Helgsnack: Vad har du för bakgrundsbild?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vad har du för bakgrundsbild?

Låter du standardbilden vara kvar eller spenderar du timmar med att välja den perfekta bakgrundsbilden?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Svart, speciellt viktigt på sido-skärmen så man slipper bombarderas av ljus i onödan.

Permalänk
Medlem

Windows 11 default

Den är snygg ju! 🙂

Permalänk
Medlem

Har också standardbilden från Windows 11.

Letade mycket bakgrundsbilder online förr, men har helt tappat suget för det.

Permalänk
Medlem

Jag kör standardbakgrunden, eller rättare sagt, den förra standardbakgrunden innan de bytte till den ljusblåare, fulare. Men jag använder inte skrivbordet till nåt, och det är täckt av fullskärmsfönster 99.999 % av tiden, så egentligen spelar det ingen roll hur det ser ut. Så här ser mitt skrivbord ut:

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har kört denna från zelda i många år.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Stable Diffusion har varit en gåva från ovan när det kommer till bakgrundsbilder

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag kör standardbakgrunden, eller rättare sagt, den förra standardbakgrunden innan de bytte till den ljusblåare, fulare. Så här ser mitt skrivbord ut:

<Uppladdad bildlänk>

Haha. Jag kör den fulare, mer ljusblå varianten

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Datavetare

Väljer man inte desktop OS baserat på om förvalda bakgrundsbilden är "tillräckligt bra"?

Oavsett: tycker det är så sällan man i praktiken ser bakgrundsbilden, är ju normalt applikationer man vill se, att just detta har blivit ett icke-val för egen del. Kör standardbilden på alla desktop-datorer för tillfället.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Alien vs. Predator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Corcovado:

<Uppladdad bildlänk>

Vart är Alien i bild?

Permalänk
Medlem

Byter och tillverkar egna ofta... Ja, jag prokrastinerar mycket.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Standard Windows 10-bakgrund på laptop och desktop
På mobilen helsvart

Permalänk
Medlem

Mörkgrå, på alla enheter. Enfärgat. Kan inte påstå att det är ofta jag ser skrivbordet på mina datorer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Från Elden Ring expansionen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Byter och justerar utseendet på hela mitt OS (Linux) förhållandevis frekvent.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har alltid en bra bild på frun från vår senaste semester som bakgrundsbild, får pluspoäng hemma

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Har bing desktop så byter bild varje dag. Ibland blir man överraskad av en riktigt bra bild från någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Hittad här: https://www.reddit.com/r/wallpapers/comments/sqksit/old_hardw...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Finns här https://gtgraphics.de/en

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har samlat ihop mina ca 1000st 4k-wallpapers i en mapp, som datorn sedan slumpmässigt ändrar ifrån varje timma.
Tycker det är skönt med omväxling.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Har scattrat o renderat en kotte jag 3D-skannat för att få till min egna OLED-anpassade bakgrundsbild. Dock ser jag den enbart dom få gånger när datorn är nybootad, finns ju noll anledning att kolla på den annars så.

Permalänk
Medlem

Lite blandat.

Ofta kört någon av de som ingår i Windows. Även om de till W10 är rätt tråkiga, Spotlight-bilderna håller ju en helt annan nivå.

Egentligen kanske jag borde lägga in någon snyggare..
Ser ju ändå den en stund varje dag och det sätter ju på något sätt tonen för datorn.

Men en del i det är att jag använder flera datorer och inte orkat leta upp bilder, el har bilder men på annan dator.

Även delvis van från användning på företag, där man inte kan ändra.

För övrigt, var det inte någon gång i tiden som det var svårare att ändra bild?
Var man inte någon gång tvungen att ha den i någon specifik mapp och att den skulle ha något specifikt namn/format?
Minns inte riktigt detaljerna nu, men har för mig att det var något sådant på äldre OS (W9x, W3.1?).

Permalänk
Medlem

Just nu; Skapligt minimalistiskt. Tycker inte om 100 genvägar och ikoner utspridda över hela ytan. Det blir bara rörigt och svårt att hitta. Vad gäller katalogstrukturerna - OCD deluxe.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag har ett panoramafoto från en sjö i närheten som jag tagit, med sjö och skog nedtill och himmel upptill. Fast den är gjort för två skärmar medan datorn tror att jag har fyra just nu, så den syns bara på halva den första skärmen och är avklippt till höger. Jag borde fixa det någon gång, men bakgrunden är oftast täckt av fönster ändå.

Permalänk
Medlem

Har denna från Anno 2205

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Vill ha något enkelt men ändå inte inget.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K