Nu kan du ladda ned IOS 17 till din telefon

Permalänk
Melding Plague

Nu kan du ladda ned IOS 17 till din telefon

Lanseringen av Iphone 15 ackompanjeras av färsk mjukvara som nu finns tillgänglig att ladda ned på kompatibla enheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot det men väntar nog till 17.1 eller 17.1.1 så man vet att det som släpptes i 17.1 är fixat

Permalänk
Medlem

Jag brukar vänta till .1 men denna gången uppdaterade jag med en gång. Jag har kört 17 Beta på iPaden och den har fungerat bra så jag chansar med att även telefonen går bra. Även WatchOS 10.0 släpptes idag.

felstavning
Permalänk
Master of Overkill

Standby mode är rätt nice asså

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Om "Always on" läget på nyare telefonerna, i samband med StandBy faktiskt inneburit "always on" och inte "almost always on" hade jag blivit lycklig. Fattar inte hur det kan marknadsföra "always on" skärmen eftersom den faktiskt stängs av oavsett man vill eller inte.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag brukar vänta till .1 men denna gången uppdaterade jag med en gång. Jag har kört 17 Beta på iPaden och den har fungerat bra så jag chansar med att även telefonen går bra. Även WatchOS 10.0 släpptes idag.

Några större förbättringar rörande stagemanager och extern skärm med iPad som du märkt (om du nu kör en extern skärm)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Några större förbättringar rörande stagemanager och extern skärm med iPad som du märkt (om du nu kör en extern skärm)?

Nej, jag kör inte extern skärm så ofta till ipaden så inget som jag har tänkt på.

Permalänk
Medlem

Att droppa iPhone X var faktiskt oväntat, nog för att den är gammal, men senast droppade de väl typ iPhone 6?

Permalänk
Viking
Skrivet av oRBIT2002:

Om "Always on" läget på nyare telefonerna, i samband med StandBy faktiskt inneburit "always on" och inte "almost always on" hade jag blivit lycklig. Fattar inte hur det kan marknadsföra "always on" skärmen eftersom den faktiskt stängs av oavsett man vill eller inte.

När stängs den av menar du?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:

Att droppa iPhone X var faktiskt oväntat, nog för att den är gammal, men senast droppade de väl typ iPhone 6?

Nej, senast var iPhone 7. Så helt väntat att X skulle ryka nu.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Om "Always on" läget på nyare telefonerna, i samband med StandBy faktiskt inneburit "always on" och inte "almost always on" hade jag blivit lycklig. Fattar inte hur det kan marknadsföra "always on" skärmen eftersom den faktiskt stängs av oavsett man vill eller inte.

Då är jag inte ensam om detta. Trodde först det var en bugg men tydligen försöker telefonen vara smart.
Enormt irriterande att AoD inte funkar efter 20.30 trots att det är ljust.

Permalänk
Viking
Skrivet av psp123:

Då är jag inte ensam om detta. Trodde först det var en bugg men tydligen försöker telefonen vara smart.
Enormt irriterande att AoD inte funkar efter 20.30 trots att det är ljust.

Då har du någon inställning aktiverad. Min AoD är alltid på, så länge jag inte aktiverar strömsparläge eller sömnläge, och då vill jag att de ska avaktiveras.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Då är jag inte ensam om detta. Trodde först det var en bugg men tydligen försöker telefonen vara smart.
Enormt irriterande att AoD inte funkar efter 20.30 trots att det är ljust.

Är det kanske någon inställning du gjort i night mode?

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

När stängs den av menar du?

Har man tänkt ha standby som klocka vid sängen (som jag hade tänkt) får man tänka om. Skärmen släcker sig ändå efter ett tag och tänds igen först när telefonen upptäcker rörelser.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Viking
Skrivet av oRBIT2002:

Har man tänkt ha standby som klocka vid sängen (som jag hade tänkt) får man tänka om. Skärmen släcker sig ändå efter ett tag och tänds igen först när telefonen upptäcker rörelser.

Ja? Vad är bra med att ha den tänd när du sover?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Då har du någon inställning aktiverad. Min AoD är alltid på, så länge jag inte aktiverar strömsparläge eller sömnläge, och då vill jag att de ska avaktiveras.

Det fungerade perfekt fram tills december-uppdateringen. Har trippelkollat inställningarna.

Finns flera trådar på exempelvis Macrumors där fler upplever samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Att droppa iPhone X var faktiskt oväntat, nog för att den är gammal, men senast droppade de väl typ iPhone 6?

Förra året droppade de iPhone 7. De brukar droppa en generation per år och iPhone X är faktiskt hela 6 år gammal (ja tänk vad tiden går).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Ja? Vad är bra med att ha den tänd när du sover?

Jag vill kunna kolla klockan när man vaknar mitt i natten ibland, det händer vid min ålder 😊
Dessutom om man marknadsför nått som Always On, ja då förväntar jag mig att den ska vara just det.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Viking
Skrivet av oRBIT2002:

Jag vill kunna kolla klockan när man vaknar mitt i natten ibland, det händer vid min ålder 😊
Dessutom om man marknadsför nått som Always On, ja då förväntar jag mig att den ska vara just det.

Men då ska den ju tändas. För jag antar att du inte ligger blickstilla.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Förra året droppade de iPhone 7. De brukar droppa en generation per år och iPhone X är faktiskt hela 6 år gammal (ja tänk vad tiden går).

Ja men ibland droppar de inga och ibland flera. Förra gången droppade de 6S och 7 samtidigt. Så de skulle kunnat inte droppa något denna gång.

Dock hade de några år där runt iOS 13-15 där de inte droppade något om jag minns rätt. Vissa telefoner får längre support än andra.

Dock bara för att de inte får nya OS så betyder det inte att de blir oanvändbara. iOS 12 fick säkerhetsuppdateringar fram till januari i år. Vilket betyder att 5S fick support i 10 år.

Detta är något som Android ännu inte når men vissa märken har blivit bättre senaste åren.

Så har man tex en iPhone X lär den få säkerhetsuppdateringar i 3-4 år till.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Ja men ibland droppar de inga och ibland flera. Förra gången droppade de 6S och 7 samtidigt. Så de skulle kunnat inte droppa något denna gång.

Dock hade de några år där runt iOS 13-15 där de inte droppade något om jag minns rätt. Vissa telefoner får längre support än andra.

Dock bara för att de inte får nya OS så betyder det inte att de blir oanvändbara. iOS 12 fick säkerhetsuppdateringar fram till januari i år. Vilket betyder att 5S fick support i 10 år.

Detta är något som Android ännu inte når men vissa märken har blivit bättre senaste åren.

Så har man tex en iPhone X lär den få säkerhetsuppdateringar i 3-4 år till.

10 år är fan galet bra support, speciellt för en telefon som släpptes i en era där 3-4 år av uppdateringar var fenomenalt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Nu är min iPad Pro M1 och iPhone 12 Mini uppdaterade till 17.0. Känns som stabilare release än när iOS 16 släpptes

Permalänk
Medlem

StandBy är en tyvärr en besvikelse på iPhone 12 då den släcks direkt men vaknas vid små vibrationer ibland. Så om jag har den på skrivbordet vaknar den lite slumpmässigt vilket gör att jag tror att jag fått en notis eller bara distraherar i ögonvrån, väldigt störigt.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Men då ska den ju tändas. För jag antar att du inte ligger blickstilla.

Jag vill ju inte behöva vifta med armarna för att väcka en skärm marknadsförs som alltid på. Jag hade förväntat mig att man bara skulle kunna titta på skärmen och den är på.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Ja men ibland droppar de inga och ibland flera. Förra gången droppade de 6S och 7 samtidigt. Så de skulle kunnat inte droppa något denna gång.

Dock hade de några år där runt iOS 13-15 där de inte droppade något om jag minns rätt. Vissa telefoner får längre support än andra.

Dock bara för att de inte får nya OS så betyder det inte att de blir oanvändbara. iOS 12 fick säkerhetsuppdateringar fram till januari i år. Vilket betyder att 5S fick support i 10 år.

Detta är något som Android ännu inte når men vissa märken har blivit bättre senaste åren.

Så har man tex en iPhone X lär den få säkerhetsuppdateringar i 3-4 år till.

Det var snarare ett undantag att det droppade 2 generationer samtidigt, det var bara iOS 15 samt iOS 12 som droppade 2 generationer samtidigt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Viking
Skrivet av oRBIT2002:

Jag vill ju inte behöva vifta med armarna för att väcka en skärm marknadsförs som alltid på. Jag hade förväntat mig att man bara skulle kunna titta på skärmen och den är på.

Behöver man vifta med armarna kan det såklart bli jobbigt. Men antar att ingen av oss vet hur känslig den är, om du inte redan testat.
Jag kan dock tycka att det känns extremt onödigt att ha igång en OLED-skärm i 8h när den inte används. Alternativet borde däremot finnas, för det är din telefon.

För mig beror det helt på hur känslig rörelsesensorn är.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Antar att det bara är slumpmässigt, men embedded youtube här på forumet har slutat fungera för mig sen den här nyheten lanserades… tror jag får leta upp ett recept på en ordentlig foliehatt

Permalänk
Medlem

Rätt piss att dem fortfarande inte fixat allt "stutter" som introducerades i iOS 16 på iPhones med ProMotion.

Galet hackig bildfrekvens när man skrollar alltså! Och hög input delay.

Permalänk
Medlem

Installerade på min 13pm. Märker ingen skillnad direkt men ville ha det så man är förberedd på 15pm som kommer ha iOS 17 förinstallerat på sig

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Vad hände med Journal appen? Får vi inte den i Sverige eller? Kan inte hitta den på min Iphone 12 iaf.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm