Permalänk

Strömkontakt 2080ti

Har ett nytt nätaggregat som har en 12VHPWR strömkontakt som främst ska användas till de nyaste Nvidia grafikkorten.

Går det att använda 12VHPWR-kabeln även till äldre kort såsom 2080ti? Egentligen ska man koppla två 8 pin strömkablar till en 2080ti men om jag använder 12VHPWR behöver jag bara använda en kabel i stället för två.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Har ett nytt nätaggregat som har en 12VHPWR strömkontakt som främst ska användas till de nyaste Nvidia grafikkorten.

Går det att använda 12VHPWR-kabeln även till äldre kort såsom 2080ti? Egentligen ska man koppla två 8 pin strömkablar till en 2080ti men om jag använder 12VHPWR behöver jag bara använda en kabel i stället för två.

Det är inte säkert att det fungerar, en del kort kan mäta om det är spänning inkopplad på kontakterna men det kan också vara så att kontakterna eller banorna på kortet överbelastas om man försöker köra hela effekten över halva ledararian och då kan du skada kortet fysiskt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.