Helgsnack: Vilka nedlagda eller övergivna produkter saknar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Håller tokmed på Harmony. Köpte en ny Elite just när de gick ur tiden och både den och föregångaren Ultimate (som nu tjänstgör i allrummets mini-hembio) gör ju allt såå mycket enklare när man har en bunt aparta pryttlar som ska startas samtidigt och ställas in rätt. Harmony löste ju allt det där, men folk köper ju inte en bunt aparta pryttlar som ska lira ihop längre... Dessutom finns ju nu HDMI CEC som ju löser mycket av det Harmony gjorde, dvs starta alla anslutna prylar, styra play/stop, volym och on/off. Men CEC gör det utan att man kan konfigurera vad och hur - så det hjälper inte mig. Batterierna på dessa Harmonys är ett problem dock då de inte är enkelt utbytbara utan man får följa nån instruktion på Youtube och krångla upp den. Har gjort det ett par gånger på min gamla Ultimate som annars hade varit död för flera år sedan.

Enda som jag inte får att funka med Harmony är Google TV av senaste sorten. Det går inte att para den med Harmony "keyboard". Har ju funkat förr, men det verkar ha dött med nån google-patch. Och nya uppdateringar på Harmony verkar vi inte få se.

Landsvägscykel med skivbroms är ju dock toppen. Funkar finfint, och den extra vikten kan jag leva med.
Jag har en retro-bianci (ML3) med fälgbroms till salu ifall du skulle vara intresserad. Kalasfint skick på den. Tror den är i storlek Large

Jag har en Harmony som lirar kalas med Google TV! Senaste "google-patch" osv. Funkar klockrent för mig! Vad är det som inte lirar för dig?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Logitech högtalarna Z-5500 hade jag gärna köpt på nytt då det är de bästa datorhögtalarna jag haft. Köptes i början av 2000-talet. Har provat deras plastiga ersättningsprodukt men de är inte i närheten av att vara lika bra…

Har mina fortfarande, har behövt byta säkring i dem två gånger men annars fungerar de perfekt fortfarande.

jäkla
BRA!

Permalänk
Medlem

Jag har sagt det innan men det är hög tid att tangentbord med display gör en comeback. Logitech G19 + Aida64 var grymt!

Permalänk
Medlem

Microsoft SideWinder Precision Pro, var nog den kontroll jag använde mest innan gamepads tog över kontrollmarknaden helt.

Redigerat bild
Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasekman:

Marabou Kvikklunsj
Marabou Cocos

Kvikklunsj går att köpa på diverse mer dedikerade godisaffärer fortfarande! Bl.a. ”Sega Gubben” i gbg.

Marabou kokos däremot, shit vilken nostalgi. Du väckte en saknad jag inte visste jag hade

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Google Music saknar jag lite ibland, hade precis kommit igång med det och fått mig ett litet bibliotek, sedan helt plötsligt lägger de ner det!

Google Music = Youtube Music

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är egentligen inte nedlagt bara att det heter Youtube Music numera, jag använder Youtube Music och är helt nöjd

Skrivet av skog1s:

Google Music = Youtube Music

Njäe, Google Music kunde man köpa och ladda ner musik för att köra offline. Lägga musiken i sitt arkiv. Youtube Music fungerar inte så.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Till min TV finns det en steam-streaming-app. Jag har inte testat för den såg lite skum ut, jag sökte efter utvecklaren på nätet och deras sida var bara på koreanska exempelvis, och det finns ingen som helst koppling till Steam/Valve vad jag förstår. Men den verkar fungera för andra. Min TV är en Samsung men jag misstänker att det finns appar till de flesta andra system också. Och saknas app till teven så finns det ju till Chromecast så länge du har en med stöd för appar (alltså Chromecast med Android, inte de äldre varianterna).

Chromecast har jag ju. Kanske man skulle prova. Känns rätt nice med gigabit, trådat mellan datorn och steam linken dock. Har bara wifi till chromecasten. Värt att prova iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Med åren har det ju kommit kompetenta ersättare, men man har aldrig riktigt kommit över förlusten av Google Reader…

The old reader funkar dugligt tycker jag

Permalänk
Skrivet av Hejss:

Jag saknar vissa appar som fungerade mycket bättre förut. Tink var en jättebra app men ingen annan är lika bra och kan samla data från alla banker. Likaså truecaller som kunde uppdatera alla kontakter med deras adresser var jättebra men försvann helt också.

Truecaller finns väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Truecaller finns väl

Den finns men funktionen för att uppdatera sina kontakter med adresser från Eniro är borta sedan länge

Permalänk
Snusfri

Plastpåsar samt sugrör av plast.

Spöstraff på dom som började ändra till pappers-varianter som är så klappkassa att jag lägger ur dom på kassan när man är på tex Max, donken eller liknande.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Kvikklunsj går att köpa på diverse mer dedikerade godisaffärer fortfarande! Bl.a. ”Sega Gubben” i gbg.

Marabou kokos däremot, shit vilken nostalgi. Du väckte en saknad jag inte visste jag hade

Wow, det har jag missat helt, tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Jag saknar OLW's Ostbågar Cheese doodles.. sedan dom ändrade receptet är dom inte goda längre........

Jag saknar Kina chokladkakor. Finns ingenstans längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Jag saknar Kina chokladkakor. Finns ingenstans längre.
https://www.natmat.se/content/shopimages/large/32923-7310676130004.jpg

Närmaste jag vet, men såklart inte samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Njäe, Google Music kunde man köpa och ladda ner musik för att köra offline. Lägga musiken i sitt arkiv. Youtube Music fungerar inte så.

Inte? Jag har kvar mina gamla Google Music låtar under /Library/Uploads i Youtube Music, dom har inte försvunnit. Och man kan ladda upp ny musik genom *ditt konto*/Upload music.

Nej, man kan inte "köpa" nya album, varför skulle man vilja göra det när all musik redan ingår i abbonemanget? Duh.

Och offline? Går det också. Vartenda album går att ladda ner i appen för offlinebruk, bara gå till Library(Bibliotek), välj album och tryck på dom tre prickarna bredvid och välj "Ladda ned". Fast detta sistnämnda går nog bara i Android appen, och inte från hemsidan, men good enough eftersom det är i telefonen man kan tänkas behöva offline-läge.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Logitech Mx518 saknar jag. Köpte den nya varianten när den kom men produkten verkar inte tillverkas längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Inte? Jag har kvar mina gamla Google Music låtar under /Library/Uploads i Youtube Music, dom har inte försvunnit. Och man kan ladda upp ny musik genom *ditt konto*/Upload music.

Nej, man kan inte "köpa" nya album, varför skulle man vilja göra det när all musik redan ingår i abbonemanget? Duh.

Och offline? Går det också. Vartenda album går att ladda ner i appen för offlinebruk, bara gå till Library(Bibliotek), välj album och tryck på dom tre prickarna bredvid och välj "Ladda ned". Fast detta sistnämnda går nog bara i Android appen, och inte från hemsidan, men good enough eftersom det är i telefonen man kan tänkas behöva offline-läge.

Jag använde Google Music som ett sätt att köpa album och ladda ner och lägga var jag vill. Inte som någon Spotify-liknande tjänst.
Det är just det som de ändrat på. Funkar inte så längre. Men jag har hittat andra vägar att köpa album på och lagra, som man gjorde på 90-talet

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Jag använde Google Music som ett sätt att köpa album och ladda ner och lägga var jag vill. Inte som någon Spotify-liknande tjänst.
Det är just det som de ändrat på. Funkar inte så längre. Men jag har hittat andra vägar att köpa album på och lagra, som man gjorde på 90-talet

Fair enough, men vad du än köpt och var så går det att spela upp i Youtube Music så ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Kazaa och Napster samt alla virus man fick på köpet. Det var spänning i vardagen på något sätt

Och såklart alla sönder-kopierade VHS-kopior på terminator, Roger Rabbit. m.fl, fast det var några år tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nu minns jag inte riktigt, men var inte Altavista rätt omsprunget ändå när Yahoo tog över?

Ja! Den var på väg ner, den blev delvis slaktad även tidigare genom ägarbyten där förändringar som inte precis gjorde Altavista bättre. Är uppriktigt en tradition som är typisk för hela branschen, hårdvara, mjukvara, tjänster...

Så övergången till Google var väl inte så smärtsam

Saknar nog mer FTP-Search, men frågan är om det vore så funktionellt idag.

Kan vara lite nostalgi bakom

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasekman:

Wow, det har jag missat helt, tack för info!

Insåg att jag ljög fan!

"Freia" kvikklunsj är det visst dem säljer, men det smakar som den klassiska Marabou Kvikklunsj iaf

Är säkert samma choklad (Marabou startades av Freia ägarna).

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Den här toalettrengöringen, ett vitt pulver man hällde ner. Lät dra en stund. Torka ur. Sedan blev toan som ny!!
Var säkert inte miljövänligt, men bra funkade det!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Brutalt prisvärda CPU:er som man kunde överklocka till sjuka nivåer, tänk Celeron 300A.
Omöjliga hårdvarukombinationer som man var tvungen att modda för att få att fungera, som att bygla socklar på moderkort, penntrick på CPU etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Den här toalettrengöringen, ett vitt pulver man hällde ner. Lät dra en stund. Torka ur. Sedan blev toan som ny!!
Var säkert inte miljövänligt, men bra funkade det!

"Tomic" eller liknande namn ekar i bakhuvudet när det gäller just den toalettrengöringspulvret

Dessa hade natriumbisulfat i sig - surt ja (och därför löste kalk, rost och annat) men neutraliserad med någon bas (soda, bikarbonat eller av stor mängd vatten med pH lite över 7) till pH runt 7 är inte värre än någon annan salt som koksalt - att man använder diskmaskinsalt i relativt stora mängder i diskmaskiner (för avhärdning) och zeoliter i disk och tvättmedel (också för avhärdning) är nog ett större problem idagsläget...

Permalänk
Medlem

McDonalds McWrap. Sinnessjukt vad bra den var, i all sin enkelhet.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

"Tomic" eller liknande namn ekar i bakhuvudet när det gäller just den toalettrengöringspulvret

Dessa hade natriumbisulfat i sig - surt ja (och därför löste kalk, rost och annat) men neutraliserad med någon bas (soda, bikarbonat eller av stor mängd vatten med pH lite över 7) till pH runt 7 är inte värre än någon annan salt som koksalt - att man använder diskmaskinsalt i relativt stora mängder i diskmaskiner (för avhärdning) och zeoliter i disk och tvättmedel (också för avhärdning) är nog ett större problem idagsläget...

Tomic låter bekant ja! Den var det nog! Konstigt att den försvann. Får hitta nåt liknande.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

McDonalds McWrap. Sinnessjukt vad bra den var, i all sin enkelhet.

souvlaki!? 😁

https://silkroadrecipes.com/greek-souvlaki-pita/

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Merc Stealth

något jag saknar extremt mycket är mitt gamla Steelseries MERC Stealth

Visa signatur

http://rec.elmor.se/review.php?user=airtec

Chassi Corsair Obsidian 700D| Nätaggregat Corsair AX850W | GPU Asrock RX 7900 XTX | Moderkort NZXT N5 z690| RAM 64GB Corsair DDR4 3200MHz| CPU i7 13700K | System WD Black SN850 M.2 500GB Lagring Kingston N1 M.2 2TB x2

Permalänk
Medlem

MX518, orignalet och inte nyversionen.