Permalänk
Medlem

Cm hyper 212 Black edition
https://www.amazon.se/dp/B09K7VDTXW/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_154X...
406:-

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4968160
495:-

Dock inte billigaste någonsin men okej pris för en kylare

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Finns ju typ fem miljarder OnePlus telefoner på rea.

Någon som orkar rekommendera olika modeller som är bra och värda att kika in på?

Har själv OnePlus 9 Pro och är grymt nöjd med den.

Jag uppdaterade telefonen vid att resetta HELA telefonen till fabriksskicks, sen körde jag individuellt ALLA uppdateringar (tog lång tid) tills den fick senaste uppdatering.

Har inte upplevd de problemen folk pratar om vid den senaste uppdatering, har haft telefonen i 3 mån nu och den funkar grymt bra.

Har lätt det bästa videokamera jag har sätt i någon telefon till dags datum, titta här på en liten film jag gjorde i Malmö.

Permalänk
Medlem

Det kanske räcker med telefonsnack nu

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

En "Yuppie" var en 80-tals finansperson och då de gick och kramade sina telefoner som teddybjörnar så fick det bli deras nallar

Var ett tag alla skulle hamna i fack och få ett klatschigt namn. Young Urban Professional = Yuppie var väl det första, sen kom sådana som par utan barn, Dinkie, Double Income, No Kids och många andra.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Crucial P2 M.2 PCIe Gen3 NVMe Internal SSD
500GB 411kr
250GB 283kr

https://www.amazon.se/-/en/dp/B086BGWNY8?ref_=Oct_DLandingS_D...

För de som har en extra m.2 slot över och vill t.ex. lägga spelen på en extern men snabb hårddisk.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk

Ritplatta med väldigt bra omdömen, 399 kronor ordinarie pris 499 kronor. GAOMON M106K https://www.amazon.se/gp/aw/d/B06XPLR6BP/ref=ox_sc_act_image_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Crucial P2 M.2 PCIe Gen3 NVMe Internal SSD
500GB 411kr
250GB 283kr

https://www.amazon.se/-/en/dp/B086BGWNY8?ref_=Oct_DLandingS_D...

För de som har en extra m.2 slot över och vill t.ex. lägga spelen på en extern men snabb hårddisk.

Snabb vetifasiken, det var inga vackra saker TomsHardware hade att säga om den modellen.

TomsHardware Review

Permalänk
Medlem

I'm a bit confused to be honest, why the deals are "Prime Early Access", what does that even mean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

I'm a bit confused to be honest, why the deals are "Prime Early Access", what does that even mean?

That everyone will have access to the same deals after this Early Access is over, if Amazon haven't run out of the stuff on sale.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrree:

Nalle?
Vad har jag missat? När sjutton började folk kalla mobiler för nallar?!

typ under 80-90-talet

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Slog till på Microsoft Surface Pro X med svensk tangentbord och LTE för 6690:-

https://www.amazon.se/gp/product/B07Y8QH794/

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5198972

Fullt medveten om begränsningarna med att köra Windows på ARM processor men är nyfiken på hur det fungerar och om det möjligtvis går att få igång Linux på den

Fick precis hem denna, snabbt levererat från tyskland - men det var inget tangentbord med.

Är det fel av mig att tolka att det skulle följa med ett tangentbord ?

Citat:

Microsoft Surface Pro X Laptop 2 in 1 Computer, 13" Screen, SQ1 CPU, Adreno 685 Graphics, 8GB LPDDR4X RAM, 256GB SSD, Windows 10 Home, LTE, Nordic Keyboard

Känns det inte lite fånigt om de syftar på Windows 10 mjukvaru tangentbord ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Fick precis hem denna, snabbt levererat från tyskland - men det var inget tangentbord med.

Är det fel av mig att tolka att det skulle följa med ett tangentbord ?

<Uppladdad bildlänk>

Känns det inte lite fånigt om de syftar på Windows 10 mjukvaru tangentbord ?

Jo är beredd att hålla med dig. Sen har Microsoft aldrig bundlat sina Surface Pro's med "Typecover" enligt min vetskap. Men det är ju omöjligt att veta om man inte köpt en sen tidigare..

Permalänk
Skrivet av Pulver:

Fick precis hem denna, snabbt levererat från tyskland - men det var inget tangentbord med.

Är det fel av mig att tolka att det skulle följa med ett tangentbord ?

<Uppladdad bildlänk>

Känns det inte lite fånigt om de syftar på Windows 10 mjukvaru tangentbord ?

Som tidigare skrev, dom har normalt aldrig bundlat, men tycker ändå som du att det ger bild av att det ingår. Hade hört av mig angående att det känns som vilseledande marknadsföring. Så får du väl se om det är tillbakaskick, gratis tangentbord eller erbjudande på tangentbord.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Jo är beredd att hålla med dig. Sen har Microsoft aldrig bundlat sina Surface Pro's med "Typecover" enligt min vetskap. Men det är ju omöjligt att veta om man inte köpt en sen tidigare..

Skrivet av orig_rejser:

Som tidigare skrev, dom har normalt aldrig bundlat, men tycker ändå som du att det ger bild av att det ingår. Hade hört av mig angående att det känns som vilseledande marknadsföring. Så får du väl se om det är tillbakaskick, gratis tangentbord eller erbjudande på tangentbord.

Jag är medveten om att man (nästan) aldrig får med tangentbord med surface men hörde ändå av mig till amazon support och fick faktiskt ca 1000:- tillbaka på köpet

Beställde ett surface pro X tangentbord till fyndpris från en annan butik och det blev nog en väldigt bra deal till slut

Permalänk
Skrivet av Pulver:

Jag är medveten om att man (nästan) aldrig får med tangentbord med surface men hörde ändå av mig till amazon support och fick faktiskt ca 1000:- tillbaka på köpet

Beställde ett surface pro X tangentbord till fyndpris från en annan butik och det blev nog en väldigt bra deal till slut

Bra bemötande!

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrree:

Nalle?
Vad har jag missat? När sjutton började folk kalla mobiler för nallar?!

Har du sovit under en sten

På den tiden mobiltelefoner var nytt och det kostade typ 8:- minuten att ringa med dem i slutet av 1980-talet så var det två kategorier användare som hade råd med dessa - hantverkare och börsmäklare och de sistnämnda gärna flashade med telefonerna vid bardisken på Café Opera. Har ni sett en Storno hundben fastklämd vid örat med axeln och låtsas jobba vid bardisken så är liknelsen till 'nalle' inte så lång...

Det dröjde inte länge innan mobiltelefonerna - som inte var speciellt små och tyngde fult i de dyra kavajernas fickor, snart kallades 'Yuppienallar' av dom mindre bemedlade med halvdolt avundsjuka, efter lite tungomålsoptimering blev det rätt och slätt 'nalle' när man avsåg mobiltelefon.

Yuppienalle, Nalle är nästa lika gammal benämning för mobiltelefon som mobiltelefonen själv!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Har du sovit under en sten

På den tiden mobiltelefoner var nytt och det kostade typ 8:- minuten att ringa med dem i slutet av 1980-talet så var det två kategorier användare som hade råd med dessa - hantverkare och börsmäklare och de sistnämnda gärna flashade med telefonerna vid bardisken på Café Opera. Har ni sett en Storno hundben fastklämd vid örat med axeln och låtsas jobba vid bardisken så är liknelsen till 'nalle' inte så lång...

Nja, som jag minns det var veterinärer en väldigt stor early adopter av "biltelefoner". De stod ju allt som oftast ute i en ladugård någonstans och förlöste en kalv och mobilen gjorde nog deras liv väldigt mycket enklare.

Säljare ute på fältet var också en tidig grupp.

Permalänk
Medlem

Stod att man fick en 100 kronors voucher om man signade upp för Prime och att den skulle apply:as i kassan automatiskt... Vad jag ser så får jag ingen 100 kronors rabatt, ska man göra något speciellt för att hitta den?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Stod att man fick en 100 kronors voucher om man signade upp för Prime och att den skulle apply:as i kassan automatiskt... Vad jag ser så får jag ingen 100 kronors rabatt, ska man göra något speciellt för att hitta den?

Tror den bara gäller om du köper något som säljs av Amazon själva, dvs inte om det är från någon butik i deras marketplace.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Tror den bara gäller om du köper något som säljs av Amazon själva, dvs inte om det är från någon butik i deras marketplace.

Har lagt en ps5 Dualsense i kundkorgen som säljs av Amazon men kan inte se att vouchern har apply:ats.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Har lagt en ps5 Dualsense i kundkorgen som säljs av Amazon men kan inte se att vouchern har apply:ats.

Okej, nä då har jag ingen aning vad det beror på tyvärr...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Tänk på att NVME m.2 SSD priserna kommer gå ner ännu mer senare under året.
Nätbutiker i USA har redan mycket bättre deals än i EU och 4TB kryper ner i pris.