iPad låst med Apple ID - hur göra för att låsa upp?!

Permalänk

iPad låst med Apple ID - hur göra för att låsa upp?!

Hej!

Behöver hjälp.

Min tjejs dotter iPad är låst (inte pinkod utan själva Apple ID). Självfallet har de glömt bort lösenordet etc till mejladressen som den är kopplad till. Hur gör jag för att låsa upp iPaden? Finns det någon gratis programvara eller sätt man kan göra för att låsa upp den om den är låst via Apple ID?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hej!

Behöver hjälp.

Min tjejs dotter iPad är låst (inte pinkod utan själva Apple ID). Självfallet har de glömt bort lösenordet etc till mejladressen som den är kopplad till. Hur gör jag för att låsa upp iPaden? Finns det någon gratis programvara eller sätt man kan göra för att låsa upp den om den är låst via Apple ID?

Om du har kvitto kvar så kan du (vad jag hört ej gjort det själv) kontakta Apple så kanske de kan hjälpa dig. Du kan inte återställa lösenordet till Apple-ID:et? Ska inte vara så svårt ju

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Gå in på apple och kör glömt lösenord. Följ instruktionerna. Det är det du kan göra vad jag vet för att fixa tillbaka åtkomsten till apple ID. De kommer fråga dig om detaljer och du kan få vänta ett antal dagar innan det går igenom osv.

Permalänk
Avstängd

Det snabbaste och lättaste sättet att nollställa ditt lösenord är med din iPhone eller någon annan betrodd Apple-enhet där du redan är inloggad med ditt Apple-ID, så att vi vet att det är ditt.

Du måste ha ställt in en lösenkod (eller ett lösenord på en Mac) på din enhet.