SweClockers på Moderskeppet 2 – Kryssningen för dig som älskar spel, teknik och nördkultur!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av jonas_jj:

Finns någon lista på vilka från Swec som kommer?

Det får vi fixa! Alla på Moderskeppet skriv här i tråden så sammanställer jag en lista i första posten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dimestam:

Middagsmenyn är nu färdigkompononerad! Spana in på länken nedan och missa inte att boka buffé, för er som inte redan gjort det (finns under "Mina sidor" @ Viking Line). Detta blir smaskens kan jag lova!

https://moderskeppet.geeks.se/wp-content/uploads/2023/06/Buff...

Var är dryckesmenyn? Frågar åt en kompis.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Kommer med +2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Jacob:

Var är dryckesmenyn? Frågar åt en kompis.

Det ingår ett glas Modersmjölk

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Åh, min favorit. Vi ses på Moderskeppet!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Dimestam:

Det ingår ett glas Modersmjölk

Avgå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det ingår ett glas Modersmjölk

Får man moderkaka till den? Tycker det passar så bra ihop!

Permalänk

Hur är det med deltagandet av tjejer/kvinnor, var det några förra året? hur ser det ut i år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreeWillyStyle:

Hur är det med deltagandet av tjejer/kvinnor, var det några förra året? hur ser det ut i år?

Är du där för att leta tjejer bör du nog ta en annan kryss.

Permalänk
Skrivet av myra:

Är du där för att leta tjejer bör du nog ta en annan kryss.

ha ha ja det är klart, jag var bara lite nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreeWillyStyle:

ha ha ja det är klart, jag var bara lite nyfiken

Gissar att det är detta du är rädd för?

Permalänk

jag har bokat!

Visa signatur

Fractal Design R5 vit, i7 7700K, Noctua NH-D15, Corsair 2x16Gb 3200 MHz, Asus Strix Z270F Gaming, Corsair Force Series MP500 480Gb, EVGA Supernova G2 750W, Gigabyte Auros Extreme 1080 Ti, Asus Xonar STX Audio Card.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Missa inte vad som händer ombord – läs Modermanualen!

https://moderskeppet.geeks.se/wp-content/uploads/2023/09/Mode...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Missa inte vad som händer ombord – läs Modermanualen!

https://moderskeppet.geeks.se/wp-content/uploads/2023/09/Mode...

Jag får ett SLL-fel när jag försöker öppna länken och ser att moderskeppets certifikat verkar ha gått ut.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Jag får ett SLL-fel när jag försöker öppna länken och ser att moderskeppets certifikat verkar ha gått ut.

@jreklund @enviro

Hela geeks.se är nere pga detta

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu är sajten tillbaka igen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nu börjar det dra ihop sig!
Lyckades lura med sambo och lillpojken iår.
Så får hoppas det finns lite tid mellan blöjbyten för öl och att eventuellt försvara sig i speedbuilding om det förekommer även iår 🤓😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cizz137:

Nu börjar det dra ihop sig!
Lyckades lura med sambo och lillpojken iår.
Så får hoppas det finns lite tid mellan blöjbyten för öl och att eventuellt försvara sig i speedbuilding om det förekommer även iår 🤓😅

Blöjbyten? Var det inte 20-års gräns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Blöjbyten? Var det inte 20-års gräns?

Inte när det kommer till familjemedlemmar i målsmans sällskap.
Han lär inte besöka nattklubben dock 😂

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Tjabbatjena! Vi tänkte köra en liten Meet & Geek-specialare under Moderskeppet! Hoppa in i tråden och signa upp er, så kör vi lite gött myshäng under torsdagskvällen!
Meet & Geek på Moderskeppet!

Permalänk

Man kan inte säga annat än "nu är det nära". Fundering när jag tittade på min bokning:
Extra
Moderpåsen 1 Vuxen
0 SEK
Är det ngt som ingår?

Permalänk
Medlem

Verkar som Ocean Grill inte har vanlig meny ikväll. Och man har ju inte bokat nån buffe då man va inriktad på att äta på Ocean Grill.

Permalänk
Medlem

Dag stänga ner datorn och slänga sig iväg till pendeltåget!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Då gick bussens från centralen. Ses snart då

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hade ni kul?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Hade ni kul?

Det är så tyst om det så man nästan tror något allvarligt hände… vem sket i salladsbuffén?

Permalänk
Medlem

Tror att mycket diskussion flyttat till FB-gruppen när det kommer till moderskeppet. Men det är inte jättemycket eftersnack där heller egentligen
Kul hade vi iallafall. Buffén behövde ingen skita i för den var so/so ändå 😆

Evenemanget var betydligt större iår med betydligt fler besökare, så kändes svårt att få gjort allt på den korta tiden kryssningen varade.

Permalänk
Medlem

Allt va kul tills folk började supa, sen blev det inte lika kul längre.

Permalänk
Medlem

Upplevde att det var väldigt lite supande och fulla individer för att vara ”gratis dricka”

Nattklubben besökte jag inte jätteaktivt personligen med tanke på att Lillpajken var med, men såg väldigt dött och nyktert ut vad jag kunde se jämfört med förra året då det var ”vanliga kryssare” och blåljus blandat med moderskeppare

Permalänk
Medlem

Hoppas ni hade kul. Vi fick avboka då barnen åkte på vattkoppor..

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G