra fråga! inte riktigt kommit fram till det :')

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Är de någon som vet hur det blir när säsongerna släpps? Behöver man köra igenom storyn igen för varje ny säsong? eller varje act, eller kommer de ha något som gör att man bara kan komma in o nöta direkt för levlar och gear?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Är de någon som vet hur det blir när säsongerna släpps? Behöver man köra igenom storyn igen för varje ny säsong? eller varje act, eller kommer de ha något som gör att man bara kan komma in o nöta direkt för levlar och gear?

Story kan du skippa om du gjort den, du får renown rewards fast renown börjar på noll för seasonal unlocks och du får Altar bonusen.

Permalänk
Medlem

Älskar spelet!!
Min sorcerer är 45 nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Story kan du skippa om du gjort den, du får renown rewards fast renown börjar på noll för seasonal unlocks och du får Altar bonusen.

Som ja misstänkte då, en vän pratade om att man va tvungen att köra igenom storyn vid varje season, o då sa ja att de lär tappa enormt med spelare. Men bra, då va de som ja tänkte.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Story kan du skippa om du gjort den, du får renown rewards fast renown börjar på noll för seasonal unlocks och du får Altar bonusen.

Dom har dock inte sagt hur man kommer behöva skaffa renown. Min och många andras förhoppning är att det kopplas till annat än t.ex. att göra side quests igen.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Dom har dock inte sagt hur man kommer behöva skaffa renown. Min och många andras förhoppning är att det kopplas till annat än t.ex. att göra side quests igen.

Nä, det är ju såklart mycket möjligt att quests inte kommer ge renown alls och att de kopplar in nått annat men de har iaf tydligt sagt att battlepasset har renown så någon typ av insamlingsystem kommer det vara. Hade ju personligen blivit rätt trött om man behövde utforska kartan igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Nä, det är ju såklart mycket möjligt att quests inte kommer ge renown alls och att de kopplar in nått annat men de har iaf tydligt sagt att battlepasset har renown så någon typ av insamlingsystem kommer det vara. Hade ju personligen blivit rätt trött om man behövde utforska kartan igen.

Håller helt klart med och hoppas Blizzard inser det. Renown hade fungerat om kartan var utforskad samt att side quests inte var ett krav utan att man får renown av dungeons etc.

Vi får se, hoppas dom tänker till

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Blev klar med storyn igår, level 46..! Så nu ska man grotta ner sig i allt de goa!

What.. Är lvl 45 och har inte ens påbörjat act 2..
Är ju så mycket annat att göra!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

What.. Är lvl 45 och har inte ens påbörjat act 2..
Är ju så mycket annat att göra!

What! Det är ju typ meningen att man blir klar med story runt lvl 50.
Kul att du hittat så mycket o göra dock:=) Men mycket mer släpps loss efter Storyn.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

What.. Är lvl 45 och har inte ens påbörjat act 2..
Är ju så mycket annat att göra!

Level cap på storyn är 50, så bättre att spara det andra tills du är klar med storyn, annars kommer du göra halva storyn utan att få någon exp :(.

Edit: level cap på fienderna alltså

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Soloa precis butcher i en tier 6 dungeon, de va hur lugnt som helst. Sorceress är fan bra, (Jag är level 59)

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7