Komplett SweC-Bonanza 7 - Jul i Juli -edition - Diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

DDR4?! What year is it?
Vi ska se om vi kan ordna det.

//Erik

Heja DDR4 3600mhz cl16 eller lägre!!

Permalänk
Medlem

Är nätaggen något att ha? Duktig rabatt där men någon som testat om de är nå bra? Fläktkurvor osv.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av BostonGurkan:

Hade gärna knipit en airfryer. Tyvärr kom jobb emellan. Bättre lycka nästa gång. Bra ihopskrapat av komplett med tanke på rådande läge ändå!

Vi tackar

Skrivet av knewt:

Jag drömmer fortfarande om airfryern som försvann...

Fry me a river
Men kanske nästa gång.

Skrivet av Skal3t:

Får inte in koden för corsair mp600.
Lade den i korgen när det fanns 15 kvar

Den gick snabbt, snabbare än vad webbsidan hinner uppdatera -tvärr.

Skrivet av Bobvid:

@komplett Jag köpte Corsair MP600 PRO NH NVMe M.2 SSD och det drogs pengar via Swish men jag är fortfarande på betalningssidan och under kontoöversikt så står det inget order.

Skrivet av Bobvid:

Min betalning gick igenom för MP600 men hemsidan fastnade. Pengar har dragits från kontot men ingen order. 13 minuter sen.

Om ni efter några timmar inte har fått ett ordernummer så kontakta vår kundservice så får vi gräva vidare i det. Om vi kan se att en debitering gjorts men fallerat av någon grund så kan vi se på möjliga lösningar.

Skrivet av atraversiamo:

Skulle beställa en 4070ti men det står fel kod 😮‍💨
Tack för denna gång kanske hinner till nästa gång 😅

Då var du tyvärr för sent ute

Skrivet av marow:

också nyfiken om det kan komma något mer extra erbjudande? @Komplett

Vi har inget planerat så räkna inte med det. Men vi utesluter inte att vi får feeling och kanske gör något mer
Oavsett så kommer det upp en tävling efter 22:00 i kväll

Skrivet av Snusious:

Kanske gammalt men upptäckte precis "påskäggen" om man har musen över era deals som är slut.
Plus dagens ordvitsar på det.
Plus de deals man utnyttjade.
Det här var en trevlig avledning på en regnig måndag, så måste tacka @Komplett igen!

Tack själv

Skrivet av Jocke83:

Är det omöjligt att tigga om igloo blåsare?

Tigga kan man men den komemr inte tillbaka, vi har ju haft med två gånger tidigare

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Eismannen:

Är nätaggen något att ha? Duktig rabatt där men någon som testat om de är nå bra? Fläktkurvor osv.

Köpte den på 850w. Vad jag förstod det som, så kan man installera deras mjukvara så kan man styra fläkten själv. I deras silent mode startar den först vid 50% belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Är nätaggen något att ha? Duktig rabatt där men någon som testat om de är nå bra? Fläktkurvor osv.

Som tidigare länkats i tråden så har 750W versionen fått bra hos gurun https://www.cybenetics.com/d/cybenetics_GB6.pdf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi tackar

Fry me a river
Men kanske nästa gång.

Den gick snabbt, snabbare än vad webbsidan hinner uppdatera -tvärr.

Om ni efter några timmar inte har fått ett ordernummer så kontakta vår kundservice så får vi gräva vidare i det. Om vi kan se att en debitering gjorts men fallerat av någon grund så kan vi se på möjliga lösningar.

Då var du tyvärr för sent ute

Vi har inget planerat så räkna inte med det. Men vi utesluter inte att vi får feeling och kanske gör något mer
Oavsett så kommer det upp en tävling efter 22:00 i kväll

Tack själv

Tigga kan man men den komemr inte tillbaka, vi har ju haft med två gånger tidigare

//Erik

Tyvärr så återbetalades summan som debiterades nu. Fick tillbaka 999KR från Swish. Så himla tråkigt att man inte kunde beställa Air Fryern pga koden inte funkade och nu MP600 var jag återigen i tid vid 17:30 och gjorde en beställning som gick igenom på Swish men inte betalningssidan. Denna Komplett Bonanza var något som jag gärna glömmer

Permalänk

Hmm... 01, 02, ..., 05, ..., 11, ..., 16, ..., 18, ..., ?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bobvid:

Tyvärr så återbetalades summan som debiterades nu. Fick tillbaka 999KR från Swish. Så himla tråkigt att man inte kunde beställa Air Fryern pga koden inte funkade och nu MP600 var jag återigen i tid vid 17:30 och gjorde en beställning som gick igenom på Swish men inte betalningssidan. Denna Komplett Bonanza var något som jag gärna glömmer

Som sagt, kontakta vår kundservice i morgon så får vi kolla närmare på det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tack Komplett, blev ssd och nätagg, sparade runt 650 spänn på produkter jag tänkt köpa annanstans och fick bättre varor för pengarna!

Permalänk
Medlem

För den som inte hann kör Webhallen en sorts spegling på vissa varor. De har dock sämre betyg än Komplett

Stämmer inte, fel av mig
Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Skrivet av bartil:

För den som inte hann kör Webhallen en sorts spegling. De har dock sämre betyg än Komplett

Har du länk?

Eller speglar de bara varorna, inte priserna, menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi ordnar senaste versionen av HAF till ett lägre pris än nuvarande kampanjpris. Under tusenlappen för vitt eller svart. Observera den trevliga, justerbara, GPU-fläkten i botten. Dock får du ingen fancy kod denna gång.

Du får ju slå till på en iiglo-stick vettja
Men okej, 10490kr med ditt nick som kod. Happy cleaning:)

BOOM! @Mmm222 @Apanx. Ert förstahandsval till 3990 bananer med koden Mmm222. Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 6000MHz 64GB

Det kan vi ordna. BLunda och mata in ditt nick som rabattkod så blir priset 219kr

Det ordnar vi. Corsair MP600 PRO NH NVMe M.2 SSD 2TB för under tusenlappen är väl OK?

//Erik, Ole & Noa

Shit missade det, har suttit på akuten pga stukad vrickad fot och såg att alla var slut :/

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Har du länk?

Eller speglar de bara varorna, inte priserna, menar du?

Nej sök själv. Såg mp600 och 4070ti

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Är nätaggen något att ha? Duktig rabatt där men någon som testat om de är nå bra? Fläktkurvor osv.

Nu har du fått svar som ger cybenetics check, där det ser bra ut (750W modellen).
Men vad jag kollat och gissar lite:
De ligger i tier B speculative position i psu tier list och jag gissar att det är för att de är så pass nya. Cooler Masters V Gold V2 är ett tier A PSU och dessa verkar vara en uppdatering av dem. Så tror efter fler tester att de kommer ligga som topp nätagg!
Hur som: 80+ gold, fullmodulärt, ATX 3.0 med 12VHPWR kabel, 10 års garanti. Till väldigt bra pris.
Trodde dessa skulle försvinna snabbare än Corsairs Shift gjorde förra bonanzan.

Poängtera att det är bra pris med tanke på dagens PSU landskap!
Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem

Vad var det för airfryer som gick åt så fort? Man ser ej modellnummer på sidan

Permalänk
Medlem

Jaha.. tyvärr inget denna gång.. väntade men men..

https://www.komplett.se/product/1245042/hem-hushaall/dammsuga...

Kanske kommer någon annan gång.. den ni la upp är inte aktuell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Vad var det för airfryer som gick åt så fort? Man ser ej modellnummer på sidan

Denna:
https://www.komplett.se/product/1216843/hem-hushaall/koksappa...

Permalänk
Medlem

Jag är paranoid, tror fortfarande på lite semesterfeeling från komplett och det kommer något mer.

De antal gånger jag setat och refreshat sidan vill jag inte veta

Men äsch en klocka var inte fy skam, tack @komplett

Edit:
Hur pass passar cooler master nätaggen i sfx chassin?
Vet att jag kan kolla längd etc men, är de generellt små eller standard storlek?

Permalänk
Skrivet av bartil:

Nej sök själv. Såg mp600 och 4070ti

Ok. Sökte nu.
mp600 Pro NH 2TB ... ger 1849kr (utan kylare, ingen rabatt)
mp600 2TB ... ger 1690 kr (med kylare, rabatt)

mp600 ... ger ingen lägre prissatt än ovanstående. Är det någon av dem du menar?

(Tänker att 1690kr är en bit ifrån 999kr, som Komplett hade NH-varianten för, även om det är rabatterat)

Vänligen
/AC

Permalänk
Medlem

Synd att de inte fanns grafikkort under 10k
2st för över 12k lite besviken på grejerna ni hade

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av bartil:

Försökte rengöra datorn men fick bara damm i ögonen och blev andfådd. Det måste finnas något enklare sätt?

Skrivet av Jocke83:

Är det omöjligt att tigga om igloo blåsare?

Skrivet av Nimman:

Jag är paranoid, tror fortfarande på lite semesterfeeling från komplett och det kommer något mer.

De antal gånger jag setat och refreshat sidan vill jag inte veta

Men äsch en klocka var inte fy skam, tack @komplett

Edit:
Hur pass passar cooler master nätaggen i sfx chassin?
Vet att jag kan kolla längd etc men, är de generellt små eller standard storlek?

OK, en sista

Med koden "blåsning" så får de 10 första en iiglo handhållen dammblåsare för 599kr. Annonseras endast här i tråden. Först till kvarn, 10st. Gäller fram till 23:00

//Erik

Uppdaterat pris på erbjudandet.
Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

OK, en sista

Med koden "blåsning" så får de 10 första en iiglo handhållen dammblåsare för 890kr. Annonseras endast här i tråden. Först till kvarn, 10st.

//Erik

@jocke83 Skynda nu för helvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Ok. Sökte nu.
mp600 Pro NH 2TB ... ger 1849kr (utan kylare, ingen rabatt)
mp600 2TB ... ger 1690 kr (med kylare, rabatt)

mp600 ... ger ingen lägre prissatt än ovanstående. Är det någon av dem du menar?

(Tänker att 1690kr är en bit ifrån 999kr, som Komplett hade NH-varianten för, även om det är rabatterat)

Vänligen
/AC

Det var fel av mig, kollade för slarvigt och trodde det var samma pris.
Detta är nog samma erbjudande som Komplett dock:
4070 ti strix för 11499

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av bartil:

Det var fel av mig, kollade för slarvigt och trodde det var samma pris.
Detta är nog samma erbjudande som Komplett dock:
4070 ti strix för 11499

Nix. Vi sålde den för 10490kr

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix. Vi sålde den för 10490kr

//Erik

Okej, dubbelfel av mig alltså. Lämnar banan...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Tack

Tack för Bonanzan. Blev ett proaktivt nätaggregat för nästa build :).

Vidare varför gick airfryern så snabbt hittar inget som gör att just den var väldigt bra och lite för lite om Xiaomim vs ex Philips bättre varianter. Ngn Airfryking som kan berätta?

Permalänk
Skrivet av Komplett:

OK, en sista

Med koden "blåsning" så får de 10 första en iiglo handhållen dammblåsare för 890kr. Annonseras endast här i tråden. Först till kvarn, 10st.

//Erik

Skrivet av Bobiri:

@jocke83 Skynda nu för helvete

Ledsen för att kanske göra er besvikna. Men Alina har denna på kampanj, för 699 kr:
https://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=IIAIRDUSTU...

Men bra försök! Keep 'em coming!

Permalänk
Skrivet av askerone:

Tack för Bonanzan. Blev ett proaktivt nätaggregat för nästa build :).

Vidare varför gick airfryern så snabbt hittar inget som gör att just den var väldigt bra och lite för lite om Xiaomim vs ex Philips bättre varianter. Ngn Airfryking som kan berätta?

Airfryer-hype lite här o var i världen verkar det som. Cosori har blivit kända som ett bra (topp?) märke för just airfryers. Jag kan dock tipsa om deras Dual Blaze - som har värme både uppifrån och nerifrån. Poängen? Man slipper vända på maten efter halva tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har den där och tycker den gör sitt jobb bra för min 32" skärm, synd att den inte kan motverka ett lite rangligt datorbord bara >_>