Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Idag trillade den nya högtryckstvätten in
Den ser inte så tung ut men jäkla vad tung den var för sin storlek (40kg) det ramlade in ett stänkskydd till lansen med.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag har för mig att Maxgaming ska ha nersatt pris på ett set keycaps som bör komplettera ditt bord.
https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/q1-q2-k2-pbt-keycap-set-i...

Haha jag asså det var exakt det setet som jag köpte Men jag fick böja mig och beställa ett annat som var... dubbelt så dyrt Men jag passade ändå på att beställa annat jag behöver för att dämpa ljudet av min space, backspace och enter. Men takc för tipset ändå!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Då är det dags att byta ut det termiskt rätt så kassa chassit mot ett nytt - Corsair 7000D Airflow. Är ett helt gigantiskt chassi som kom med två 140-fläktar i fronten och en bak med utrymme för att ha in minst fyra st till.

Spelar ingen roll att det är stort då det inte har nån speciellt framträdande plats under skrivbordet. Viktigast att 4090-kortet äntligen får rum att andas 😁

Notera gångjärnen som håller sidopanelen. Gångjärn liksom. På ett chassi 🤣

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av mrqaffe:

Jag blev i behov av en mekanisk jobbklocka så det blev en Seiko 5, synnerligen finesslös (o-smart ?) men mekanisk till överkomligt pris, ingen elektronik i den här inte, bara kugghjul o fjädrar
https://i.imgur.com/ighuXgs.jpg
Och så ska den vara lättavläst i mörker.
Lite pyssel med att justera in rätt längd på armbandet men du passar den och jag ska bara komma på hur man ställer den på bästa sätt. Klockan var också rätt tung och det var ju 30 år sedan man hade nått liknade på armen så jag får nog också träna så jag orkar bära den.
https://i.imgur.com/rI0iWqi.jpg

Snyggt, en klassiker

Armbandet hjälper väl butiken till med? Det har de alltid gjort när jag köpt klocka, och sen får man överblivna länkar i en liten ziplock-påse

När du ställer in den, så bläddra både datum och dag till dagen innan (dvs idag är det tisdag 5e, då ställer du den först måndag, och datumet på den fjärde. Sen vrider du fram klockan till kl 00:00. Du vet att det är 00 eftersom både datum och dag kommer slå över. Sen vrider du fram till vad klockan är nu.

Man gör så för att det är lite krångligt att veta om klockan är t.ex. 06:00 eller 18:00, så man använder datumövergången för att veta när midnatt är. Det kanske är självklart för dig nu, men det var inte solklart för mig när jag började köra mekaniska klockor

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Säkerställer att dottern får tillgång finkultur när det blir dags för högläsning så småningom!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Fick bli liten uppgradering till sim riggen, och lite dricka.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Mjukt bröd till min nyfödda brorsdotter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

<Uppladdad bildlänk>

Dold text

<Uppladdad bildlänk>

Måste bara fråga. Har du provat det kaffet?
Tänkt testa men blev lite snål när jag såg priset på 250kr för 100gram bara.

Permalänk
Medlem

"death wish" coffee, har sett det några gånger i tråden nu. innehåller det cyanider eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

"death wish" coffee, har sett det några gånger i tråden nu. innehåller det cyanider eller nåt?

Marknadsförs som världens starkaste kaffe om jag inte minns fel🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Måste bara fråga. Har du provat det kaffet?
Tänkt testa men blev lite snål när jag såg priset på 250kr för 100gram bara.

Själva kaffet i sig är väl egentligen inget speciellt, du märker knappt nån märkbar skillnad om man bara köper ett paket hela bönor och inte kör en v60 teknik eller liknande...Möjligen att man får ut mer smak, och styrka, där i sånt fall.
Själva varumärket öever nog på hypen och är mycket pr bakom. Vet att Matgeek provade och mala det och det luktade betydligt starkare och hade avsevärt mer Oumf i sig eller hur man ska säga.
Kortfattat, jag köper enbart muggarna och har testat kaffet en gång

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Måste bara fråga. Har du provat det kaffet?
Tänkt testa men blev lite snål när jag såg priset på 250kr för 100gram bara.

Vet inte vart du kollade, men även med frakt så blir det inga 250:- här http://www.kraenku.se/shop/death-wish-coffee/death-wish-coffe... om du är sugen och testa.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

<Uppladdad bildlänk>

20-pack Nongshim Shin Ramen, är väl dom godaste "hemlagade" nudlarna jag käkat med lagom hetta.
Testat buldak 2x men dom har ju inte ens en god smak..

De 2x är lite väl för mig. Däremot är de vanliga svarta (d.v.s. "1x") fantastiska och något du borde testa. Det är ju däremot inte nudelsoppa om det är det man är sugen på. Sen som nämnt är de med carbonara också grymma. Båda två är däremot starkare än vad shin är så om det är kring din gräns så kan de vara lite för starka ändå.

Passa på att testa den med pepparsmak också om du hittar den (samtliga finns på drakfrukt). Positivt överraskad över dem, de är som en lite stabilare och starkare variant av Indomie Mi Goreng tycker jag (vilket även de är svingoda, lätt på min topp5 över godaste snabbnudlarna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

De 2x är lite väl för mig. Däremot är de vanliga svarta (d.v.s. "1x") fantastiska och något du borde testa. Det är ju däremot inte nudelsoppa om det är det man är sugen på. Sen som nämnt är de med carbonara också grymma. Båda två är däremot starkare än vad shin är så om det är kring din gräns så kan de vara lite för starka ändå.

Passa på att testa den med pepparsmak också om du hittar den (samtliga finns på drakfrukt). Positivt överraskad över dem, de är som en lite stabilare och starkare variant av Indomie Mi Goreng tycker jag (vilket även de är svingoda, lätt på min topp5 över godaste snabbnudlarna).

Ska kika vad vår lokala butik erbjuder, tackar!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Slog till rejält när användaren Tallem visade hur "billig" skärmen kunde bli efter några rabattkoder. 😁

Skärmen i fråga: https://www.lg.com/se/monitor/lg-38wn95cp-w

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Slog till rejält när användaren Tallem visade hur "billig" skärmen kunde bli efter några rabattkoder. 😁

Skärmen i fråga: https://www.lg.com/se/monitor/lg-38wn95cp-w

https://i.imgur.com/fsoUt2W.jpg

Härlig skärm!
IPS, bra upplösning och helt ok storlek.
Vad fick du ge för den om man får fråga?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Härlig skärm!
IPS, bra upplösning och helt ok storlek.
Vad fick du ge för den om man får fråga?

Tycker den är riktigt trevlig, så kan verkligen rekommendera den!

Jag betalade då strax under 11,5 tkr. Vilket nästan är all time low för den här skärmen om man tittar på Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Tycker den är riktigt trevlig, så kan verkligen rekommendera den!

Jag betalade då strax under 11,5 tkr. Vilket nästan är all time low för den här skärmen om man tittar på Prisjakt.

Extremt bra pris. Skulle nästan skämmas
Slit den med hälsan!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av telrad:

Slog till rejält när användaren Tallem visade hur "billig" skärmen kunde bli efter några rabattkoder. 😁

Skärmen i fråga: https://www.lg.com/se/monitor/lg-38wn95cp-w

https://i.imgur.com/fsoUt2W.jpg

Härligt Kör samma här. Riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem

📯Kom med snigelposten från Shein.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

En billig rökmaskin, dock ganska overkill rökvolymmässigt för mitt ändamål. Detta är nog bland det mest onödiga jag köpt, men kul.

Optiska brandlarmet gillade inte den.

Permalänk
Avstängd

Lite lagring (SATA SSDn ska inte till mig, alla SATA platser redan tagna)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

<Uppladdad bildlänk>
En billig rökmaskin, dock ganska overkill rökvolymmässigt för mitt ändamål. Detta är nog bland det mest onödiga jag köpt, men kul.

Optiska brandlarmet gillade inte den.

Oh... är det Initial D? Tumme upp!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

<Uppladdad bildlänk>
En billig rökmaskin, dock ganska overkill rökvolymmässigt för mitt ändamål. Detta är nog bland det mest onödiga jag köpt, men kul.

Optiska brandlarmet gillade inte den.

Pris på den? Inköpt var?

Kan man inte få se lite mer bilder på resultatet? Tänker en mer närbild på det du visar i bakgrunden

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Dammsugar delar och ledlampor, biltemas led har visat sig var väldigt känsliga för störning från relä och dimmers så nu fick det bli att testa v-tac lampor i stället, sedan lite borstar och påsar till l10s ultra, den har gått rätt många månader utan ordentlig service och rengöring så nu var det absolut dags att byta delar och rengöra den.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Robotgräsklippare som kostar 19900kr! Men var nersatt 50%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Blev en första speldator till dottern, samt att jag passade på att uppgradera själv.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Toppen nöjd med båda datorerna. 😄

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Nya lurar

Blev även ett PS5

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

<Uppladdad bildlänk>

Robotgräsklippare som kostar 19900kr! Men var nersatt 50%!

Var köpte du den?