Bitcoin off-chain transaktion

Permalänk
Medlem

Bitcoin off-chain transaktion

Hej,

Jag väntar på en off-chain bitcoin transaktion på 133,500usdt som jag måste betala 0.045 Btc i acceleration fee, kan det stämma att avgiften är så hög? Och dem säger även att dem kommer bränna transaktionen till en dead wallet inom fem dagar om jag inte betalar accelerations fee i tid.
Det känns som det kan vara en scam? Kan det stämma? Dem 133,500usdt i bitcoin kommer från coinscharts.net, då dem har förvaltat up 100usdt till 1000usdt först sen till 11000usdt sen slutligen till 133,500usdt, och det bara på två dagars mellanrum mellan tillfällena.

Är det möjligt? Är det någon som känner till coinscharts.net?

Mvh
Tanvir

Permalänk
Medlem

Förstår jag dig rätt om jag tolkar det som att du tidigare har skickat 100 USDT (ca 1100kr) till Coincharts.net och dom påstår nu att du ska få 133 500 USDT (ca 1,5 miljoner kronor) utbetalt men att du först måste betala 0,045 BTC (ca 287 000kr) innan du kan få ut pengarna?

Du tycker inte att det låter konstigt? Eller missförstår jag dig?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Nigeriabrev någon?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

rent spontant, OM det vore legit så hade dom väl ändå tagit summan av växlingen själv, allt " Betala först innan DU får dina Pengar" är ju scam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanvir:

Är det möjligt?

Well...

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du blivit blåst på 1100 kr och nu när de vet att de hittat en lättlurad person försöker de blåsa dig på 287 000 kr till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanvir:

Hej,

Jag väntar på en off-chain bitcoin transaktion på 133,500usdt som jag måste betala 0.045 Btc i acceleration fee, kan det stämma att avgiften är så hög? Och dem säger även att dem kommer bränna transaktionen till en dead wallet inom fem dagar om jag inte betalar accelerations fee i tid.
Det känns som det kan vara en scam? Kan det stämma? Dem 133,500usdt i bitcoin kommer från coinscharts.net, då dem har förvaltat up 100usdt till 1000usdt först sen till 11000usdt sen slutligen till 133,500usdt, och det bara på två dagars mellanrum mellan tillfällena.

Är det möjligt? Är det någon som känner till coinscharts.net?

Mvh
Tanvir

100% scam

Skrivet av trudelutt:

Jag gissar att du blivit blåst på 1100 kr och nu när de vet att de hittat en lättlurad person försöker de blåsa dig på 287 000 kr till.

Exakt så.

TS: Använd inte random skit du hittar på Internet, håll dig ajour med communityn och det de rekommenderar.