Följ Amazon Prime Day på SweClockers – tusentals erbjudanden i 48h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Amazons hemsida är oerhört ful, ville bara säga det. Det gör att jag inte vill handla där, ville bara säga det också.

Instämmer. Känns som att handla på Wish/Alibaba. Mest skit som kommer upp även när man söker på något äkta.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Lite iPad Pro m1 som är nedsatta, ps5:an är typ det enda fyndet. Blev ju inte bättre att man smällde dit kemikalieskatten. Handlar allt jag kan för pengarna innan kronan dyker ännu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Jag sällar mig till skaran som tänker en "Amazon rea" lite som att gå in på Lidl för att handla. Man vet inte riktigt vad dom har till salu, men det brukar alltid finnas något vettigt till bra pris bland allt skräp. Blev ett par Birkenstock-tofflor för 540kr och en iPad Pro 11" (M1) med 5G, kunde lika gärna blivit en batteridriven handöverfräs om dom reat ut en sådan av rätt märke.

Var det riktiga Birks på rea? Jag hittade bara "birkoflor" i syntetläder, de är crap.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Hur står sig de 29% rea på Kindle Paperwhite? Är det en stor sänkning eller kommer det bättre under Black Friday?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Hur står sig de 29% rea på Kindle Paperwhite? Är det en stor sänkning eller kommer det bättre under Black Friday?

Köp och njut av böcker under sommaren istället för att vänta ett halvår för att ev spara några kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är intresserad av Amazon Fire Max 11 (2023) till mig själv och en till far.
Han sitter på en trött gammal Galaxy TAB från typ 2019 eller så just nu..

Dock så verkar den inte finnas på DE.

Jag skall till England om du vill att jag ordnar två 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

någon av er som har handlat av amazon? har ni varit nöjda eller är det krångligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WitchDoctor91:

någon av er som har handlat av amazon? har ni varit nöjda eller är det krångligt?

Väldigt enkelt, speciellt returer.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av WitchDoctor91:

någon av er som har handlat av amazon? har ni varit nöjda eller är det krångligt?

Har handlat hundratals gånger både på svenska, engelska, tyska och franska Amazon. Superenkelt med returer, välja leverantör m.m. Har ofta chocksänkningar på enskilda darorkomponenter under några timmar men de här större prime-reorna brukar vara kass...

Permalänk
Medlem

Blev lite vitaminer och mineraler och en musmatta i läder med armledsstöd.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Hur står sig de 29% rea på Kindle Paperwhite? Är det en stor sänkning eller kommer det bättre under Black Friday?

Tror bara det var 25% förra årets BF när jag köpte min. Väl värd pengarna, älskar de nya sidbläddringsanimationerna, det var en game changer för mig!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Tycker ändå att det var en helt okej rea. men jag var inte på jakt efter något speciellt förutom en mokabryggare, sen köpte jag skit som alltid går åt, hudvård, rengörningsprodukter, rakblad, tandborsthuvuden.
Skulle ha kostat ca 1300, blev 1026.. sen handlat via refunder.se med refunder pay, så 5.5% cashback på det..

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

För mig blir detta och så många andra reor bara konstiga och det slutar som oftast med att jag inget köper.
Vad är egentligen på rea och inte.
Känns som det alltid är rea och rea idag är normalpris.
Så för mig blir det bara märkligt och jag tappar helt suget. Sedan är det just hos amazon så plottrigt att man vet ju inte vad efter en stund, saker ligger väldigt huller om buller

Permalänk
Medlem

För er som gillar Nothing Phone 1 har de ett bra erbjudande tycker jag: https://www.amazon.se/dp/B09Z6R6C7C
8/128GB 3990:-
8/256GB 4550:- (Endast svart modell)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

För mig blir detta och så många andra reor bara konstiga och det slutar som oftast med att jag inget köper.
Vad är egentligen på rea och inte.
Känns som det alltid är rea och rea idag är normalpris.
Så för mig blir det bara märkligt och jag tappar helt suget. Sedan är det just hos amazon så plottrigt att man vet ju inte vad efter en stund, saker ligger väldigt huller om buller

Och alltid så märkliga grupperingar, "Save 5% or more or xingzhentjong and similar", så visar de en bild på en ssd och så går man in så är det kattmat, en slinky och en usb-c kabel i färgen barbie-rosa.

Permalänk
Medlem

Fördelen med Amazon reor är ju att kombinera rea + prime rabatt vid köp med 10 produkter osv. Även om de bara har 15% nu innan var de 20%.

Har köpt många saker på amazon som slutat på typ 80% billigare än ordinarie med alla erbjudande kombinerade. Och såklart sidor som adealsweden har ju fixat många felpris fynd osv också

Amazon är utan tvekan den sidan jag handlar mest på nu för tiden, generellt dvs.

Permalänk
Musikälskare

Gillar Amazon och hela familjen handlar ofta där (Prime e najs), ska hålla ett öga på det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WitchDoctor91:

någon av er som har handlat av amazon? har ni varit nöjda eller är det krångligt?

De gör det lite för lätt som konsument, så amazon upplevelse är toppen, hemsidan är väll det som sinkar de till en 4/5 i helhetsbetyg.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Deras sökfunktion är ju helt värdelös. Inte konstigt att jag aldrig handlar från Amazon. Söker på AM5-moderkort genom deras egna söktjänst men trots det så dyker det upp AM4-moderkort till höger och vänster.
Skandalöst uselt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Helt bisarrt hur stort sortimentet är kontra hur uselt sökfunktionen fungerar. Nåja, sjukt många erbjudanden och riktigt bra priser på sina håll. Svårt att låta bli att köpa för att det är "bra att ha" vilket jag antar är en stor del av deras affärsmodell.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Deras sökfunktion är ju helt värdelös. Inte konstigt att jag aldrig handlar från Amazon. Söker på AM5-moderkort genom deras egna söktjänst men trots det så dyker det upp AM4-moderkort till höger och vänster.
Skandalöst uselt.

Skulle vilja påstå att tyska Amazon är 100 ggr bättre än den svenska sidan. Ibland går det dock att göra riktiga fynd på svenska Amazon, då de dåliga översättningarna även görs på valutakursen ibland. 1 € = 1 SEK tackar vi för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Deras sökfunktion är ju helt värdelös. Inte konstigt att jag aldrig handlar från Amazon. Söker på AM5-moderkort genom deras egna söktjänst men trots det så dyker det upp AM4-moderkort till höger och vänster.
Skandalöst uselt.

Det är per design, de vill att du ska exponeras för så många produkter som möjligt. När man är van att kunna filtrera ner i minsta detalj känns det riktigt värdelöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Det är per design, de vill att du ska exponeras för så många produkter som möjligt. När man är van att kunna filtrera ner i minsta detalj känns det riktigt värdelöst

Så du menar att tyskarna inte luras lika lätt och därför fick en bättre sökmotor?

Nej, att det är per design känns som en urban IT myth.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ps5 var på rea, men dem höjde plötsligt priserna? 5400 för ett digital blev 6300🥴

Permalänk

Varför finns det bättre deals på amazon.de? Någon som vet om man kan beställa från .de med ett svenskt prime-konto?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av nchannelmosfet:

Varför finns det bättre deals på amazon.de? Någon som vet om man kan beställa från .de med ett svenskt prime-konto?

Prime är separat, tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Prime är separat, tyvärr.

Jag har ett UK-prime, har handlat med det aktiverat i Tyskland och Sverige. Kanske är för att det är ett lastgammalt brittiskt som gör att det fungerar? Har dessutom inte testat på ett tag nu... Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Deras sökfunktion är ju helt värdelös. Inte konstigt att jag aldrig handlar från Amazon. Söker på AM5-moderkort genom deras egna söktjänst men trots det så dyker det upp AM4-moderkort till höger och vänster.
Skandalöst uselt.

Skrivet av Dimestam:

Helt bisarrt hur stort sortimentet är kontra hur uselt sökfunktionen fungerar. Nåja, sjukt många erbjudanden och riktigt bra priser på sina håll. Svårt att låta bli att köpa för att det är "bra att ha" vilket jag antar är en stor del av deras affärsmodell.

Skrivet av reinholdsson:

Det är per design, de vill att du ska exponeras för så många produkter som möjligt. När man är van att kunna filtrera ner i minsta detalj känns det riktigt värdelöst

Skrivet av talonmas:

Så du menar att tyskarna inte luras lika lätt och därför fick en bättre sökmotor?

Nej, att det är per design känns som en urban IT myth.

För mig fungerar Amazons sökning för det mesta och skulle den inte fungera använder jag Google för att hitta till Amazon

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Känner mig väldigt amerikansk efter 1 timmes shopping runda nu på morgonen.

Blev en hel del hushållsartiklar som såpa, maskindiskmedel, disktrasor, tandkräm, munskölj med mera. Utöver prime day så har man ju även rabattrappan vilket är gött
Får se om man plockar hem en wd sn850x idag, väldigt mycket fomo där.

Iallafall så känner jag mig lite som på bilden nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Jag har ett UK-prime, har handlat med det aktiverat i Tyskland och Sverige. Kanske är för att det är ett lastgammalt brittiskt som gör att det fungerar? Har dessutom inte testat på ett tag nu... Någon som vet?

Mitt brittiska prime gick inte o använda i sverige, endast prime video funkade. Sa upp det och köpte svenska prime istället