Ubisofts nya fuskfångarverktyg extremt effektivt – 70 procent nedgång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Den bästa lösningen måste ändå vara en personlig ban mot att spela Ubisoft-spel.

Det hade gjort alla 4 personer väldigt ledsna

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Bra, konsol spelar man i soffan med kontroll. mus/tgb är för PC.

Spelar också i soffan med min PC, måste man inte ha konsol för att göra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Fast att spela FPS med handkontroll är ju som att springa maraton med ett rep knutet mellan båda fotknölarna.

Fast idag är ju FPS med handkontroll > Mus och Tangentbord sålänge de har skitstark magnetism som i Warzone.

Var ju även samma sak i Fortnite och något annat spel där de spammade Aimknappen på kontrollen för autoaim på huvudet oavsett hur fienden rörde på sig.

Permalänk
Medlem

Well om det då är att det inte stödjs tangentbord och mus i spelet så kan det ju anses som fusk.

Dock tycker jag det borde vara valfritt att använda tangentbord och mus i spel om man så vill. Tex om jag haft en konsoll och velat spela ngt konsoll exlusivt fps så hade jag inte velat köra med kontroller. Då hade jag velat sitta med min Couchmaster och spelat. Likaså om jag bara vill köra runt lite bil i gta v på pc, så kan jag sitta med kontrollern.

Förövrigt så va det ngn som skrev förkortningen MnK och för alla som undrar så googlade jag och det står tydligen för "Mammas Nya Kille".

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Fast att spela FPS med handkontroll är ju som att springa maraton med ett rep knutet mellan båda fotknölarna.

Alla vet att fps är sämst med handkontroll osv blabla, men i spelet som diskuteras här så är ju då den faktiska tävlingsgrenen "maraton med rep knutet mellan båda fotknölarna", och då är det rimligt att kalla det fusk att köpa specialhårdvara för att ta bort repet när spelet officiellt inte har stöd för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Fast idag är ju FPS med handkontroll > Mus och Tangentbord sålänge de har skitstark magnetism som i Warzone.

Var ju även samma sak i Fortnite och något annat spel där de spammade Aimknappen på kontrollen för autoaim på huvudet oavsett hur fienden rörde på sig.

Skrivet av flexm:

Alla vet att fps är sämst med handkontroll osv blabla, men i spelet som diskuteras här så är ju då den faktiska tävlingsgrenen "maraton med rep knutet mellan båda fotknölarna", och då är det rimligt att kalla det fusk att köpa specialhårdvara för att ta bort repet när spelet officiellt inte har stöd för det?

Ja jo okej, FPS med kontroll idag är alltså "maraton med rep knutet mellan båda fotknälarna stående på en sparkcykel med 2000w motor på båda hjulen". Jag tror jag bara håller mig på Windows o spelar FPS som en vanlig gamer istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Ja jo okej, FPS med kontroll idag är alltså "maraton med rep knutet mellan båda fotknälarna stående på en sparkcykel med 2000w motor på båda hjulen". Jag tror jag bara håller mig på Windows o spelar FPS som en vanlig gamer istället.

Nackdelen är ju de man möter istället som använder kontroll i spel som har crossplatform

Permalänk
Sötast
Skrivet av talonmas:

Kan de inte ha en server för handkontroll och en server för mus o tangentbord istället? Känns som den bättre lösningen. Folk gillar uppenbarligen att spela med båda.

Här är en riktigt bra lösning för spelarna.
Genom att lägga till valbart native tgb/mus stöd så kan man med andra ord attrahera fler spelare som gillar att styra med mus och tangentbord.

Gissningsvis har dock ekonomi och marknads avdelningen gjort en kalkyl som visar att produkten får ett högre totalvärde genom att t.ex ha en upplevd större spelarbas eller något genom att se till att alla spelar på samma servrar, därav gör aktieägare glada.

Inte så att gamers är prioriteten i AAA games direkt.

Permalänk
Medlem

skönt att man gett upp de efterblivna konsolerna för många år sedan.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt. Med tanke på vad en vettig gamingdator kostar idag så hade det varit nice med obligatorisk mus/tangentbord stöd för spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Bygg en konsol med en sjukt dålig handkontroll så att spelen är svåra bara för att kontrollen är värdelös och sen om någon försöker spela med en bättre kontroll så kallar man dom för fuskare

Well, om 99% kör med kontroll blir det ju fusk om du kör med något som är mycket "bättre" och enklare. Är som att ta med automatvapen till en pilbågs fight..

Sen hade det varit lätt löst genom att bara para ihop spelare med det ena eller det andra..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det är mycket rationaliserande här i tråden som kanske ger en insikt i hur visst folk tänker. Tror den senaste siffran var att hälften av alla FPS-spelare använder fusk av något slag, så vi kanske kan anta att vartannat inlägg är från fuskare? 😉

Spelar inte FPS själv längre, men tycker det är väldigt intressant med psykologin hos dom som fuskar. Vad jag förstått från den lilla forskning som gjorts så är det vanligt att de rationaliserar fusket med att de egentligen ”förtjänar” att vinna, men på grund av externa faktorer de skyller på, som dåliga lagkamrater, andra fuskare (ironiskt nog), dålig dag, etc. så vart det orättvist.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drenmi:

Det är mycket rationaliserande här i tråden som kanske ger en insikt i hur visst folk tänker. Tror den senaste siffran var att hälften av alla FPS-spelare använder fusk av något slag, så vi kanske kan anta att vartannat inlägg är från fuskare? 😉

Spelar inte FPS själv längre, men tycker det är väldigt intressant med psykologin hos dom som fuskar. Vad jag förstått från den lilla forskning som gjorts så är det vanligt att de rationaliserar fusket med att de egentligen ”förtjänar” att vinna, men på grund av externa faktorer de skyller på, som dåliga lagkamrater, andra fuskare (ironiskt nog), dålig dag, etc. så vart det orättvist.

Vet inte vem du syftar på eller vem i tråden som försvarat fuskare?

Cronus Zen som artikeln nämner, är ett fysiskt tredjeparts-verktyg, ser ut som en usb sticka nästan som placeras mellan konsoll och kontroll, som eliminerar recoil helt i exempelvis Warzone 2 ihop med handkontroll, något i stort sett alla topp CoD controller-streamers använde förut Och de var väldigt öppna med användandet: Nadia, Nickmercs, Ghost Aydan mfl.

Det tog typ 3 år innan Activision bestämde sig för att göra något åt det då de inte ansåg det vara ett problem och några ursäkter från dem var bla att det var svårt att upptäcka.. konstigt när Epic Games gjorde något rätt kvickt däremot för Fortnite Skillnad på företag!

Para ihop detta med autoaimet som redan är inbyggt i en del konsollspel. I warzone behöver du bara gå in i spelets insställningar och sätta aim assist på Black Ops så behöver du själv inte riktigt sikta alls längre så länge du rör på dig med vänster sticka. Allt är liksom inbyggt, helt sjukt hur mycket handikapp onlinespel har i dag på konsoll. Såpass att "Proffs"-spelare i vissa spel bytt från mus och tangentbord till handkontroll på PC för att även där kan de aktivera den löjliga aim assisten i spelets meny.

Permalänk
Medlem

För att ge lite kontext. Detta motverkar att spelare på t.ex xbox sitter med mus/t-bord och kör rankade games i Rainbow Six Siege som ett exempel. Sen går det diskutera huruvida mus/t-bord är bättre/sämre än handkontroll. Sen finns fler utvecklare/spel som sätter stopp för detta, ubi är ju inte ensamma om detta, men kanske strängast vad gäller bestraffningen.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Det är mycket rationaliserande här i tråden som kanske ger en insikt i hur visst folk tänker. Tror den senaste siffran var att hälften av alla FPS-spelare använder fusk av något slag, så vi kanske kan anta att vartannat inlägg är från fuskare? 😉

Spelar inte FPS själv längre, men tycker det är väldigt intressant med psykologin hos dom som fuskar. Vad jag förstått från den lilla forskning som gjorts så är det vanligt att de rationaliserar fusket med att de egentligen ”förtjänar” att vinna, men på grund av externa faktorer de skyller på, som dåliga lagkamrater, andra fuskare (ironiskt nog), dålig dag, etc. så vart det orättvist.

😆👍

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Här är en riktigt bra lösning för spelarna.
Genom att lägga till valbart native tgb/mus stöd så kan man med andra ord attrahera fler spelare som gillar att styra med mus och tangentbord.

Gissningsvis har dock ekonomi och marknads avdelningen gjort en kalkyl som visar att produkten får ett högre totalvärde genom att t.ex ha en upplevd större spelarbas eller något genom att se till att alla spelar på samma servrar, därav gör aktieägare glada.

Inte så att gamers är prioriteten i AAA games direkt.

Brukar det fungera att ge en viss spelarbas en enorm teknisk fördel i spel för att attrahera fler spelare? De kanske ska börja sälja wallhacks och ESP som ett valfritt betaltillägg för att jämna ut det hela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Nja, att inte spela fps med handkontroll är väl snarare som att inte gå på styltor i en löpartävling.

Isåfall så är det som att inte gå på styltor i en löpartävling där hela poängen med den löpartävlingen är att man ska använda styltor i den.

Det går inte att komma ifrån att det är fusk att använda extern hårdvara för att få igång mus och tangentbord i multiplayer när spelen inte stödjer input från dem direkt på egen hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Fast att spela FPS med handkontroll är ju som att springa maraton med ett rep knutet mellan båda fotknölarna.

Fast det är ju valet du gjort att köra fps på konsoll, lika för alla konsollspelare, mot varann. Men verkar ju vara i det här fallet så får ju folket med mus på konsoll typ aimbot också. Därav fusket i det hela..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Bygg en konsol med en sjukt dålig handkontroll så att spelen är svåra bara för att kontrollen är värdelös och sen om någon försöker spela med en bättre kontroll så kallar man dom för fuskare

Exakt, fps går fan inte att spela med handkontroll. Det är som att cykla enhjuling och jonglera med bananer samtidigt. Det finns dem som är bra på det, men det betyder inte att det är lätt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Plötsligt inser jag anledningen till varför jag aldrig kommer att köpa en konsol.

helt omöjligt att spela med handkontroll i fps spel enl mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pine-orange:

Brukar det fungera att ge en viss spelarbas en enorm teknisk fördel i spel för att attrahera fler spelare? De kanske ska börja sälja wallhacks och ESP som ett valfritt betaltillägg för att jämna ut det hela?

En del av er här verkar omedvetna om hur kraftfull en handkontroll är ihop med magnetism inbyggt i spel.

Mus och tb är inte ens en fördel i fps längre om den möjligheten finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Exakt, fps går fan inte att spela med handkontroll. Det är som att cykla enhjuling och jonglera med bananer samtidigt. Det finns dem som är bra på det, men det betyder inte att det är lätt

Som allt annat handlar det väl om träning och erfarenhet. Har man, som i mitt fall, spelat Halo på konsol sedan 2001 så är det ett icke-problem och känns väldigt naturligt. Gör man det bara nån gång ibland för att det inte finns några alternativ så förstår jag att man kan bli irriterad på det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

En del av er här verkar omedvetna om hur kraftfull en handkontroll är ihop med magnetism inbyggt i spel.

Mus och tb är inte ens en fördel i fps längre om den möjligheten finns.

En del av er här verkar omedvetna om att det går att ha fördelarna med handkontroll samtidigt som man har mus och tb.

Jag gillar ironin dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Så "fusket" i detta fallet är enbart att dom använder mus och tangentbord istället för kontroll?

mja, det finns en uppsjö med hårdvara som kompenserar för recoil och andra saker. detta gör att man inte kan fuska med hårdvara som koppla in via USB för såna saker tex också. inte super insatt för jag är inge consol spelare, men det är en av orsakerna jag inte gillar "crossplay".

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Kan de inte ha en server för handkontroll och en server för mus o tangentbord istället? Känns som den bättre lösningen. Folk gillar uppenbarligen att spela med båda.

Exakt. Detta hade varit det vettiga.

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

En del av er här verkar omedvetna om hur kraftfull en handkontroll är ihop med magnetism inbyggt i spel.

Mus och tb är inte ens en fördel i fps längre om den möjligheten finns.

Det beror helt på spelet och även när det är stark magnetism så är det ofta både fördelar och nackdelar med både mus och tangentbord. Typ den slutsatsen kom RocketJumpNinja fram till i en ny video där han diskuterade om att använda kontroll i Apex.

Och för er som säger att FPS-spel är omöjligt på kontroll så håller jag med, så länge man inte använder gyro + flickstick
Bli utbildade om denna gudomliga controlscheme: https://www.youtube.com/watch?v=PJIqEX93vL8
Jag använder detta till alla FPS som jag har installerade på min SteamDeck. Var ovant i början men nu kan jag inte gå tillbaka till traditionell kontrolluppsättning.

Annars tycker jag att Ubisoft borde lägga in native support för mus o tangentbord till konsol. Funkar ju bra i CoD-MW2 där man ser vilken plattform och inputmethod folk har. Det händer ju att man ser folk på PS/XBOX som kör med mus o tangentbord.

Permalänk
Sötast
Skrivet av pine-orange:

Brukar det fungera att ge en viss spelarbas en enorm teknisk fördel i spel för att attrahera fler spelare? De kanske ska börja sälja wallhacks och ESP som ett valfritt betaltillägg för att jämna ut det hela?

Tror du får läsa båda inläggen innan du spårar ut emotionellt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tror du får läsa båda inläggen innan du spårar ut emotionellt ^^

Blev du upprörd för att jag missade kontexten i första inlägget? Det händer ibland, det är inget examensarbete direkt. Det var inte medvetet i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det låter som pengar i sjön. Det är inte många konsolspelare som håller på och kör med tangentbord och mus istället.

Tja,, enligt ubisoft så verkar det ju vara ganska många....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Tja,, enligt ubisoft så verkar det ju vara ganska många....

Var hittade du de siffrorna?