UNIK CHANS: Datoranpassat skrivbord i gammal stil (Chippendale)

Permalänk
Medlem

UNIK CHANS: Datoranpassat skrivbord i gammal stil (Chippendale)

Har du också svårigheter att få gamingriggen att smälta i den nyköpta lägenheten? Kanske finns det en bättre hälft med en rad åsikter kring vad som är snyggt och inte? Här har du lösningen! Detta Chippendale-skrivbord har jag modifierat för att husera en modern speldator utan att tumma på utseendet.

Bild 1: Representativt läge (vänner på middag, svärmor hälsar på). Givetvis fixar du sladdarna till perfektion (temporär placering därav slarvet).

Bild 2: Här kommer den första finurligheten. Mittenlådan på sådana här skrivbord gör det helt omöjligt att sitta ergonomiskt under längre spelsessioner då benen tar i. Jag har helt enkelt plockat bort lådan. Men, för att bibehålla estetiken finns fronten från den gamla lådan kvar och den hakar du enkelt tillbaka i custombyggda hållare för att skapa ett sekelskiftesvänligt intryck.

Bild 3: Nästa finurlighet. Datorn huseras i ett av sidoskåpen, komplett med dubbla 140 mm fläktar i baken som skapar ett väldigt bra luftflöde med dörren på glänt. Man får in en ganska stor datorlåda om man så vill (just nu står min nya Louqe här som ska stå synlig på mitt nya skrivbord).

Bild 4: I det andra skåpet finns det tre väl tilltagna lådor som du kan förvara diverse datortillbehör i (eller din bättre hälfts grejor för att ytterligare motivera köpet som "smart förvaring").

Mått på skrivbord: 135x69x77 cm (BxDxH)
Mått på skåp för datorn: 35x61x42 cm (BxDxH)
Bredd på plats för stol: 53 cm

Säljes då jag ska skaffa ett mindre skribord för att barnanpassa rummet.

Ser gärna att någon verkligen får nytta av skrivbordet så jag kör en budgivning med 100 kr som startbud. Avslutas söndag kl. 20:00.

Hämtas på Kungsholmen i Stockholm nära Fridhemsplan.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Wow vilket bygge! Ifall bordet skulle ha passat sig hemma hos mig skulle jag ha lagt ett bud på direkten!

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 100 kr Det här är ju för finurligt att inte börja buda på. Dessutom är vi i princip grannar!
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av tuppel:

100 kr Det här är ju för finurligt att inte börja buda på. Dessutom är vi i princip grannar!

Efter mer noggrant mätande av frun så får vi tyvärr inte plats och jag måste tyvärr dra tillbaka budet.

Permalänk

Synd det är i Stockholm, annars hade jag gärna köpt det. /Skåne

Permalänk
Medlem

Denna chans är ju för bra för att missa!
Börjar med 100kr

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB