Lenovo IdeaPad 3i i3-11/8/128 15.6"

Permalänk

Lenovo IdeaPad 3i i3-11/8/128 15.6"

Hej,
Måste köpa en ny dator, men vet ingenting. Kannågon hjälpa? Är arkitektstudent så behöver något som klarar tunga program, annars har jag inga preferenser, förutom att jag inte vill ha Apple..

Är Lenovo IdeaPad 3i i3-11/8/128 15.6" en okej dator? Någon som vet?

Snälla hjälp mig// kantarellen

Permalänk
Medlem

Har du några program du kan nämna att du ska använda? eller någon budget du måste hålla dig till.
Den datorn jag får upp på infon du skrev är inget att hänga i julgranen om du måste ha en dator som klarar tunga program, det är mer en "mormor måste ha en bank/nyhetsdator"

Du vill gärna ha minst en i5 processor eller R5 beroende på tillverkare, 16GB arbetsminne/RAM är nog ett minimum då du troligen kommer arbeta i CAD en del, sen vill du nog gärna ha en SSD på minst 256GB förutsatt att du har en extern HDD eller onlinelagring du kommer utnyttja. Men allt ovan kostar, så att veta vilken budget du har är prio 1 för att kunna hjälpa.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk

Tack för svar! Jo, Jag vill kunna använda CAD och GIS, sketchup och Adobe program.. 10.000 är väl absolut max vad jag har råd med just nu.

Permalänk
Medlem

Jag gillar ju Lenovos ThinkPads, går även att gå ner till en i5 1235u och 256GB om man vill spara en tusenlapp. Skiljer inte jättemycket i prestanda https://www.dustinhome.se/product/5011296997/thinkpad-e14-g4