Byta ut 15år gammal Panasonic Viera TH-42PX70 mot något bättre?

Permalänk
Medlem

Byta ut 15år gammal Panasonic Viera TH-42PX70 mot något bättre?

Använder denna fullt fungerade plasman till löpbandet i källaren.

Vet inte riktigt varför men är sugen att byta ut till något med högre upplösning och möjlighet att kunna använda blåtand istället för mina koss porta pro med kabel som jag använder nu. Bättre upplevelse ljudmässigt helt enkelt.

Är valfri modern TV under ~5000kr bättre bildmässigt eller står sig denna än jämfört med dagens qled/led/etc (dålig koll)

Tänker mig 40-48" max, typ. Behöver egentligen inte större bild än nuvarande TH-42PX70

EDIT: Ev möjlighet att köpa en LG OLED C1 48" för 4500kr.

Permalänk
Medlem

Köp OLEDen. Bra pris och är motsvarigheten till Plasma idag.

Billiga LCD kommer ha bättre upplösning och bättre ljusstyrka mot din gamla plasma antagligen men annars lär de vara sämre på mycket.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Ev möjlighet att köpa en LG OLED C1 48" för 4500kr.

Du har besvarat din egen fråga. Den TV'n är grym till priset, bara att tuta o köra!
Finns inget i din prisklass som kan slå den du har vald, Alltså C1 Oled'en.

Permalänk
Medlem

Blev skärmen ovan, LG oled 48". Känns som ett grymt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Använder denna fullt fungerade plasman till löpbandet i källaren.

Vet inte riktigt varför men är sugen att byta ut till något med högre upplösning och möjlighet att kunna använda blåtand istället för mina koss porta pro med kabel som jag använder nu. Bättre upplevelse ljudmässigt helt enkelt.

Är valfri modern TV under ~5000kr bättre bildmässigt eller står sig denna än jämfört med dagens qled/led/etc (dålig koll)

Tänker mig 40-48" max, typ. Behöver egentligen inte större bild än nuvarande TH-42PX70

EDIT: Ev möjlighet att köpa en LG OLED C1 48" för 4500kr.

Jag använder likadan tv idag som tv o vardagsrummet,Har du möjlighet att gå in i service menyn och kolla vad för inställningar du har under option på opt 1, opt 2 och opt 3?

För att komma in i service menyn håller du in -/V på panelen på tvn och trycker tre gånger på 0 på fjärrkontrollen. Sen trycker du tre gånger på 1 för att komma till option sedan bläddrar du bakåt på 4.