Tangentbordstillverkaren Drop blir en del av Corsair

Permalänk
Melding Plague

Tangentbordstillverkaren Drop blir en del av Corsair

Datortillberhörsjätten Corsair expanderar med ett köp av Drop, som tillverkar mekaniska premiumtangentbord och komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt, jag som just spenderat alldeles för mycket pengar på tangentbord och kikar runt efter roliga switchar/caps.

Permalänk
Medlem

Hur förhåller sig detta till deras andra produkter och samarbeten? Tänker klassiker som Massdrop x Sennheiser lurarna och andra hifi-produkter som DACs och förstärkare.

Permalänk
Medlem

Massdrop var en så otroligt bra sida förut. Hittade många fantastiska produkter där. Köpt fancy duschtvål, ätpinnar, headset, keycaps, nån kniv etc...
Efter deras rebrand till Drop känns det som att de tappat sin själ helt tyvärr.
Tog bort mitt konto hos dem för bara nån vecka sen bara pga att jag saknar det gamla Massdrop.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Hur förhåller sig detta till deras andra produkter och samarbeten? Tänker klassiker som Massdrop x Sennheiser lurarna och andra hifi-produkter som DACs och förstärkare.

Jo precis, de har ju en audiofil-gren också... Försvinner den helt nu?
(och som @Baalex var inne på så hade ju massdrop från början ett väldigt brett spann produkter, där affärsidén var fokuserad på gruppköp)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Musikälskare

Dom var bra i början men hade helt glömt dom fanns

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jo precis, de har ju en audiofil-gren också... Försvinner den helt nu?
(och som @Baalex var inne på så hade ju massdrop från början ett väldigt brett spann produkter, där affärsidén var fokuserad på gruppköp)

Vad jag lyckades läsa mig till gäller det här endast tangentbords-delen av drop, men jag läste blott hastigt på en buss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Vad jag lyckades läsa mig till gäller det här endast tangentbords-delen av drop, men jag läste blott hastigt på en buss

Ja, Sweclockers-skribenten verkar helt ha missat detta faktum.

Permalänk
Medlem

Skönt med ännu fler nordiska tangentbord nu förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

Efter hur jag har tolkat företagens pressreleaser och vad de svarat andra site:r som frågat så ska det handla om hela Drop.

Förresten, tangentbords-enthusiastforumet Geekhack ingår. Drop hade köpt det av grundaren 2018, men verkar inte ha lagt sig i så mycket. Jag är ganska aktiv där och lite orolig, men communityn är större än bara det forumet. Vi får se vad som händer...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.